HeatSeeKinG Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 (endret) EDIT: har fått opplysninger om at jeg må velge 15" istedenfor 13"! Kjøpe Macbook Pro 13" i7, 4GB RAM, 500 GB? Jeg skal til USA i sommer og har muligheten til å spare nesten 5000kr på å kjøpe en Macbook pro 13” 2011 modell. Jeg har aldri hat en Mac før, heller aldri prøvd en Mac før. Har jo sett noen venner som har Mac, men aldri prøvd det selv. Jeg legger merke til at flere og flere kjøper Mac, men jeg vet ikke om det er fordi det er bra PC’er eller fordi det er litt status/inn å ha en Macbook. Men jeg har veldig lyst til å prøve en Mac. Hva bruker jeg PC til: • Skolearbeid (NTNU) • Se film • Spille av musikk • Surfer på nettet • Spill--> Macbooken skal kunne kjøre The Elder Scrolls: Skyrim på høye settings med 30FPS • Modding av PC spill • Modding av Xbox 360 spill. • Bilderedigering Spørsmål: • Kan man overklokke en Macbook pro med i7 prosessor? • Kan man bruke undervolting på en mac? • Når man bruker Boot Camp til å kjøre et Windows-basert OS til og for eksempel spille spill, vil det trekke mye minne/påvirke ytelsen siden man må kjøre spillet gjennom boot camp? Jeg anser meg selv som forholdsvis god med XP, jeg kan jo en del tekniske ting etc. Ellers liker jeg jo veldig godt å ”modde” spill. Faktisk er det noen ganger slik at jeg har det mer gøy mens jeg sitter og modder enn selve spillingen i seg selv. Jeg er meget glad i Windows og spesielt XP, men jeg er åpen for å gi mac en fair sjanse. Spill som er aktuelle er jo Oblivion, Call of Duty, Skyrim, Crysis, GTA IV. Kan en Macbook Pro 15” 2011 modell brukes til en gaming PC? (under forutsetning at jeg er meget glad i god grafikk!) Macbook Pro 2011 15": # Processor : Intel Core i7-2720 quadcore # RAM : 4 Go 1333MHz DDR3 SDRAM # Hard Drive : 750 Go at 5400 tr/min # Graphics : Intel HD Graphics 3000, and AMD Radeon HD 6750M with 1 Go of GDDR5 #Screen: 1280 x 800 På forhånd takk. Håper jeg får noen saklige svar Endret 18. mai 2011 av HeatSeeKinG Lenke til kommentar
uracoin Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 høy pris og noe lav spillytelse. mac er et kvalitetsprodukt, og du kan få kjørt et og annet spill på den, men du får laptoper med adskillig bedre grafikkytelse til en langt lavere pris. er du glad i å modde og tweake så blir du nok aldri veldig glad i iOS. de fleste vennene dine "trenger" nok ikke en mac, og om du ikke er dønn forelska ved første øyekast kan du fort komme til å angre på de brukte kroner. men macen har ikke bare negative sider ved seg. den tåler en del, har god pekeplate og bra batteritid. den er jo også pen å se på og veier lite. litt i varmeste laget blir den jo, da. men er vel ikke altfor ille. ville vel valgt den høyoppløste refleksbehandlede skjermen var jeg deg. for glossy skjerm utenfor den vinduløse kjelleren er no dritt for å si det rett ut:P sitter på DENNE selv, og må si jeg er strålende fornøyd med grafikkytelsen i spill. kvaliteten er også suveren, og utvilsomt på høyde med apple's produkter. batteritid og støynivå trekker jo ned her sett opp mot en mac. Recommanded – Geforce GTX 460/Radeon 5850 står det om det spillet du sikter til, og macen vil derfor yte for dålig til å kunne spille spillet på høye settings. Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 (endret) NEI! Mac passes ikke til hva du beskriver du skal bruke den til. Lag heller en stasjonær pc, mere ytelse for pengene. Og. Modding av xbox spill på mac, da må du kjøre virituelt windows os. Eddit: Velg heller en Stasjonær pc, så lager du en virituel datamaskin på den eks. OSX, og/eller XP Endret 19. mai 2011 av Woltox Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå