Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kan man gifte deg på 17.Mai?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørs om det er en prest som gidder å vie deg da, og hvor mange som kommer i bryllup istedenfor tog og feiring med familie, men i teorien skal det gå. :tease:

Tror det finnes prester som "gidder" å vie en person selv om det er grunnlovsdag.

Hvis du ikke kommer i bryllup til familien din pga det er 17. mai og du vil spise pølse og is, da er du bare dum.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Spørs om det er en prest som gidder å vie deg da, og hvor mange som kommer i bryllup istedenfor tog og feiring med familie, men i teorien skal det gå. :tease:

Tror det finnes prester som "gidder" å vie en person selv om det er grunnlovsdag.

Hvis du ikke kommer i bryllup til familien din pga det er 17. mai og du vil spise pølse og is, da er du bare dum.

Tenkte mer på venner og bekjente etc. Vet om mange som tar 17. Mai og barnetog alttfor seriøst, var dog også noe ironisk.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det uhøflig?

NJa, det kan bli sett på som å stjele oppmerksomheten til noen andre (i dette tilfellet Norges bursdag)

Det kan bli ansett på som uhøflig å gifte seg på bursdagen til noen i nær familie, siden den datoen allerede betyr noe i familien.

Men det spørs vel litt på hvilket forhold familiene deres har til 17. mai.

I min familie har vi faste tradisjoner på 17. mai, og jeg hadde sikkert blitt lynsjet hadde jeg prøvd å kødde til den faste 17.mai rutinen vi har hatt i X antall år :p

Det er endel gudstjenester på 17. mai, spørs om du ikke kunne overtalt en prest til å vie dere i samme slengen ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...