Fenixen Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 (endret) Hei Behøver minimum 1TB ekstra lagring, og det må ikke være noe skrot.. Har sett på WD-seriene, men skjønner meg ikke på de forskjellige, black, green, AV osv .. Disken skal hovedsaklig streame mediainnhold. I tillegg vil det stå RSS feeder som henter ned torrents hele døgnet. Det er altså HØY aktivitet på disken. Hva anbefales? Endret 18. mai 2011 av Fenixen Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 19. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2011 (endret) hei, takk for svar. Den står jo oppgitt med 50.000 start/stop sykluser.. mot noen av de dyrere diskene som har 600.000 start/stop sykluser.. I tillegg var den skremmende billig... har selv aldri opplevd at en disk har tatt kvelden, selv om maskinene mine har stått på 24/7 i 5-6 år.. men hos kompiser ryker disker i hytt og helsike.. jeg vil ha lavest risiko for feil, samtidig som disken er laget for høy aktivitet. ps: samtidig driter jeg jo ikke penger Endret 19. mai 2011 av Fenixen Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 19. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2011 Western digital hadde bra beskrivelser på siden sin, blir nok en Black edition om ikke samsung eller hitachi har noe tilsvarende som er bedre da ? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Disker som ryker kommer ofte av start og stopp og naturligvis billige PSUer. Temp spiller også inn som en faktor, men uansett ligg unna WD sin Green samme om de KASTER den etter deg. Denne parker lesehodet til en stadighet med resultatet at maskinen må vente på at disken skal våkne, dette gjøres for å spare strøm. Men nå det morsomme, strømsparingen merker du IKKE på strømregningen, da måtte du hatt over 1000 WD Green harddisker så den er kun ødeleggende og irriterende for oss vanlige forbrukere. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Vel, det er kun viktig om du ofte leser og skriver i rykk da. Om du kun bruker den til lagring av film og bilder vil dette ikke være et problem. Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Det kan være ett problem i Linux og FreeBSD. Men, det er mulig å forandre tiden før den parkerer lesehodet, selv har jeg forandret mine disker til 5 minutter. - Mortis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå