Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Autoindex 2011: Renaults fremgang - bare tull?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Renault har hatt et dårlig rykte de siste 10-20 årene her i Norge.

Derfor ble for noen få år siden gjort noen grep for å få vekk det noe ymse ryktet.

Og da blant annet fikk Renault ny norsk hovedimportør.

Det vi ser i AutoIndex er nok et resultat av dette og div. andre ting.

Lenke til kommentar

Renault har hatt en brukbar fremgang i Danmark også (21. til 17. plass), samt i Sverige går det også oppover. Hvorfor skulle dette være tull? At de har ligget i toppen i Europa i såpass mange år nå tyder vel på at dette er noe annet enn tull? De ligger langt fremme både når det gjelder sikkerhet, (diesel)motorer, varebiler (hvor de er ganske overlegne), nullutslippskjøretøyer, samt at de fleste modeller ligger i toppen når det gjelder kvalitet.

Som Henrik sier så har det nye forhandlerapparatet mesteparten av æren til fremgangen. Fra å ha forhandlere som ikke var interessert i å selge og drive med Renault har de nå egen importør som faktisk vil selge Renault.

Lenke til kommentar

Renault har hatt en flott fremgang i årets Autoindex - dog kun i Norge.

Så ille som endel av Bilia-forhandlerne har behandlet Renault-kundene så skal det ikke mye til for og heve graden av fornøydhet, lista lå ikke særlig høyt for og si det pent.

Jeg har selv kjøpt 3 nye Renault-er hos Bilia på Gjøvik og der har jeg intet og utsette, jeg var en meget fornøyd kunde der, dessverre sluttet de og selge Renault og jeg ble henvist til Bilia på Hamar og der satt jeg i nesten to timer i en ny Kangoo, ikke en selger gadd og snakke med meg, de satt i kosekroken og jabbet og drakk kaffe, tilslutt kom fyren på delelageret bort til meg og lurte på om jeg ville ha brosjyre og prisliste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...