rioi Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Hei. Gutt på 24 år som trenger en dress. Har en bra svart dress fra før som holder i massevis til begravelser og slikt, men syns ikke den passer til mer festlige dager. Jeg er ca 180 høy Meget tynn, veier vel under 70 kg skulle jeg tro. Kort blondt hår Kunne godt tenke meg noen tips til valg av dress. Trenger jeg slips? hvilken skjorte bruker jeg? kan svart skjorte passe bra? Bare kom med råd, er generelt dårlig på å kle meg bra så jeg trenger all hjelp jeg kan få Må nesten sette grensa på 3000 kr nå. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Du kan velge grå eller navy som du vil, men det vanligste er nok å starte med en koksgrå. Hvis du er tynn, så se etter om du finner en dobbelspent, med 3+3 knapper. Den vil vanligvis gi mer volum. Rutemønster vil også gi mer volum. Skjorte? Hvit og lysblå er must. Det må du starte med. Så kan du se etter andre blåvarianter og noen i striper og event ruter. Siden kan du kjøpe hva du vil. Jeg synes slips hører med til et dressantrekk, men jeg er jo gamlis. PS og mansjettknapper er også fint. Fine sko er like så viktig. Ellers synes jeg svart skjort kan være fint, og jeg hører ikke til dem som synes at svart dress egner seg bare til begravelse. Jeg har en god italiensk, som er i den vanlige rotasjonen. Jeg synes igrunnen at mye kan gå an, hvis det er gjennomført og gjort med omtanke. Lenke til kommentar
chrisoh Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Hvis du er tynn og skal bruke maks 3000 skal du under ingen omstendigheter se etter en dobbeltspent dress. Du trenger en dress som er smal i snittet, ellers vil det se ut som du har fått en dress du kan "vokse i" av foreldrene dine til konfirmasjonen. Sjekk ut Volt, de har ofte en sånn dresspakke der du får dress + skjorte til 2500,- Disse dressene er helt ok. 2 Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 (endret) Hvis du er tynn og skal bruke maks 3000 skal du under ingen omstendigheter se etter en dobbeltspent dress. Du trenger en dress som er smal i snittet, ellers vil det se ut som du har fått en dress du kan "vokse i" av foreldrene dine til konfirmasjonen. Det er jeg faktisk helt uenig i, DB regnes vanligvis som forstørrende. Det finnes selvsagt noen få unntak da linjene i slaget kan virke forminskene på noen. Det er i spesielt i modellen der nederste knapp (!) kneppes. Men synes han at han kler SB bedre så går han så klart for det. Han må naturligvis finne en dress i riktig størrelse. Man kan bruke så mye penger man bare vil, men er størrelsen feil blir det feil okke som. Noe å vokse i er det ingen voksne som kjøper. Endret 19. mai 2011 av dag1234 Lenke til kommentar
ertestuing Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Da jeg prøvde en av de billige dressene på Volt i fjor var den alt for vid for meg. Måtte ned til 46 for at den skulle sitte greit i midjen (er str. 50), men da ble jo selvsagt armene alt for korte. Selgeren sa at passformen på dem var veldig tradisjonell og at alternativet ble en fra Bruuns Bazaar til 4k. Er sannsynligvis verdt å spandere en ekstra tusenlapp på den, med mindre du kommer over et bra tilbud. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 (endret) Midjen og ermene er jo ting som er enkelt for en skredder å justere, faktisk er det ganske vanlige justeringer når man kjøper dress. Det er viktigere å se på hvordan den sitter i skuldrene og på lengden på jakken. Endret 19. mai 2011 av lokeland Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Hvor i landet skal denne dressen kjøpes? Personlig ville jeg nok gått for en koksgrå SB, men går du får DB er nok ikke en marineblå dum. Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 (endret) Kan anbefale en navy dress fra matinique jeg selv er stolt eier av Denne er riktig nok grå, men jeg har den i blå. Vanskelig å finne noe skikkelig bilde og jeg husker ikke modellnavnet nå i farten. Ikke vet jeg om den er i kolleksjonen til matinique lenger heller, men jeg kjøpte den for ikke så mange ukene siden. Aldri hatt en dress som har vært så bra på kroppen. Rimelig i pris er de også. Et merke som er verdt å sjekke ut! http://www.matinique.com/FI/section/?f_clothing=suits&secid=40431&partner=5384 Edit: Jeg er 188 høy og veier 76kg. Har den i størrelse 50. Buksa ble lagt litt opp fra hos skredderen, men det var ikke livsnødvendig opplegging. Endret 19. mai 2011 av Mantoius Lenke til kommentar
For Your Eyes Only Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Jeg vurderer å kjøpe en Aquascutum fra malford of london, hvordan er kvaliteten på disse? Lenke til kommentar
Winston Wolf Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Vet ikke hva prisen på dressen er, men Aquascutum har alltid vært et bra merke inntil de siste år... Føler det går litt nedover med de. Lenke til kommentar
For Your Eyes Only Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Prisen er ca 2700,jeg vil helst slippe å kjøpe dress fra fillipa k og liknende, med disse motemerkene føler jeg det er noe som ikke stemmer. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Det er helt klart gode dresser, hvertfall sammenlignet med hva du ville fått for samme pris i Norge. Hvis de passer deg ville jeg helt klart gått for de som er merket "handmade in italy", ettersom de er produsert av Caruso. De andre dressene er på ingen måte dårlige de heller, bare så det er sagt... Lenke til kommentar
For Your Eyes Only Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 tenkte denne http://malfordoflondon.com/suits/1094-aquascutum-36r-charcoal-grey-buckingham-suit.html Lenke til kommentar
fkm Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Langt bedre enn det man ville fått i Norge for samme prisen hvertfall... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå