Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Overdreven bruk av bastu?

Swafty

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, hører folk sier det. Men når jeg var i syden i sommer drakk jeg nesten utelukkende øl hele dagen og jeg ble ikke dehydrert. Er jo mye vann i øl og vann er ikke dehydrerende. Dessuten er det digg med kald drikke i varmen, uavhengig av type.

Lenke til kommentar

Ja, hører folk sier det. Men når jeg var i syden i sommer drakk jeg nesten utelukkende øl hele dagen og jeg ble ikke dehydrert. Er jo mye vann i øl og vann er ikke dehydrerende. Dessuten er det digg med kald drikke i varmen, uavhengig av type.

Noen klarer det mer enn andre, jeg må få i meg drikke ved siden av alkoholen eller etter, ellers får jeg vondt i hodet og kan bli svimmel/ør, noe som er ett par av symptomene på dehydrering, men nå må jeg også som regel pisse ørten ganger når jeg drikker alkohol og :p

Lenke til kommentar

Et kjapt spørsmål, hvor lenge sitter dere i badstu før dere begynne å svette? Sist jeg prøvde satt jeg 15 minutter uten at jeg kjente noe særlig.. Og hvor lenge kan man sitte dersom man husker å drikke underveis?

Eh... du vet at du skal hive vann på ovnen? Da kommer det damp som gjør deg våt. Ellers er det bare et varmt rom ;)

Lenke til kommentar

Noen klarer det mer enn andre, jeg må få i meg drikke ved siden av alkoholen eller etter, ellers får jeg vondt i hodet og kan bli svimmel/ør, noe som er ett par av symptomene på dehydrering, men nå må jeg også som regel pisse ørten ganger når jeg drikker alkohol og :p

Så det du sier er at alkohol virker dehydrerende på noen og ikke dehyrerende på andre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...