Swafty Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Hei Leste en plass at overdreven bruk av bastu var dårlig for huden. Er 4 ganger i uka for mye? Hva menes med overdreven bruk? Lenke til kommentar
Obi von Knobi Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Jeg tror ikke det. Leste en plass at finner er på toppen i verden når det kommer til hygiene (har ikke kilde). Det er nok bare sunt. Ingen av finnene i slekten min har problemer med hud, selv om de vokste opp med det flere ganger i uken. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Så lenge du passer på at du drikker masse væske før, imens og etter å ha vært i badstu (hvis du gjør det jevnlig) så skal det ikke ha så mye å si. Man burde også huske å DUSJE godt etterpå, da svette som man lar være på kroppen i for lang tid ikke er bra for huden din. Lenke til kommentar
Special P Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 jeg drikker alltid væske når jeg sitter i badstu. Går mest i alkohol da, siden jeg nesten alltid er på fest når jeg har tilgang til badstu. Men likevel, væske er væske Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 jeg drikker alltid væske når jeg sitter i badstu. Går mest i alkohol da, siden jeg nesten alltid er på fest når jeg har tilgang til badstu. Men likevel, væske er væske Dessverre er ikke all væske lik, da alkohol heller virker dehydrerende enn hydrerende. Lenke til kommentar
Special P Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Ja, hører folk sier det. Men når jeg var i syden i sommer drakk jeg nesten utelukkende øl hele dagen og jeg ble ikke dehydrert. Er jo mye vann i øl og vann er ikke dehydrerende. Dessuten er det digg med kald drikke i varmen, uavhengig av type. Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Et kjapt spørsmål, hvor lenge sitter dere i badstu før dere begynne å svette? Sist jeg prøvde satt jeg 15 minutter uten at jeg kjente noe særlig.. Og hvor lenge kan man sitte dersom man husker å drikke underveis? Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Ja, hører folk sier det. Men når jeg var i syden i sommer drakk jeg nesten utelukkende øl hele dagen og jeg ble ikke dehydrert. Er jo mye vann i øl og vann er ikke dehydrerende. Dessuten er det digg med kald drikke i varmen, uavhengig av type. Noen klarer det mer enn andre, jeg må få i meg drikke ved siden av alkoholen eller etter, ellers får jeg vondt i hodet og kan bli svimmel/ør, noe som er ett par av symptomene på dehydrering, men nå må jeg også som regel pisse ørten ganger når jeg drikker alkohol og Lenke til kommentar
Obi von Knobi Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Et kjapt spørsmål, hvor lenge sitter dere i badstu før dere begynne å svette? Sist jeg prøvde satt jeg 15 minutter uten at jeg kjente noe særlig.. Og hvor lenge kan man sitte dersom man husker å drikke underveis? Eh... du vet at du skal hive vann på ovnen? Da kommer det damp som gjør deg våt. Ellers er det bare et varmt rom Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Takk sædkvaliteten farvell. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Takk sædkvaliteten farvell. Og husk å skaffe en bleie og litt isbiter etterpå.... Lenke til kommentar
Special P Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Ja, hører folk sier det. Men når jeg var i syden i sommer drakk jeg nesten utelukkende øl hele dagen og jeg ble ikke dehydrert. Er jo mye vann i øl og vann er ikke dehydrerende. Dessuten er det digg med kald drikke i varmen, uavhengig av type. Noen klarer det mer enn andre, jeg må få i meg drikke ved siden av alkoholen eller etter, ellers får jeg vondt i hodet og kan bli svimmel/ør, noe som er ett par av symptomene på dehydrering, men nå må jeg også som regel pisse ørten ganger når jeg drikker alkohol og Så det du sier er at alkohol virker dehydrerende på noen og ikke dehyrerende på andre? Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Så det du sier er at alkohol virker dehydrerende på noen og ikke dehyrerende på andre? Nei, det er dehydrerende, men alt er relativt. http://no.wikipedia.org/wiki/Dehydrering ''Alkohol hemmer det antidiuretiske hormon slik at nyrene skiller ut mye urin når vi drikker alkohol.'' Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå