IHS Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Både den Lutherske og Katolske, pluss en rekke andre kirker tror at Jesus Kristus fysisk er til stede i form av brød og vin. Det er alikevel troen på Jesu Kristi ord (det Han sier) som er avgjørende. Tro du det Han sier, så har du livet i deg. Tror du ikke på det Han sier, er du fortapt. Så da er det ikke så viktig at du tror det faktisk er jesus du drikker og spiser likevel? Nei, nå må du bestemme deg! Hvordan får du det ut av ovennevnte ? Lenke til kommentar
Tobben70 Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Både den Lutherske og Katolske, pluss en rekke andre kirker tror at Jesus Kristus fysisk er til stede i form av brød og vin. Det er alikevel troen på Jesu Kristi ord (det Han sier) som er avgjørende. Tro du det Han sier, så har du livet i deg. Tror du ikke på det Han sier, er du fortapt. Så da er det ikke så viktig at du tror det faktisk er jesus du drikker og spiser likevel? Nei, nå må du bestemme deg! Hvordan får du det ut av ovennevnte ? Jeg har ikke møtt noen kristne i den luthersk kirke som virkelig tror at jesus er i brødet og vinen. Og jeg har vært i menigheten i mange år. Du sier dessuten at det er troen som er viktigst, så da er vel ikke kjeksen og saften så viktig alikevel? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 (endret) Både den Lutherske og Katolske, pluss en rekke andre kirker tror at Jesus Kristus fysisk er til stede i form av brød og vin. Det er alikevel troen på Jesu Kristi ord (det Han sier) som er avgjørende. Tro du det Han sier, så har du livet i deg. Tror du ikke på det Han sier, er du fortapt. Så da er det ikke så viktig at du tror det faktisk er jesus du drikker og spiser likevel? Nei, nå må du bestemme deg! Hvordan får du det ut av ovennevnte ? Jeg har ikke møtt noen kristne i den luthersk kirke som virkelig tror at jesus er i brødet og vinen. Og jeg har vært i menigheten i mange år. Du sier dessuten at det er troen som er viktigst, så da er vel ikke kjeksen og saften så viktig alikevel? Troen på at det er slik Han sier, Hans kropp og blod. Endret 31. mai 2011 av IHS Lenke til kommentar
O3K Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 (endret) Troen på at det er slik Han sier, Hans kropp og blod. Men du skrev: Både den Lutherske og Katolske, pluss en rekke andre kirker tror at Jesus Kristus fysisk er til stede i form av brød og vin. Det er alikevel troen på Jesu Kristi ord (det Han sier) som er avgjørendeSom om det var en motsetning Både [A og B] lærer [noe], men det er allikevel [noe annet] som er avgjørende. Endret 31. mai 2011 av O3K Lenke til kommentar
IHS Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Troen på at det er slik Han sier, Hans kropp og blod. Men du skrev: Både den Lutherske og Katolske, pluss en rekke andre kirker tror at Jesus Kristus fysisk er til stede i form av brød og vin. Det er alikevel troen på Jesu Kristi ord (det Han sier) som er avgjørendeSom om det var en motsetning Både [A og B] lærer [noe], men det er allikevel [noe annet] som er avgjørende. Flisespikkeri, O3K Lenke til kommentar
O3K Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Flisespikkeri, O3K Det samme kan jeg si om at man må bokstavelig talt tro at man spiser kjøtt og drikker blod. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Flisespikkeri, O3K Det samme kan jeg si om at man må bokstavelig talt tro at man spiser kjøtt og drikker blod. Hvilken blodtype snakker vi om her? AB Jesus minus? 2 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Hvilken blodtype snakker vi om her? AB Jesus minus? Helt ny blodtype som passer alle og forlenger livet uendelig. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Flisespikkeri, O3K Det samme kan jeg si om at man må bokstavelig talt tro at man spiser kjøtt og drikker blod. I og med brødet og vinen i seg selv ikke er noe annet enn brød og vin. Er det for effektens skyld viktig at motagerene tror at det er Jesu Kristi kropp og blod. Programmet virker, O3K Jesus Kristus blir virkelig en del av de kristne og de kristne blir virkelig endel av Jesus Kristus, på denne måten. Samme hvor uvirkelig dette er for deg ikke-troende. Lenke til kommentar
bolleboi Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Flisespikkeri, O3K Det samme kan jeg si om at man må bokstavelig talt tro at man spiser kjøtt og drikker blod. I og med brødet og vinen i seg selv ikke er noe annet enn brød og vin. Er det for effektens skyld viktig at motagerene tror at det er Jesu Kristi kropp og blod. Programmet virker, O3K Jesus Kristus blir virkelig en del av de kristne og de kristne blir virkelig endel av Jesus Kristus, på denne måten. Samme hvor uvirkelig dette er for deg ikke-troende. Hvis dette er sant er jo det helt fantastisk. Blir jesus en del av kroppen din eller sinnet ditt? og er det kun mulig med Jesus Kristus eller funker det hvis du tror det er meg du spiser, så blir jeg en del av deg, eller må personen være død og påstått sønn av gud? Hva er de positive/negative sidene ved å la jesus bli en del av deg? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 (endret) Flisespikkeri, O3K Det samme kan jeg si om at man må bokstavelig talt tro at man spiser kjøtt og drikker blod. I og med brødet og vinen i seg selv ikke er noe annet enn brød og vin. Er det for effektens skyld viktig at motagerene tror at det er Jesu Kristi kropp og blod. Programmet virker, O3K Jesus Kristus blir virkelig en del av de kristne og de kristne blir virkelig endel av Jesus Kristus, på denne måten. Samme hvor uvirkelig dette er for deg ikke-troende. Hvis dette er sant er jo det helt fantastisk. Blir jesus en del av kroppen din eller sinnet ditt? og er det kun mulig med Jesus Kristus eller funker det hvis du tror det er meg du spiser, så blir jeg en del av deg, eller må personen være død og påstått sønn av gud? Hva er de positive/negative sidene ved å la jesus bli en del av deg? Jesus Kristus blir både fysisk og psykisk en del av den kristne. I og med at Jesus Kristus, som demonstrert, var et eksepsjonelt godt menneske, er en integrasjon av akkurat dette Mennesket, svært positivt for sammfunnet i sin helhet. Selvfølgelig kan du absorbere en hvilken som helst person i omverdenen omkring deg. Hvor nyttig det er, blir en annen sak. Endret 31. mai 2011 av IHS Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Jesus Kristus blir både fysisk og psykisk en del av den kristne. I og med at Jesus Kristus, som demonstrert, var et eksepsjonelt godt menneske, er en integrasjon av akkurat dette Mennesket, svært positivt for sammfunnet i sin helhet. Jesus var et eksepsjonelt godt menneske? Hvor har du det ifra? Lenke til kommentar
Tobben70 Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Jesus Kristus blir både fysisk og psykisk en del av den kristne. I og med at Jesus Kristus, som demonstrert, var et eksepsjonelt godt menneske, er en integrasjon av akkurat dette Mennesket, svært positivt for sammfunnet i sin helhet. Selvfølgelig kan du absorbere en hvilken som helst person i omverdenen omkring deg. Hvor nyttig det er, blir en annen sak. Hvordan kan vi merke dette fysiske? Kan det testes? Jesus DNA? Hva mener du med å absorbere? Er det kannibalisme du snakker om? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 (endret) Jesus Kristus blir både fysisk og psykisk en del av den kristne. I og med at Jesus Kristus, som demonstrert, var et eksepsjonelt godt menneske, er en integrasjon av akkurat dette Mennesket, svært positivt for sammfunnet i sin helhet. Selvfølgelig kan du absorbere en hvilken som helst person i omverdenen omkring deg. Hvor nyttig det er, blir en annen sak. Hva mener du med å absorbere? Er det kannibalisme du snakker om? Nei, det er, selve det, å la en annen person bli en del av deg. I grunnen ganske vanlig, da det er slik alle personlighter blir til. Endret 31. mai 2011 av IHS Lenke til kommentar
O3K Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 I og med brødet og vinen i seg selv ikke er noe annet enn brød og vin. Er det for effektens skyld viktig at motagerene tror at det er Jesu Kristi kropp og blod. For å sitere deg: Hvis du ikke tror på Jesus Kristus når Han sier at brødet og vinen er Hans kropp og blod. Ja da tror du ganske enkelt ikke på Jesus Kristus og er ikke kristen. Så enkelt er det. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 I og med brødet og vinen i seg selv ikke er noe annet enn brød og vin. Er det for effektens skyld viktig at motagerene tror at det er Jesu Kristi kropp og blod. For å sitere deg: Hvis du ikke tror på Jesus Kristus når Han sier at brødet og vinen er Hans kropp og blod. Ja da tror du ganske enkelt ikke på Jesus Kristus og er ikke kristen. Så enkelt er det. En ting kan være to forskjellige ting, O3K Dette er en saksofonist Lenke til kommentar
O3K Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 En ting kan være to forskjellige ting, O3K Så klart er nattverden to forskjellige ting, og det har vi allerede etablert. Nattverden kan både være konsumeringen av ekte kjøtt og blod (som katolikkene og de ortodokse tror), men også en symbolsk handling (som protestantene tror). Det du har påstått, som jeg påpeker, er at en av disse er feil. For å bruke den optiske illusjonen du postet som eksempel for å forklare deg den virkelige problemstillingen: "Ved et tidligere tidspunkt påstod du at de som ikke ser saksofonspilleren, men kun kvinnen, ikke har synet i orden." Lenke til kommentar
IHS Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Så klart er nattverden to forskjellige ting, og det har vi allerede etablert. Nattverden kan både være konsumeringen av ekte kjøtt og blod (som katolikkene og de ortodokse tror), men også en symbolsk handling (som protestantene tror). Det du har påstått, som jeg påpeker, er at en av disse er feil. Nei, de to forskjellige ting er 1. Brød og vin 2. Kropp og blod Hva de i et gitt øyeblikk er, kommer ann på hva du selv tror. Lenke til kommentar
Tobben70 Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Så klart er nattverden to forskjellige ting, og det har vi allerede etablert. Nattverden kan både være konsumeringen av ekte kjøtt og blod (som katolikkene og de ortodokse tror), men også en symbolsk handling (som protestantene tror). Det du har påstått, som jeg påpeker, er at en av disse er feil. Nei, de to forskjellige ting er 1. Brød og vin 2. Kropp og blod Hva de i et gitt øyeblikk er, kommer ann på hva du selv tror. Er det sånn med annen mat også? Hvis du spiser fiskepinner og tror det er biff, så blir det biff Lenke til kommentar
IHS Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Så klart er nattverden to forskjellige ting, og det har vi allerede etablert. Nattverden kan både være konsumeringen av ekte kjøtt og blod (som katolikkene og de ortodokse tror), men også en symbolsk handling (som protestantene tror). Det du har påstått, som jeg påpeker, er at en av disse er feil. Nei, de to forskjellige ting er 1. Brød og vin 2. Kropp og blod Hva de i et gitt øyeblikk er, kommer ann på hva du selv tror. Er det sånn med annen mat også? Hvis du spiser fiskepinner og tror det er biff, så blir det biff Det kommer litt ann på hvem som serverer. På bryllupet i Kanan ble vann til vin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå