Gå til innhold

Hitchens spørsmål

Anbefalte innlegg

Alle de kristne ble oppreist med Jesus Kristus
Det er da ikke noe offer. De som trodde på Jesus mens han levde "offret" seg selv, mens de enda var i live, i 3 hele dager. Mens alle sammen som har blitt kristne etter Jesus' oppstandelse har ikke ofret noe som helst da de ble kristne etter "oppreisningen".

Denne døden og oppstandelsen alle kristne går igjennom, må nesten oppleves for at den skal kunne forstås av utenforstående. Disse og Paulus sine ord om dette er ikke nok for å kunne forstå dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Denne døden og oppstandelsen alle kristne går igjennom, må nesten oppleves for at den skal kunne forstås av utenforstående. Disse og Paulus sine ord om dette er ikke nok for å kunne forstå dette.

Har vært kristen selv, så jeg er ikke så utenforstående som du tror jeg er.

Å ta "æren" for noe som har skjedd tusener av år før du ble født er enda tåpeligere enn nordmenn som levde helt vanlig under krigen og ventet på at de allierte skulle knekke Tyskerne, for så å si at til barnebarna sine at de var med på å jage tyskerne ut selv om de bare solgte smør og brød som vanlig.

Men siden jeg har vært tidligere kristen, betyr det at jeg også ofret meg?

Endret av O3K
Lenke til kommentar

Har vært kristen selv, så jeg er ikke så utenforstående som du tror jeg er.

Å ta "æren" for noe som har skjedd tusener av år før du ble født er enda tåpeligere enn nordmenn som levde helt vanlig under krigen og ventet på at de allierte skulle knekke Tyskerne, for så å si at til barnebarna sine at de var med på å jage tyskerne ut selv om de bare solgte smør og brød som vanlig.

Men siden jeg har vært tidligere kristen, betyr det at jeg også ofret meg?

Jesus Kristus ønsket å dele sin "ære" med alle de kristne, så alle skulle være étt med Ham og Gud.

John 17:22 > I have given them the glory that you gave me, that they may be one as we are one.

Vært kristen ? Det virker ikke som om du har død og stått opp med Jesus Kristus. Eller død og blitt født på ny med Jesus Kristus. Siden dette er noe du stiller spørsmål tegn ved.

Lenke til kommentar

Vært kristen ? Det virker ikke som om du har død og stått opp med Jesus Kristus. Eller død og blitt født på ny med Jesus Kristus. Siden dette er noe du stiller spørsmål tegn ved.

Nå stiller jeg selvsagt spørsmål siden jeg ikke kristen lengre, men jeg stilte ikke spørsmål ved dette når jeg var kristen.

F. eks. kan man ved et visst punkt i livet bli ateist, etter at man har utført dette "offeret"?

Eller blir det da annullert? Jeg utførte de samme aktivitetene som de andre kristne gjorde, leste det samme, dro på de samme gudstjenestene osv. Den eneste forskjellen er at jeg ved et visst punkt sluttet å tro på guder. Men ved et tidspunkt var jeg akkurat som de andre kristne.

Det virker for meg som at dette "offeret" er noe som skjer bare ved å være medlem, uten å måtte utføre noe som helst spesielt.

Dessuten døde Jesus kun for de kristne, siden gode ikke-kristne havner i Helvete uansett. Så å ofre noe kun for sine egne er ikke et offer for hele menneskeheten eller hele planeten.

Det blir som om Jens Stoltenberg skulle ta penger fra APs pengekasse og gi til medlemmer av Arbeiderpartiet. Høres kanskje ekskluderende ut, men du kan jo bare velge å bli enig med arbeiderpartiets politikk. Det verste er at Jesus splitter familier. Mine kristne familiemedlemmer kan vel ikke kose seg i himmelen når de vet at jeg har det vondt i helvete.

Hvis Gud ønsker onde og falske kristne velkommen, men sender gode ikke-kristne til helvete, så er himmelen den siste plassen jeg har lyst å ende opp. Jesus' offer bringer bare mer vondt med seg enn godt. At 2/3 av dagens befolkning må lide, bare for at 1/3 av dagens befolkning skal ha det godt og samtidig slippe å løfte på rævva for det også, er så egoistisk at jeg nesten blir ør av å tenke på det.

Kristne kan utføre noe godt for andre som ikke-kristne ikke kan utføre. Men de kan kun utføre det for seg selv. De kan ikke ofre seg for andre.

Endret av O3K
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En ateist kan ikke sammen med Jesus Kristus gi sitt liv for hele verden.

Paulus > Jeg er korsfestet med Kristus; jeg lever ikke lenger selv, men Kristus lever i meg.

Da får ateisten gjøre det uten Jesus kristus da.

Er det da en "god handling" som verden har noen nytte av ?

Det er nettop fordi den kristne gjør dette sammen med Jesus Kristus

at det hele har noen nytte for verden.

Jeg ser ingen nytte for hele verden ved at noen ofrer livet sitt på den måten,...

33% av verdenssamfunnet drar nytte av denne kristne handlingen.

Er disse en del av de 33% http://www.landoverbaptist.net/showthread.php?t=16785 ?

Lenke til kommentar

Hele verden ville tjent på om ALLE kristne ofret seg selv, så hva nøler du etter? Finn en bro og hopp!! Er ikke noe å lure på, det bærer rett til himmels med deg vettu...

Merkelig hvordan alle religiøse er sikre på en plass i himmelen, men ingen har lyst til å dø.... Tror de ikke selv på herligheten som er lovet dem? Tror de ikke på lovnadene som himmel losene står og lirer av seg rundt om i det ganske land hver søndag? Døden er jo bare et kapitel, et meget kort et, i en god kristen sitt "liv", så hva venter de på?

Gå nå ut som gode kristne mennesker og ofre dere som helten deres gjorde det... I dag, ingen grunn til å vente til i morgen er det vel?

Sitter du der enda IHS? Si meg, du tviler vel ikke?

Helt utrolig hvordan en biggot kan styre og avspore en hel tråd der folk gang på gang spør og får de samme håpløse svarene igjen og igjen i den tro at EN dag så kommer han med et ordentlig svar.... Er så en lurer på hva for et såpe middel de brukte når de vakset hjerner....

Svaret på trådens spørsmålet er at selve tros handlingen er ond i sin natur, for den fordummer folk til å gjøre onde ting i den tro at de tjener guden de er forledet til å tro på. Religiøs tro er egentlig ikke annet enn en ond ideologi som det kreves blind tro på for å innbringe en lovnad som det ikke er noen som kan gi noen lovnad om, nemlig fritak fra døden...

• Liker 3
Lenke til kommentar

En ateist kan ikke sammen med Jesus Kristus gi sitt liv for hele verden.

Paulus > Jeg er korsfestet med Kristus; jeg lever ikke lenger selv, men Kristus lever i meg.

Da får ateisten gjøre det uten Jesus kristus da.

Er det da en "god handling" som verden har noen nytte av ?

Det er nettop fordi den kristne gjør dette sammen med Jesus Kristus

at det hele har noen nytte for verden.

Jeg ser ingen nytte for hele verden ved at noen ofrer livet sitt på den måten,...

Er disse en del av de 33% http://www.landoverbaptist.net/showthread.php?t=16785 ?

Nei

Lenke til kommentar

Hele verden ville tjent på om ALLE kristne ofret seg selv,..

Det er allerde slik, RWS

Før Jesus Kristus gikk til korset og gav seg selv til verden. Holdt Han et aftensmåltid hvor Han delte sin kropp og sitt blod med de kristne. De kristne blir på denne måten en del av den kroppen og det blodet som ble korsfestet for hele verden.

Alle de kristne døde med Jesus Kristus på korset.

Paulus > Er vi døde med Kristus, tror vi at vi også skal leve med ham.

Paulus > Når dere med Kristus døde bort fra grunnkreftene i verden

Paulus > Dere er jo døde, og deres liv er skjult med Kristus i Gud

Jesus Kristus > Om noen vil følge etter meg, må han fornekte seg selv og ta sitt kors opp og følge meg. For den som vil berge sitt liv, skal miste det. Men den som mister sitt liv for min skyld, han skal finne det.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Hele verden ville tjent på om ALLE kristne ofret seg selv,..

Det er allerde slik, RWS

Før Jesus Kristus gikk til korset og gav seg selv til verden. Holdt Han et aftensmåltid hvor Han delte sin kropp og sitt blod med de kristne. De kristne blir på denne måten en del av den kroppen og det blodet som ble korsfestet for hele verden.

Alle de kristne døde med Jesus Kristus på korset.

Mange kristne har ikke nattverd. I Luthersk protestantisk kirke er nattverden kun symbolsk.

Nattverd er ikke noe krav for å kalles kristen.

Og Jesus ble ikke korsfestet for hele verden. Hvor har du det fra?

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du er klar over, såklart, at selv om noen spiste pannekaker med lønnesirup og drakk 95 oktan bensin i den tro at de fikk Elvis tilbake så får de ikke ønsket oppfyllt...?

I prinnsipp er det eneste som skiller en gærning fra en kristne i så måte kun antallet som er forledet til å tro på galskapen...

Men siden du er så sikker på å komme til himmels IHS... Hvorfor tar du ikke bare å hopper? Du ville jo tjent på det og det ville vi også... Får du har vel ikke barn, har du vel? Hvis ikke så ville menneskeheten ha tjent rått på at du hoppet tror jeg, så hvorfor er du så redd for døden? Tror du ikke på lovnadene du har fått IHS? Er du redd at onkel Jesus ikke står der og tar deg i mot? Hvorfor ønsker du livet når du kunne fått det så fint som død?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Du er klar over, såklart, at selv om noen spiste pannekaker med lønnesirup og drakk 95 oktan bensin i den tro at de fikk Elvis tilbake så får de ikke ønsket oppfyllt...?

I prinnsipp er det eneste som skiller en gærning fra en kristne i så måte kun antallet som er forledet til å tro på galskapen...

Men siden du er så sikker på å komme til himmels IHS... Hvorfor tar du ikke bare å hopper? Du ville jo tjent på det og det ville vi også... Får du har vel ikke barn, har du vel? Hvis ikke så ville menneskeheten ha tjent rått på at du hoppet tror jeg, så hvorfor er du så redd for døden? Tror du ikke på lovnadene du har fått IHS? Er du redd at onkel Jesus ikke står der og tar deg i mot? Hvorfor ønsker du livet når du kunne fått det så fint som død?

Alle kristne har allerede pasert den grensen, RWS

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1344662&view=findpost&p=17781602

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Men det er kun de som tror på Jesus som sin frelser, de kristne, som får utbytte av Jesus' offer. Så hvordan kan du si at han har dødd for hele verden?
Døperen Johannes om Jesus Kristus >Se, Guds lam, som bærer bort verdens synd!

Så jeg slipper inn i himmelen, selv om jeg ikke tror på Gud, den hellige ånd eller Jesus?

Endret av O3K
Lenke til kommentar

Ingen av verdens gammle kulturer er enig med deg. Alle ofret alt mulig rart for å bli kvitt sin synd.

Hva offret nordmennene? Det fantes ikke synd i Europas urgamle hedenske religioner.

Det er en ny oppfinnelse uten rot i virkeligheten.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Ingen av verdens gammle kulturer er enig med deg. Alle ofret alt mulig rart for å bli kvitt sin synd.

Hva offret nordmennene? Det fantes ikke synd i Europas urgamle hedenske religioner.

Det er en ny oppfinnelse uten rot i virkeligheten.

De ofret mennesker.

Lenke til kommentar

De ofret mennesker.

Det er blitt gjort i religionen du følger også, så det var vel ikke akkurat noe nytt?

I din religion ble de oppfordret til å slakte sine egne sønner faktisk for å bevise sin elsk til gud (som jo er allvitende og visste hva utfallet ville være på forhånd.... Men det ble glemt et øyeblikk av forfatterne av dette...)

I en del sekter innenfor kristendommen tror de faktisk at de spiser jesus og drikker hans blod, som jo ikke er annet enn helt klare kanibalske tanker når man ser ordentlig etter, så jeg tror ikke du skal se så veldig mye ned på eldre religioner jeg IHS, din egen er i prinsipp like ille....

Men samme hvordan vi ser på dette så er dette en avsporing av tråden... På tide å svare på trådstarterens spørsmål isteden for å leke katt og mus med IHS sine bibel salater og hjernevaskede meninger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...