Gå til innhold

LED spot lyser ikke

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en LED GU 5,3 spot på Clas. Den lyser i stuen og på kjøkkenet, men ikke på badet.

Anlegget på badet er litt eldre enn resten av leiligheten.

Finnes det LED spot for GU 5,3 som lyser på "gamle" anlegg?

Takk for all mulig hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sakset fra CO:

"....Noe å tenke på ved 12 Volts LED-belysning

Ønsker du å bytte ut dine halogenpærer med lysdiodepærer skal du sjekke transformatoren. Noen elektroniske transformatorer som brukes for 12 Volts-belysning har en minimumbelastning som må oppnås for at transformatoren skal klare å tenne pærene.

For å drive kun 12 Volts lysdiodepærer kan det vare mest kostnadseffektivt å bruke en liten transformator eller batterieliminator..."

Lenke til kommentar

Sakset fra CO:

"....Noe å tenke på ved 12 Volts LED-belysning

Ønsker du å bytte ut dine halogenpærer med lysdiodepærer skal du sjekke transformatoren. Noen elektroniske transformatorer som brukes for 12 Volts-belysning har en minimumbelastning som må oppnås for at transformatoren skal klare å tenne pærene.

For å drive kun 12 Volts lysdiodepærer kan det vare mest kostnadseffektivt å bruke en liten transformator eller batterieliminator..."

Yepp, jeg er med. Derav spørsmålet mitt. Har funnet disse:

http://www.elhandel.no/catalog/product_info.php?cPath=28_10_172_175&products_id=3821239

Og disse:

http://www.thelightbulbshop.co.uk/Shop/LEDLightBulbs/Product/32382/MLED10WGU53/10WMASTERLEDspotLVDimmableGU53.aspx

Lenke til kommentar

Du må ta ned trafoen det er snakk om og lese av watt verdien.

For eksempel 20-150W.

Eksempelet betyr at du må ha minimum 20w for å starte den og max 150 for ikke å drepe den.

Deretter må du generere den nødvendige minimumsverdien eller kjøpe ny egnet transformator.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...