Fjomsen Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Hei hei folkens. Jeg hadde lagt pc spilling på hylla for en stund og solgte den stasjonære datamaskinen min i januar,og gikk straks på nettet etter en okey laptop som kunne vise filmer og spille av musikk,og som fungerte til java programmering. Jeg var inne på flere steder,men Multicom hadde et knalltilbud på laptopen Acer 572G Prisen var på litt over 6000 og innmaten virket veldig grei for det jeg skulle bruke den til. Etter å ha pakket den opp og installert alt som skulle installeres av programmer kjørte jeg WoW på den. Dette gikk greit nesten en uke da det skjedde noe merkelig en dag. Screenen frøs plutselig og ingenting bortsett fra svenskeknappen fungerte. Jeg fikk startet maskine på nytt og merket at den ble uhyggelig treg av seg. Wow hadde framerate issues og fps drop og helt forferdelig å spille på. Jeg kjørte alt av grafikk i bånn og det hjalp fremdeles ikke. Tenkte en restart på normal måte kunne hjelpe,men den kom ikke forbi bios engang da maskinen startet opp. Den nektet... Brukte svenskeknappen på den "Igjen" og fikk feilmelding om at Windows hadde problemer med å starte opp. Jeg fikk valget om å prøve en Oppstarts reperasjon uten mye hell. Den ville ikke gå videre. Så tok jeg neste steget og prøvde en recovery. Den klikket halvveis og maskinen nektet å bruke recovery. Jeg hadde mye i tankene ( ny jobb blant annet) og den lå i pc bagen i flere uker. Plutselig husket jeg på den igjen og skrev dette her til Multicom. Fikk svar om at jeg kunne enten kontakte Acer service eller sende den inn i forsvarlig pakning men dette ville ta lenger tid. Jeg ringte opp Acer service og pratet med en hyggelig svensk herre på telefonen. Han hjalp meg med å bruke formateringen som er kryptert på maskinen fra før. Jeg fikk formatert og datamaskinen fikk en vanskelig start på livet da den nektet å starte opp etter formatering. Jeg prøvde å bruke Oppstartsreperasjon og tok valget "Gjennoprett til tid da Windows fungerte" og vips ville den starte. Jeg ble veldig lettet og glad og installerte litt drivere og programmer som kunne komme godt med. Så kom spilltrangen tilbake og jeg prøvde å laste ned Nvidia driver på nettet. Valgte 400 serien og Nvidia GT 420M (Notebook) og alt installerte seg. Når jeg startet maskine på nytt fikk jeg feilmelding om at Windows ikke startet opp. Prøvde oppstartsreperasjon og nå nekter den å gjennopprette seg. Det eneste som muligens fungerer er å formatere den igjen... Hvor er feilen? Jeg er sliten og utmattet etter å prøve absolutt alt. Har Witcher 2 assassins of kings ventende på meg og maskinen er absolutt noe av det værste jeg har hatt med å gjøre i mine 15 år med Data. Fortvilet Morten Lenke til kommentar
thomit Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Send den inn til Multicom for reparasjon eller bytte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå