Gå til innhold

Endelig jages emo-ungene fra Oslo S

Anbefalte innlegg

http://www.dagbladet...ngdom/16576380/

Hvordan kan noen syns det er galt å jage bort folk som kan virke truende, og blokkerer gjerne døråpninger eller trappenedganger på Oslo S ved å stelle seg 3-10 personer og late som de "bare er der for å være solsiale"-og andre emogreier.

Har skjedd to ganger jeg har gått ned til t-banen og det har stått 5 stykker midt i døråpningen, og når det kommer folk så flytter de seg ikke en millimeter så man må gå rundt. Det er jo bare for å være drittsekker.

Håper de vil jages fra inngangen til Oslo City også.

Synspunkter?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hahahahaha! Dette er morsomme folk, ler litt for meg selv hver gang jeg ser slike folk :) Ikke fullt så moro når du møter sånne overalt som skal sperre dører og allfarsvei, gjerne puste røyk på deg når du prøver å komme forbi.

Så ja, helt enig, få de kastet vekk!

• Liker 4
Lenke til kommentar

Ser ærlig talt ikke problemet med å la de være der. Folket i Norge er alt for redde for nye kulturer.

Er ikke selv en "emo-unge" på noen måte, men synes det er flott at folk tørr å skille seg ut. Av den grunn må ikke samfunnet ødelegge for utviklingen av kulturen deres...

Suppekatten

Endret av Suppekatten
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Går selv alternativt kledd.. ikke 'emo'stilen da, men nok til at jeg skiller meg ut en del...

Men likevel syns jeg det er dårlig av emo-kidsa å tru at de blir sendt bort kun fordi de skiller seg ut. Benkene inne på stasjonen er reservert for nsb's reisende..

Det samme hadde vel skjedd om 'vanlige' folk hadde hengt der dag etter dag også...

Når jeg er i Oslo og skal bytte tog hadde jeg blitt ganske gretten om det hadde vært opptatt overralt, og noen kids sitter og henger der jeg som reisende kunne sittet!

Når man kler seg alternativt, så må man tåle å høre negative kommentarer. Det er nok abre sånn det er, og hvis vi skal ta innover alle de kommentarene kommer vi til å ende i kjelleren tilslutt, eller bli dritsure på alle 'vanlige' folk...

Disse ungdommene drar visst den med å ta til seg negative ting litt lenger ved å tro at det er fordi vekterne har noe personlig imot klesstilen deres.

Har selv ikke noe imot de som kler seg alternativt, obviously.. men nå er jeg 22 år gammel, og tilogmed emo-kids på 16 syns jeg kan være litt barnslige og bortskjemte!

Endret av lillepy
Lenke til kommentar

Er ikke selv en "emo-unge" på noen måte, men synes det er flott at folk tørr å skille seg ut. Av den grunn må ikke samfunnet ødelegge for utviklingen av kulturen deres...

Det morsomste er jo egentlig at det er så evig mange av de at de ikke skiller seg noe særlig ut, og når ingen bryr seg (as it should be) så skaper de trøbbel for å så klage over at de ikke får "lov til å være seg selv". Når folk blokkerer innganger og diverse annet slik flere klager over så er det med god grunn at de kastes ut.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe imot den såkalte kulturen deres, som går ut på å sutre og kle seg likt.

Men jeg har noe imot at de ikke vasker seg, har stygge frisyrer i tillegg, og blokkerer veien.

Samme hvordan du ser ut, så må du ta hensyn til at folk skal bruke veien til å gå på. Det er teit å henge henge midt i døra, som disse gjør.

De må gjerne sitte på benkene langt utenfor der, men de pleier å henge midt i døra, eller rett foran trappa.

Lenke til kommentar

Så lenge de ikke blokkerer for andre, opptar plasser som er tiltenkt andre eller gjør ugagn ser jeg ikke helt problemet med å ha dem der.

Kanskje jeg ikke liker deres kultur og væremåte, men jeg kan ikke se at det skal ha noe å si for om de har lov til å være der eller ikke. Om jeg tilfeldigvis skulle hate fargen gult betyr det ikke at jeg vil at alle med gule klær skal kastes ut av Oslo S sporenstreks.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Denne tråden er jo egentlig bare et prakteksempel på folks manglende viten om forskjellige subkulterer. Lettere å overbevise seg selv om at de bare er der for å lage faen og at de må jages for enhver pris en å prøve å finne ut mer.

Prakteksempel på en moralist som bruker utdaterte og urelevante sosioligiske begreper på å prøve å virke bedre enn andre. Kanskje du burde være litt skeptiske til noen grinete ungdommer og heller kanskje lese litt på hva folk egentlig mener.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Så lenge de ikke blokkerer for andre, opptar plasser som er tiltenkt andre eller gjør ugagn ser jeg ikke helt problemet med å ha dem der.

Kanskje jeg ikke liker deres kultur og væremåte, men jeg kan ikke se at det skal ha noe å si for om de har lov til å være der eller ikke. Om jeg tilfeldigvis skulle hate fargen gult betyr det ikke at jeg vil at alle med gule klær skal kastes ut av Oslo S sporenstreks.

Akuratt dette er det som er blitt påpekt at personene gjør. I samfunnet tar man vanligvis hensyn til andre, men disse hater jo samfunnet så de tar ikke hensyn = deres subkultur aksepteres ikke i samfunnet.

Lenke til kommentar

Denne tråden er jo egentlig bare et prakteksempel på folks manglende viten om forskjellige subkulterer. Lettere å overbevise seg selv om at de bare er der for å lage faen og at de må jages for enhver pris en å prøve å finne ut mer.

De hater samfunnet, og samfunnet trenger at individer innenfor samfunnet tar hensyn til sine medindivider. Disse vil ikke gjøre det, de går rett ut og gjør det motsatte. Da blir man ikke akseptert av samfunnet sitt og blir presset ut. Hvorfor disse eller om de hater samfunnet kan diskuteres men det er hvertfall det eg har forstått, at de hater samfunnet.

Lenke til kommentar

"Life sucks and then you die, lets stand here, so no one gets in"

Disse folka er virkelig morsomme. En gjeng 15 åringer, som først kler seg i svart, for å få oppmerksomhet, dem får ikke nok, så derfor står dem foran døren.

Neste blir vel at dem hopper oppå hodet ditt i en restaurant eller noe slikt.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Haha. Disse kidsa er jo bare ute etter å få noe å klage over. De kler seg for å skille seg ut, også klager de når folk legger merke til dem... :roll: Og hvis folk fortsatt ikke legger merke til dem gjør de allt for å få oppmerksohet som f.eks still seg i veien på offentlige steder, ol.

Kast ut drittungene!

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

Går igjennom Oslo S to ganger om dagen som en del av skolevei, og jeg har aldri hatt problemer med disse. Jeg har ikke en gang sett dem, og enda mindre blitt sperret i noen grad.

Disse leter etter oppmerksomhet, og hvis det ikke fungerer ved å ta på seg stygge/provoserende klær, må de finne andre måter,, nemlig ved å se generelt uintelligente ut. og blokke veier. få dem vekk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...