Gå til innhold

Trening og røyk

Anbefalte innlegg

Når jeg er ute på fest, bruker jeg veldig ofte å røyke. Dette gjør jeg på grunn av det sosiale, fordi nesten alle vennene mine røyker. Har prøvd å begrenset meg til bare et par trekk per fest (helst ingen), men det er ikke alltid så lett.

Selv om det ikke har blitt så mange røyk totalt i år, er jeg fortsatt bekymret for kondisen min. Jeg aner ikke hvor skadelig bare 1-2-3 røyk i måneden er, og kondisen har alltid vært veldig viktig for meg. Jeg er i veldig god fysisk form, og trener 5 ganger i uka (mest utholdenhet). Som sagt har jeg prøvd å begrense meg i det siste, noe jeg har klart rimelig bra. Kanskje litt mindre enn en røyk i måneden nå.

Alt jeg vet er at ALL røyk er skadelig uansett. Det jeg lurer på er hvor store konsekvenser dette har for meg. Vil jeg merke det sånn fysisk på treningene mine selv om jeg røyker så lite som jeg gjør? Hvor farlig er det for meg? Er skadene røyken påfører lungene mine permanente (kan ikke trenes bort, på en måte)?

Takk for alle svar på forhånd!:-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-211409

Ser ut som du har lest litt for mye propoganda. En røyk i måneden skader ikke på langt nær så mye som alt det andre du får i deg (om du f. eks bor i en by). Tenk på all eksosen o.l. Jeg ville ikke bekymret meg mye for den ene eller de få røykene. Ville heller satt fokuset på alkoholen du inntar på fest.

Lenke til kommentar

Alkohol er heller ikke så farlig for trening(med mindre du drikker deg til du nesten må pumpes). Det eneste som skjer at kroppen prioriterer å sende ut etanolen før den reparer musklene(blir kvitt stølhet). Nei det er ikke så veldig skadelig å røyke på fest engang iblandt. Går nom fint det. Og ja, hvis du påfører deg skader så er de permamente.

EDIT: Derimot så reduserer alkohol testestoron nvåene i kroppen og øker østrogen nivået, sånn sett tar det lenger tid å bygge muskler.

Endret av SubHuman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...