leorat Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 kan noen hjelpe meg til hvordan jeg skal fikse det her? :S har prøvd å søke det opp, men finner ikke noe forklaring som jeg forstår, eller så har jeg søkt for dårlig! setter pris på hjelp Lenke til kommentar
nipsen Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 ..det betyr at Sony har lagt inn kortere grense for timeout på en ps3 som lagger. Og at de kommer til å få tre hundre tusen telefoner fra illsinte online avhengige som skal spille COD. Generelt betyr det gjerne at du har en opplasting som struper all hastigheten, og lager fortrengning. Ergo stopper data-strømmen, og den må opprettes på nytt etter at systemet finner ut at tilkoblingen faller ut. Deretter faller den ut igjen, etc, inntil serven dropper deg. Eller at du har et program som pøser ut koblingsforespørsler - det har ca. samme effekten. Utrolig om Sony faktisk beholder dette en stund til. Kan ikke tenke meg at de gjør det, siden FOLK FLEST MED CAPS-LOCK SYKEN PÅ INTERNETT kommer til å gå av hengslene hvis de ikke får lov til å lagge ekstremt mens de spiller online.. Lenke til kommentar
leorat Skrevet 19. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2011 okei, men hvordan fikser jeg det? nytt nett? :O Lenke til kommentar
nipsen Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 bare sørg for at du ikke struper ned og opplasting mens du spiller (bruk Netbalancer, for eksempel), og at torrent-klienter, osv, ikke har mer enn f.eks 30-40 koblinger aktive samtidig. Du ser det umiddelbart hvis du kjører en ping, eller går til pingtest.net, for eksempel. Hvis ting fungerer har du en stabil lav ping, ikke pakketap, osv. Når du får "fortrengning"(congestion) går ping opp, osv. En annen løsning kan være å kjøpe en ny router - det er vanskelig å finne en som faktisk har bedre hardvare, da men... siden alle boksene lages på samme fabrikken, med de samme komponentene.. Men jeg tror det finnes hjemme-routere som kan holde haugevis av koblinger, og som kommer med bra QoS og båndbredde-begrenser nå. Som kan kjøpes for penger, osv.. Men jeg vet ikke om noen spesielle modeller. Noen andre som vet om en...? Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Hadde du samme problemet før PSN gikk ned? Hvis nei, da er det bare å vente til de får flere servere og evt. nærmere Norge opp. Lenke til kommentar
nipsen Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Hadde du samme problemet før PSN gikk ned? Hvis nei, da er det bare å vente til de får flere servere og evt. nærmere Norge opp. Har ikke noe med det å gjøre. Den eneste delen av systemet som kan "gå ned" ved overbelastning er innloggingen. Ellers ser jeg at den nye flash-versjonen har en mulighet for å "øke overføringshastgheten betraktelig ved hjelp av p2p-teknologi". Duverden. Adobe entrer scenen iført lapp, sabel og krok. Fysj og fysj. De må saksøkes umiddelbart. Men her kan en også få det samme problemet. Usignerte eller signerte flash-applikasjoner som plutselig laster opp med all båndbredden du har, osv. Og nå kan du ikke kontrollere hvor mye heller, med mindre leverandøren av programvaren bevisst lar innstillingene være tilgjengelige. Ja, er ikke teknikkens verden fantastisk. Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 (endret) Har ikke noe med det å gjøre. Den eneste delen av systemet som kan "gå ned" ved overbelastning er innloggingen. Nettopp, får han ikke timeout på innlogging da? Og nei, datateknikk er ikke særlig fantastisk, bare komplekst og logisk. Endret 19. mai 2011 av Kaymeerah Lenke til kommentar
nipsen Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 ..nei, tror det er en ny timeout melding som har kommet etter oppdateringen. Den dukker opp etter at du har vært pålogget en stund. Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Åh da så. Det kan fint være serverene som har problemer med å svare på ting i tide også, må ikke være på TS sin side. Ville uansett sjekket ut routeren, ping osv. før man drar den konklusjonen, siden den er mindre sannsynlig. Lenke til kommentar
leorat Skrevet 19. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2011 takk for svar, men skjønner helt ærlig ikke hva dere snakker om kan dere forklare det enklere? hva jeg bør gjøre? Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 http://www.pingtest.net/ Først av alt ville jeg kjørt den testen der og gitt oss resultatene. Lenke til kommentar
leorat Skrevet 19. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2011 packet loss test error couldn't connect to the test server. a firewall could be blocking the connection or the server might be having som issues. please try again later! ? :S Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Prøv en annen server, hvis det ikke funker er det mest sannsynlig routeren som står i veien. Lenke til kommentar
leorat Skrevet 19. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2011 det samme skjedde nå! så jeg trenger ny router? Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Neinei, det trenger du ikke. Det er vel bare noen instillinger i routeren som ikke er helt riktig. Prøv å starte den på nytt (ta ut strømledningen og vent i noen sekunder, så setter du den inn igjen. Du kan også bruke en restart-knapp, men den er litt vanskeligere å finne til tider). Lenke til kommentar
leorat Skrevet 19. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2011 (endret) Neinei, det trenger du ikke. Det er vel bare noen instillinger i routeren som ikke er helt riktig. Prøv å starte den på nytt (ta ut strømledningen og vent i noen sekunder, så setter du den inn igjen. Du kan også bruke en restart-knapp, men den er litt vanskeligere å finne til tider). det funket ikke er det noe annet jeg kan gjøre, eller bør jeg ta kontakt med sony? EDIT: har noen et annet tlf nummer til sony enn 815 50 970 ? har prøvd det utallige ganger nå, og hele tiden får jeg være linjer er opptatt, før jeg får opptatt signal Endret 19. mai 2011 av leorat Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Sorry, jeg holdt på med noe matte. Du kan prøve å sette routeren tilbake til standardinstillinger eller ta kontakt med nettleverandøren for å gjøre dette for deg. Lenke til kommentar
leorat Skrevet 19. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2011 Sorry, jeg holdt på med noe matte. Du kan prøve å sette routeren tilbake til standardinstillinger eller ta kontakt med nettleverandøren for å gjøre dette for deg. ikke tenk på det, glad for at jeg får hjelp jeg har forresten gjort det også, funktet heller ikke! men kan det være noe feil fra sony sin side? Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Det kan, som sagt tidligere i tråden være noe på Sony sine servere som går gale. Anbefaler deg fortsatt å kontakte nettleverandør for å klare opp i saken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå