Gå til innhold

BK: Bear Hdr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du viser bildet i et bitte bittelite format - 213px × 320px er litt i underkant.

 

Eller ser det ut som litt klassisk lett overdrevet HDR. Synes boksen holder på å falle ut av bildet - tror jeg ville plassert den litt mer til venstre.

 

Det stemmer, men det var målet å få boksen til å falle ut av bildet. Og som du sier det er overdrevet HDR, men jeg synes det var den eneste måten jeg kunne få litt spenning i bilde, ellers ville fargene ha vært kjedelig. Har du forslag til å redigere på andre fine måter? :)

Lenke til kommentar

Ta bilde av boksen i det den faktisk faller?

 

Selv om den skal "falle ut" - ville allikevel hatt den mer til venstre - mer spennende å se hvor den kommer til å falle enn at den bare er på vei ut av bilderammen med andre ting i bakgrunnen som ikke har noe med boksen å gjøre.

 

hmm, skjønner. Men har ikke nok skills til å endre på dette i photoshop. Er det lett å gjøre det? Tar det lang tid? Tenkte kanskje om du hadde tid, kunne ha gjort det, slik at vi kunne sett på endringene gjorde et stort forsjell. Selvfølgelig hvis du har tid.

 

Hva gjorde du med bildet? Så kan vi si hva du kan droppe og evt. gjøre annerledes.

 

Ingenting. Tok 3 bilder, og satte det sammen til hdr.

Lenke til kommentar

hmm, skjønner. Men har ikke nok skills til å endre på dette i photoshop. Er det lett å gjøre det? Tar det lang tid? Tenkte kanskje om du hadde tid, kunne ha gjort det, slik at vi kunne sett på endringene gjorde et stort forsjell. Selvfølgelig hvis du har tid.

Tenkte mer på flytte boksen som i "komponere motivet på en annen måte neste gang du tar et lignende bilde" - ikke å photoshoppe bildet du allerede har tatt.

 

Og - ikke hør på Diskutant - synes du siterer helt fint. Bare bra å vise hvilket innlegg man svarer på.

Lenke til kommentar

Jeg håpet på å se en bjørn i HDR, ikke en boks med "beer" :)

 

Når det gjelder bildet ville jeg nok ha mer luft over og til den siden som boksen heller.

 

Hahhaa tegn på at jeg aldri har drukket før:P? Men takk for tipset, det virker som de fleste er enig om at bildet ikke var godt tatt:P.. Litt rart at jeg ble fornøyd, når jeg bomma:P

 

Det første som slår meg er det dårlige snittet. Fokusen er dårlig og overgangen til blur er for skarp og tidig. Dette skaper dårlig helhet i bildet.

Takk for tipset ;) Skal prøve å forbedre meg til neste gang.

Lenke til kommentar

hmm, skjønner. Men har ikke nok skills til å endre på dette i photoshop. Er det lett å gjøre det? Tar det lang tid? Tenkte kanskje om du hadde tid, kunne ha gjort det, slik at vi kunne sett på endringene gjorde et stort forsjell. Selvfølgelig hvis du har tid.

Tenkte mer på flytte boksen som i "komponere motivet på en annen måte neste gang du tar et lignende bilde" - ikke å photoshoppe bildet du allerede har tatt.

 

Og - ikke hør på Diskutant - synes du siterer helt fint. Bare bra å vise hvilket innlegg man svarer på.

Dette skal jeg gjøre ;)

Lenke til kommentar

Jeg håpet på å se en bjørn i HDR, ikke en boks med "beer" :)

 

Når det gjelder bildet ville jeg nok ha mer luft over og til den siden som boksen heller.

 

Hahhaa tegn på at jeg aldri har drukket før:P? Men takk for tipset, det virker som de fleste er enig om at bildet ikke var godt tatt:P.. Litt rart at jeg ble fornøyd, når jeg bomma:P

 

 

Det at man blir fornøyd med sine egne bilder i begynnelsen er bare normalt, etterhvert som du begynner og forlange mer av bildene vil også bilde-komposisjon melde sin ankomst. Du lærer mye ved å poste bilder og ta til deg all kritikk du får, både på godt og vondt, bare tolk kritikken med et åpent sinn :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...