Gå til innhold

HP pakkepc og ny harddisk

Anbefalte innlegg

Pappa har en HP pakkepc, tror den heter Brio.

Jeg har tenkt til å sette inn en ny harddisk (13GB er ikke så mye lenger =)

Jeg kjøpte en Maxtor 120GB, men har litt problemer med å få instalert den.

Først så setter jeg jumperen til master, så kobler jeg i og booter opp. Men det stopper på detecting IDE-kontroller. Når jeg går inn i BIOS'en og på lista over ide-enheter, så finner jeg på Primary Master MAXTOR(noen tall). Men hvis jeg trykker på denne, hvor det skal stå info om disken, så står det 0 på alt. Hvis jeg prøver å ta Autofind settings så bare står den og loader uten å komme videre.

Jeg tenkte kanskje dette hadde noe med at den ikke var formatert eller noe, så jeg putta harddisken i pc'en min, da funka alt fint, og jeg fikk formatert den, men det hjalp ikke noe mer når jeg satt den tilbake i HP-maskinen.

Så det er jo ikke noe galt med disken eller jumpersettingene. Denne pakkepc'en er rimelig gammel nå er en P-III 450.

Så det jeg lurer på, er det ikke mulig å bytte harddisk på denne pakkepc'en? at det er en sperre eller noe?

Eller er det bare gammel BIOS som er sperra? hvor finner jeg evt. ny oppgradering til den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er et kjent problem at eldre PCer kan ha problemer med store disker. Det må fikses med en BIOS oppdatering.

HP er jo kjent for god support (så vidt jeg har erfart). Ta kontakt med dem og spør. Finn nøyaktig modellbetegnelse på maskina først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...