Phyltre Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Skjønner ikke helt problem stillingen med WD 2 TB green diskene. Har 8 stykk av dem her og dem kjører med 0 problem og det har dem gjort lenge. Men når jeg får tak i noe mer penger vil jeg nok bytte dem ut med noen 3 TB disker av en eller annen type. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Du skjønner ikke problemet, eller du har ikke problemet selv? For all del, det er ikke noen garanti at det blir trøbbel, men det er en god del som har fått det (i RAID-oppsett) AtW Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Ja, jeg er klar over Hitachi's 3TB-disker, men jeg er ferdig med å kjøre et RAID5-array med kun en type disker. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Ja, jeg er klar over Hitachi's 3TB-disker, men jeg er ferdig med å kjøre et RAID5-array med kun en type disker. Jeg tror ikke det er en dårlig ide å kjøre med samme type disk, men smak og behag selvfølgelig. AtW Lenke til kommentar
Kaaz Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 (endret) Disse diskene er laget for å brukes til opptak og streaming av medieinnhold. De egner seg ikke til OS, programmer eller vanlig filserving/lagring. De har en rekke funksjoner spesielt for multimediebruk. Noen av disse gjør diskene uegnet for vanlig bruk. Blant annet prioriterer de at en mediestrøm skal gå med mest mulig flyt på bekostning av feilkorrigering. Så vidt jeg vet er det bare WD som leverer slike disker. Det blir feil å sammenligne disse med andre WD GP-disker, Hitatchi sine disker, de kan ikke sammenlignes med vanlige disker i det hele tatt. Disse diskene er aktuelle i f.eks. en HTPC, i en NAS som streamer medieinnhold, TV-mottakere med opptaksfunksjon, m.m. Det er få nettsteder som er i stand til å skrive skikkelig om dette. Det eneste stedet jeg har sett som har hatt noe skikkelig å bidra med er TechArp som har en grundig test av dem her: http://www.techarp.c...rtno=659&pgno=1 Endret 20. mai 2011 av Kaaz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå