Gå til innhold

The Witcher 2 - Må man ha spilt eneren?

Anbefalte innlegg

Dette er ett spill som ser utrulig vanvittig pent ut. Har sett litt rundt og får bra karaterer. Har ikke sett Gamer sin enda, men det får vente. Ett spørsmål ingen anmeldelser svarer på er: "MÅ" man spille eneren? Følger historien i 2eren så tett på at 1eren er ett must å spille? Eller vil jeg overleve med å starte på 2eren?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man trenger ikke å spille 1'eren i det hele tatt det har developeren sagt selv, men det er noe å anbefale, er et bra spill i seg selv, og man kan importe saven fra 1'eren så vidt jeg har lest.

har ikke fått TW2 enda, og må bli ferdig med TW1 først så, men ska hente det i dag gleder meg sykt :D

Lenke til kommentar

jeg vil anbefale å spille gjennom eneren først, men du må ikke. de første timene i toeren gjør en god jobb med å introdusere karakterene og forklare hvor du er i historien. du burde glede deg, kanskje det beste spillet jeg har spilt de siste årene, hvis du har en super-PC såklart :p

Lenke til kommentar

Hvis du leser bøkene finnes det også en del informasjon der som nettsiden ikke gir, også om karakterer som ikke nevnes på nettsiden i det hele tatt. Den første novellesamlingen (The Last Wish på engelsk) burde ikke være så vanskelig å få tak i.

Kan være et greit sted å begynne selv om du også spiller gjennom det første spillet.

Lenke til kommentar

Man trenger ikke å spille 1'eren i det hele tatt det har developeren sagt selv, men det er noe å anbefale, er et bra spill i seg selv, og man kan importe saven fra 1'eren så vidt jeg har lest.

har ikke fått TW2 enda, og må bli ferdig med TW1 først så, men ska hente det i dag gleder meg sykt :D

Spiller det første (TW 1) selv i disse dager, og jeg må si at det gir mye god underholdning, selv om det også har en evne til å irritere nå og da. Gleder meg til å begynne på toeren, men har ikke bestemt meg hvorvidt jeg vil kjøpe det også ved GoG. Jeg liker deres DRM policy.

Lenke til kommentar

Jeg også spiller eneren i disse dager, og jeg får da ikke håpe eneren har en 100 ganger dypere historie enn toeren, for dette er standard fantasy med uinteressante karakterer, men allikevel akkurat så interessant at man har lyst til å forsette.

Kunne godt tenke meg det var litt mer dialog, men det er jo i hovedsak et action-RPG, og til å være det er det absolutt ikke halvgæli, selv om jeg er litt lei av å trykke på ventre museknapp hele tiden i kamp. Virker som det er ganske langt også, og det er jo positivt. Litt vel mange fetch-quests kanskje....

Hva er det som er frustrerende i toeren? Med mindre det er spoilerspesifikt....

Lenke til kommentar

Jeg også spiller eneren i disse dager, og jeg får da ikke håpe eneren har en 100 ganger dypere historie enn toeren, for dette er standard fantasy med uinteressante karakterer, men allikevel akkurat så interessant at man har lyst til å forsette.

Kunne godt tenke meg det var litt mer dialog, men det er jo i hovedsak et action-RPG, og til å være det er det absolutt ikke halvgæli, selv om jeg er litt lei av å trykke på ventre museknapp hele tiden i kamp. Virker som det er ganske langt også, og det er jo positivt. Litt vel mange fetch-quests kanskje....

Hva er det som er frustrerende i toeren? Med mindre det er spoilerspesifikt....

Toeren er vesentlig bedre eneren i mine øyne. På alle måter, ikke bare grafikk. Historiefortelling, stemning, stemmeskuespill, kampsystem osv...

Kampsystemet er litt annerledes nå, og tror kanskje det er noe som frustrerer de som fortsatt prøver å kjempe slik som de gjorde i eneren. Da går det dårlig.

I mine øyne er det bare å glede seg til nr 2 for de som spiller nr1. MEN omskolering må til for da å beherske slåssinga i nr 2

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...