robinei Skrevet 27. juli 2003 Del Skrevet 27. juli 2003 Her er spenningene jeg får under Torture Test med Prime95: +3,3: 3,26 +5: 5,03 +12: 11,73 -12: -12,93 -5: -5,09 Dette er vel ikke optimalt? nå kjører faktisk systemet stabilt men når jeg klokker mer/gir prosessoren mer spenning har systemet en tendens til å slå seg av, med en gang det blir litt heavy load. Lenke til kommentar
SpirreVipp Skrevet 27. juli 2003 Del Skrevet 27. juli 2003 Jeg synes det var bra verdier jeg. Du er sikker på at det ikke er helt andre ting som gjør at maskinen slår seg av når du gir den mere strøm? Ustabilitet i hovedkortet, minnet eller for høy tempratur? Forresten, hvor mange watt her strømforsyningen på da? Og hvilken produsent? Lenke til kommentar
robinei Skrevet 27. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2003 Det er 300W. Den fulgte med mitt In-Win kabinett så vet ikke helt hvordan merke. Står "Power Man" på den. Mulig det er merkenavnet, men har aldri hørt om det før. Burde ikke være temp etter som den alltid er godt under 60 på CPU. Lenke til kommentar
SpirreVipp Skrevet 27. juli 2003 Del Skrevet 27. juli 2003 Det var jo litt lite hvis du i tillegg kjører en del disker. Mulig den greier å holde spenningen så godt som den gjør, men til slutt så kutter den helt. Da får du vel sikkert ikke noe måleresultat av denne droppen heller. Jeg sitter med en 450 Watts Enermax i min P3 1GHz, GF4 Ti4200, 2 HD, 2 SCSI brennere, SCSI kort og lydkort. Jeg overklokker ingenting, men spenningene varierer jo litt for det selv om det ikke er noen fare for at det blir for lite strøm. Lenke til kommentar
robinei Skrevet 27. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2003 Har 2 disker + CD-brenner, DVD-ROM og litt vifter. Bør jeg skaffe ny PSU? Lenke til kommentar
SpirreVipp Skrevet 27. juli 2003 Del Skrevet 27. juli 2003 Jeg hadde nok gjort det. Selv om spenningene ikke er av de værste jeg har sett, så har du jo en del strømkrevende greier der. 300 Watt er jo litt i minste laget for nyere CPUer og GPUer. Lenke til kommentar
robinei Skrevet 27. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2003 Tenkte på Q-tec 550W. Den er hvertfall billig. Den burde vel holde? Noen som har erfaring med den? Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Har ikke hørt mye godt om den, sats heller på ei (mindre) kvalitets psu når du først er igang. Men, det er ikke sikkert spenningene er så gæli egentli, har selv en antec truecontrol, og når jeg stiller inn spenningene perfekt(+12v = 12.00v osv.) etter exsternt Multimeter viser sensorene på hk noe lavere. MM 3.3v = 3.25 Abit NF7-S v2.0 MM 5v = 4.92 || MM 12v = 11.86 || Selvfølgelig en mulighet at du har et kort som viser litt mer korekte spenninger da. Lenke til kommentar
Ampy Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Tenkte på Q-tec 550W. Den er hvertfall billig. Den burde vel holde? Noen som har erfaring med den? Tja.. jeg bruker den, og har ikke hatt noen problemer med den enda.. den holder pent spenningene side, og er generelt snill. Spyr ut mye luft av kassa med sine to vifter, og er dermed ikke helt lydløs.. men det plager meg ikke. :wink: Lenke til kommentar
Miniman Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Tenkte på Q-tec 550W. Den er hvertfall billig. Den burde vel holde? Noen som har erfaring med den? Hei du.. Kan bare si at q-tec er ikke å anbefale.. selv med 550w.. watten har egentlig ikke så mye å si.. Jeg vil anbefale en antec på det sterkeste.. I spu sammenheng er det strøm som har noe å si Anbefalte specs: 3.3v 30A - 5v 35A og 30A på 12V... Jeg kjøpte ny qtec og den kubbet hele greien bare jeg nevnte 3dmark.. Litt sent ute med rep, men men:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå