Gå til innhold

Operativsystem installert på hovedkort (Uten UEFI)

LMH1

Operativsystem uten ekstern harddisk  

1 stemme

1. 1. Hva syns dere om dette?

• Veldig bra, håper dette blir mulig ser ikke vitsen å ha dette på harddisken
      1
    • Jeg syns dette er unødvendig hvis man kan velge linux isteden
      0
    • Hovedkortet vil jobbe tregt, man mister ytelse fordel
      0

Anbefalte innlegg

Hei, jeg ønsker veldig gjerne muligheten å kunne ha operativsystemet:

splashtop på hovedkortet der UEFI styrer kjernen og splashtop styrer mulighetene.

Selvsagt er det da mulig å installere andre operativsystemer (Windows/linux/Mac) senere.

Tror dere dette blir fremtiden? Eller ikke? Gjelder også netbook,laptop, nettbrett etc.

Selvsagt lagres operativsystemet på en minnebrikke på hovedkortet.

Kanskje mellom 1-8 GB SDHC brikke, vet ikke helt, men syns den ideen er god.

Brukerveilendingen blir så enkelt, at det nesten ikke er krav å kunne "linux" fra før.

Man slipper virus siden minnebrikken støtter kun (Innstillingere endringer) og oppdatering godkjent av maskinvarelevrandøren.

splashtop

Håper jeg senere, finnes på norsk, med firefox 4.01, gimp, audacity, Thunderbird, skype.

Mulighet for å koble på USB3 enheter, eksterne harddisker (også Sata) ville vært flott.

Enheten vil være skrivebeskyttet, men man kan kjøpe lagringplass på internett/eller koble opp ekstern maskin?

Mulighet for overklokking fra splashtop?

Tror dere dette kan bli en fin måte flere/flere kan erstatte windows XP?

Hvis man har en linux basert operativsystem på hovedkortet som kan oppgraderes, syns jeg dette vil gjøre markedet langt bedre her.

Jeg syns splashtop ellers er søppel, siden det ikke blir enklere å installere denne og nytteverdien er bortkastet siden man trenger å ha windows XP/7 fra før av.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...