Philber Desanex Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Ryktet sier at Wii 2/Cafe vil utstyres med et grafikk-kort i AMD r700 serien. HVIS dette er sant, hva betyr det? Jeg har etter beste evne satt opp en tabell for å sammenligne dagens Wii og XBOX360 med den nye konsollen. Problemet er at r700 serien omfatter et vidt spekter av GPU'er. Jeg har tatt med den kraftigste (Radeon HD 4890) og den svakeste (Radeon HD 4350). Konklusjonen er: XBOX 360's grafikk er i en helt annen klasse enn dagens Wii (8.2x kraftigere*) I beste fall er Wii 2's grafikk en klasse høyere enn XBOX360 (5.7x kraftigere*) I verste fall er Wii 2's grafikk 20% svakere enn XBOX360 (0.8x så kraftig*) Jeg anser personlig som usannsynlig at Nintendo skal velge den aller svakeste GPU'en i r700 serien. Velger de noe midt på treet (eller litt under) kan vi fortsatt forvente 2-3 ganger bedre grafikkytelse enn XBOX360. Ikke noe kvantesprang, men nok til å henge med i noen år. (*Når jeg referer til "5.7x kraftigere" bruker jeg medianverdien av forholdet mellom ytelsestallene for pixel/vertex/texture fillrate. Jeg synes det er rimelig å stryke høyeste og laveste når tallene spriker sånn. Alt dette er veldig, veldig grovt forenklet selvsagt, men jeg har en enkel hjerne som liker å foholde seg til kun ett tall.) Konsoller.xlsx Lenke til kommentar
Philber Desanex Skrevet 20. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2011 Oppdatering: Ryktene sier at grafikkløsningen skal ha 40nm teknologi. Dette utelukker de svakeste ATI 4xxx kortene. Man har ikke dårligere enn ATI Radeon HD4730-kort i Wii 2. Man kan regne med at grafikkortet isolert sett blir 3-6 ganger kraftigere enn det som sitter i XBOX360. (Keep your pants on: Fortsatt tilsvarer dette kun ytelsen til en ganske billig PC) Konsoller 2.xlsx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå