Gå til innhold

Hvorfor har 64 bits 2 internet explorer nettlesere?

Anbefalte innlegg

Kan noen si hvorfor de fleste 64 bits microsoft windows vista/7 har 2 stk Internet explorer?

De gjør vel samme jobben, tror det finnes 32/64 bits Microsoft office også.

Der kan jeg forstå hvorfor de kommer i 2 utgaver.

Men IE forstår jeg ikke?

Angående kompaktibilitetproblemer tror jeg ikke det er tilfelle generielt surfing på internett.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva da? ActiveX kontroller for å bruke med tidligere windows update?

Eller wga plugins til å sjekke windows er gyldig?

Selv bruker jeg mest firefox/opera, siden jeg syns disse er bedre, når vet jeg ikke om disse blir 32/64 bits. Men jeg mistenker stort sett alt er 32 bits ennå.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Har selv brukt mest FF siste året, men testet en del med 64-bits IE da den kom. Mange tillegg var ikke kompatible, de fantes kun for 32-bits. Dette har sikkert blitt bedre nå, men jeg endte opp med å kjøre 32-bitsversjonen.

Lenke til kommentar

32-bit DLL-er kan ikke lastes i et 64-bit program (dette fordi 32-bit og 64-bit gjør enkelte antagelser som gjør at kommunikasjon mellom dem ville feilet). Derfor kommer de i to versjoner, ettersom plug-ins (som Adobe Flash) ikke er tilgjengelig i 64-bit, og vil følgelig ikke laste i 64-bit versjoner. Av akkurat samme grunn er også Office tilgjengelig både i 32-bit og 64-bit.

Etterhvert som utviklerne får somla seg til å lage 64-bit versjoner av plug-ins så vil 32-bit versjonen frafalle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...