LMH1 Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 (endret) Kan noen si hvorfor de fleste 64 bits microsoft windows vista/7 har 2 stk Internet explorer? De gjør vel samme jobben, tror det finnes 32/64 bits Microsoft office også. Der kan jeg forstå hvorfor de kommer i 2 utgaver. Men IE forstår jeg ikke? Angående kompaktibilitetproblemer tror jeg ikke det er tilfelle generielt surfing på internett. Endret 18. mai 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Det er fortsatt mye som ikke funker i IE 64-bits, derfor kommer også 32-bits med. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 18. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2011 (endret) Hva da? ActiveX kontroller for å bruke med tidligere windows update? Eller wga plugins til å sjekke windows er gyldig? Selv bruker jeg mest firefox/opera, siden jeg syns disse er bedre, når vet jeg ikke om disse blir 32/64 bits. Men jeg mistenker stort sett alt er 32 bits ennå. Endret 18. mai 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Har selv brukt mest FF siste året, men testet en del med 64-bits IE da den kom. Mange tillegg var ikke kompatible, de fantes kun for 32-bits. Dette har sikkert blitt bedre nå, men jeg endte opp med å kjøre 32-bitsversjonen. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 32-bit DLL-er kan ikke lastes i et 64-bit program (dette fordi 32-bit og 64-bit gjør enkelte antagelser som gjør at kommunikasjon mellom dem ville feilet). Derfor kommer de i to versjoner, ettersom plug-ins (som Adobe Flash) ikke er tilgjengelig i 64-bit, og vil følgelig ikke laste i 64-bit versjoner. Av akkurat samme grunn er også Office tilgjengelig både i 32-bit og 64-bit. Etterhvert som utviklerne får somla seg til å lage 64-bit versjoner av plug-ins så vil 32-bit versjonen frafalle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå