Gå til innhold

Hvorfor er det så mye doping i sykling?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mulig. Men de eneste som har peiling på dette feltet, er sikkert lite villig til å snakke om det. ^^

 

Det du refererte til tror jeg var endringer i musklene som gjør at de lettere tar opp proteiner, en svensk eller finsk studie. Det må være noe av det samme som skjer muskelminne, kanskje dopingen også gir en slik effekt.

Det er nok et avveiningsspørsmål som kanskje også er individuelt, men jeg er ikke i tvil om at kroppen har en veldig fin balanse og at den som skal vinne noe trenger å ha en balanse bedre enn 95 av 100, og jeg tror ikke kroppen greier å komme seg tilbake på en slik måte etter bruk av doping, kun til en middels normal. Jeg mistenker at cellene også kan bli mindre sensitive og at det kan skje en ikke reversibel trigging av gener med uforutsigbare konsekvenser. Uansett, når jeg ser at utøvere som Armstrong med blodprosent som er nesten 20 % under det jeg har selv tenker jeg at det nesten ikke er virkelig. Det overrasker meg også at veksthormoner ikke har vært et tema hittil i saken. Jeg er overbevist om at det er det hemmelige våpenet.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...