Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mangel på frontrute

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tok noen bilder av skadene i dag. Lar dem tale for seg selv :)

post-121454-0-33812400-1306367719_thumb.jpg

post-121454-0-33858100-1306367723_thumb.jpg

post-121454-0-55897200-1306367728_thumb.jpg

Jeg får ikke dette til å stemme helt..

Steinspranget er mer enn ca 5millimeter iallefall..

Hvofor er ikke den markert på nedre bildet, slik som stripene er?

Og den stripen du har markert som "askestripe" har helt sammenheng

med stripen du har markert ut i første bildet :hmm:

Noe som ikke stemmer helt,syns no jeg da..

Lenke til kommentar

Steinsprutskaden er tatt med makro-funksjon. Selve steinspruten er nok ikke mer enn 1 millimeter, mens den lille sprekken inkludert utgjør totalt ca 4-5 millimeter. Siden den i realiteten er så liten, er det derfor du ikke ser selve steinsprutskaden på "oversiktsbildet". Men jeg har ringet ut området den er i med teksten "Ca plassering av steinsprut på andre bilde".

Askestripen har selvfølgelig sammenheng med den andre slitasjestripen da den også kommer av vindusviskeren. Derfor ser det ut som om de henger sammen. Men stripen oppe til venstre er en slitasjestripe og er der selv om ruten er ren.

Får du det til å stemme nå?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg vet ikke hvordan det er på andre NAF sentre, men NAF på sandvika er ihvertfall de mest pirkete jeg vet om, helt på nivå med de som takserer innbyttebiler og skader hos merkeforhandlere.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvordan det er på andre NAF sentre, men NAF på sandvika er ihvertfall de mest pirkete jeg vet om, helt på nivå med de som takserer innbyttebiler og skader hos merkeforhandlere.

Hadde en bil der på EU-kontroll selv for ca 12 år siden, da stod jeg sammen med personen som kontrollerte hele tiden. Han sa at jeg måtte bytte frontruta pga. "stor slitasje" eller noe sånt. Jeg gnikket vekk de lange merkene han hadde hengt seg opp i med fingeren, da ble han litt spak.

Lenke til kommentar

Jeg fikk ingen mangel på min, men siden jeg syns den er litt i overkant slitt sjøl, så skal jeg bytte den..

Stakk innom Riis Bilglass, og han som kikka på den spurte om jeg akkurat hadde vært på PKK, og jeg sa ja, kommer derfra nå..

Ja, da skjønner jeg hvorfor du kommer hit.

Jeg måtte jo fortelle at jeg ikke hadde fått mangel på den, men ville bytte den pga. slitasjen..

Ja, det er en god 2´er på denne mtp. slitasjen, så bra du ser det sjøl :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...