Gå til innhold

Valg av ny gaminglaptop - Multicom?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aha, det forklare jo saken. Trodde skjermkortene var på lik linje jeg i og med at chipsets etc er de samme stort sett. Disse betegnelsene til nVidia/ATI gjør meg forvirret altså.

Vil det si at den stasjonære motparten alltid er kraftigere enn sin "bærbare versjon"? Eksempelvis gamle 9600GT som jeg husker både eksisterte for stasjonære og bærbare.

Ja, det gjør det. Stasjonærversjonen av 9600 GT hadde 256 bit minnebuss, og var derfor en god bit raskere enn 9600 GT for bærbare. 9600 GT bærbarkort tilsvarte omtrent det stasjonære 9500 GS i ytelse.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Da lærte jeg noe nytt i dag. Må bare ta av meg hatten for deg. :thumbup:

Her har jeg gådd i flere år og trodd at skjermkort i bærbare og stasjonære var en og samme sak. Så feil kan man altså ta. Kunne gjort mange stygge bomkjøp, men det har jeg heldigvis unngått.

Lenke til kommentar

Bærbarkort må kompromisse på størrelse, strømforbruk og varmeutvikling, derfor vil de aldri bli like raske som sine stasjonære brødre, selv om f.eks. grafikkjernen kan være den samme i mange tilfeller. Ofte går det også på å ta i bruk færre av de tilgjengelige shader-kjerner, lavere klokkehastighet osv.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

http://www.dustinhome.no/pd_5010586608.aspx

drit i byggekvalitet!!! det er bare å støvsuge pcen vis den blir for varm, da smelter ingen pcer

Har du prøvd en HP Pavilion før? Disse har forferdelige kjøleløsninger som høres ut som en turbojet fra dag 1. I tillegg er de laget av plastikk, og følelsen av billigplast er meget framtredende. Spesifikasjonsmessig er den meget bra, men byggekvaliteten er så forferdelig at jeg ville holdt meg unna.

Lenke til kommentar

Skjermen på denne "Paviliongen" som NiJoh linker til har jo også elendig oppløsning. Jeg synes heller ikke noe om kvaliteten på HPs maskiner i den serien. Kan være de har endret seg de siste årene, men generelt har alle slike maskiner jeg har vært bort i vært av laber kvalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...