Lord Haart Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 (endret) Hei og hoy! Er på utkikk etter en ny laptop som skal holde til gaming. Selv kan jeg <ingenting> om pc, noe som forklarer dette emnet. Har fått en kompis til å specce litt rund, og han fant bl.a. denne her: http://www.multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st:10599954;c:100561;fl:0 Dinside.no-test av denne: http://www.dinside.no/860595/multicom-compal-pbl21 Hva sier folket om den? Noen som har erfaring med Multicom? Spillene jeg spiller for tiden er for det meste World of Tanks, World of Warcraft og kanskje Aion, men PC'en burde holde for ei stund.(m.a.o. kunne kjøre de fleste nyeste spill). Takk på forhånd! Endret 17. mai 2011 av Lord Haart Lenke til kommentar
Lord Haart Skrevet 18. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2011 (endret) Kan vel legge til at budsjettet er på 8000-8500. Endret 18. mai 2011 av Lord Haart Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Ensomme tråd der ute på bøljan blå aka. Webben - The world wide web, som dei sei på fagspråket. Eg ser at processoren ikkje er den same som i DinSide sin test. Eg trur dog ikkje den som allereie er installert er noko spesielt svak, men her må nesten noken med oppdatert kunnskap tale for saka. Kanskje det er nødvendig å konfigurere ein kraftigare, men ein vil jo gjerne ikkje gå på bekostning av pris. 2 GB Ram er uannsett noko du bør endre på. 4 GB skulle høve godt til Windows og spel. Lenke til kommentar
Lord Haart Skrevet 18. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2011 Danke m8. Så, er der noen med oppdatert kunnskap som kan tale for saka?^^ Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 ASUS N53SN koster 7500 kr og er ganske greit spekket. Veldig likt Multicom-PCen. ASUS har også god byggekvalitet. Med dette får du litt ekstra på budsjettet du kan bruke på annen moro Lenke til kommentar
Lord Haart Skrevet 18. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2011 ASUS N53SN koster 7500 kr og er ganske greit spekket. Veldig likt Multicom-PCen. ASUS har også god byggekvalitet. Med dette får du litt ekstra på budsjettet du kan bruke på annen moro Har sett på denne her http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=629064#extra. Tenkte jeg kanskje kunne strekke meg til 9000 i verste fall. Er det stor forskjell på den du linka og den her? Verdt å legge til noen ekstra kroner? (Sett i forhold til ovennevnte spill + CoD Black Ops osv.) Er så drit lei lag. Har nesten ikke spilt noen spill i mitt liv uten å være gutten som lagger. Tenkte jeg skulle rive i noe som varer ei stund når jeg først kjøper en ny laptop. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Er så og si samme pc, bare raskere cpu, mer ram å større hdd Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Det er skjermkortet som gjelder. Cpuer i den klassen er vel ganske kraftig regardless, og skilles med små marginer under gaming, eller tar jeg skammelig feil? 8 GB ram er vel ikke direkte nødvendig. 4 GB skulle holde mer enn nok, så kanskje det ikke er så dumt å velge denne litt billigere Asus'en. Men igjen om du har pengene og viljen så får du bare la det stå til. Lenke til kommentar
uracoin Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 verken gt 540 eller 550 yter så voldsomt godt i spill. at du kan spille med de er det ingen tvil om, men med et budsjett opp mot 9000 kan en komme lengre om det er grafikkytelse som står i fokus. sjekk ut denne http://www.dustinhome.no/pd_5010586606.aspx langt bedre grafikkytelse enn de andre maskinene nevnt i tråden. prosessor er også meget god. du kan også se på denne: http://www.dustinhome.no/pd_5010546080.aspx enda kraftigere grafikk kort, og fullhd skjerm. asus har også rykte på seg for bedre byggkvalitet enn hp. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 ASUSen der er et godt valg Hold deg unna hp da dem blir varme å smelter... Lenke til kommentar
thomit Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 (endret) Laptoper med GTX 460M skjermkortet blir nok litt over ditt budsjett, så du bør se etter maskiner med HD6770 eller GT 555M kortene. Disse er kort i den øvre middelklassen, og skal nok yte bra, også en stund fremover i tid. Vær obs på at GT 555 er en god del kraftigere enn GT 550, mye mer enn modellbenevnelsen skulle tyde på Her er en liste over alternativer med et av de kortene, og med siste generasjon prosessor. Har satt en øvre grense på 9 tusen kroner. Billigste maskin med GTX 460M og siste generasjons prosessor, er den Asus G53 som uracoin lenket til, hos dustinhome. Og den er etter min mening også den billigste av de maskinene som kan kalles "å holde til gaming", som du sier. Dette pga at GTX 460M er minimum av hva du må ha, for at du skal kunne kjøre de mest krevende av dagens (og morgendagens) spill med høye grafikkinnstillinger og høy oppløsning. PS. Legg også merke til skjermoppløsningene på de maskinene i den listen jeg lenket til. F.eks. den HP'en som ved første øyekast ser ut som bang for the bucks - vel, den har bare 1366x768 skjermoppløsning ... så tenk på det. Endret 19. mai 2011 av thomit Lenke til kommentar
uracoin Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 å sprenge budsjettet med 300 kroner er vel ikke så volsomt, og dustin har gratis frakt på toppen av det hele, men er det for surt å sprenge budsjettet så kan dette være en kurrant maskin, last gen. cpu, men gtx 460 http://www.netonnet.no/art/data/laptop/laptop-15---16-tom/msi-gt663-415ne/150352.3003/ Lenke til kommentar
thomit Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 å sprenge budsjettet med 300 kroner er vel ikke så volsomt, og dustin har gratis frakt på toppen av det hele, men er det for surt å sprenge budsjettet så kan dette være en kurrant maskin, last gen. cpu, men gtx 460 http://www.netonnet....ne/150352.3003/ Jeg var faktisk inne på tanken om å lenke til den, men kviet meg pga forrige generasjons prosessor, samt at den er så helt forjævlig stygg . Lenke til kommentar
Lord Haart Skrevet 19. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2011 Den så heeelt grusom ut, men må si at ASUS G53SW ikke akkurat er et pent skue heller. Dog etter å ha sett noen reviews osv. skal jeg se om jeg får råd til den. Et budsjettspreng på 800 kr er vel ikke all verden. Må virkelig takke alle som har svart, dere aner ikke hvor mye det hjelper en stakkars PC-noob som meg, haha. Fatter ikke bæra av skjermkort.^^ Lenke til kommentar
thomit Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 (endret) Kan hjelpe deg med en lenke til en test av storebror G73SW, i alle fall: Notebookcheck.net - Review Asus G73SW Edit: og en til, faktisk. Anandtech.com Endret 19. mai 2011 av thomit Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 (endret) Asusen kunne du jo slengt Lamborghini-badge på. Den er ikke akkurat særlig portabel, men har det virkelig så mye å si på skjermkort fronten. Jeg har personlig et 5770 i min maskin, og kan ikke si jeg har hatt noe problemer i det hele tatt. Er overrasket over hvor bra jeg kjører krevende spill som BC2 med AA og full oppløsning med alle detaljer. Har dog ikke prøvd Crysis 2. Edit: Ble litt veil stort det bilde ja. Endret 19. mai 2011 av RastaXP Lenke til kommentar
thomit Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Hvilken bærbar har du med et HD 5770? Det er et kort jeg har tilgode å se i en maskin, faktisk. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 (endret) Ja, men det er jo noe helt annet. Kan ikke direkte sammenligne stasjonære og bærbare skjermkort, selv om de har nesten samme navn. Selv de aller kraftigste kortene til bærbare, som f.eks. GTX 485M og HD6970M (som er nesten dobbelt så kraftige som GTX 460M, som vi snakker om her), tilsvarer bare kort i den øvre middelklasse/nedre toppklasse for stasjonære maskiner, som f.eks. stasjonærkortet GTX 460 i 768 Mb versjon. Og så videre. Eller for å si det på en annen måte; Ditt HD 5770 stasjonærkort, som befinner seg nede i middelklassen et sted når det gjelder stasjonære, tilsvarer et meget potent bærbarkort, muligens enda litt bedre ytelse enn bærbarkortet GTX 460M. Så da forstår du kanskje også at valg av skjermkort har mye å si for hvilken spillytelse man får fra den bærbare datamaskinen. Endret 19. mai 2011 av thomit Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Aha, det forklare jo saken. Trodde skjermkortene var på lik linje jeg i og med at chipsets etc er de samme stort sett. Disse betegnelsene til nVidia/ATI gjør meg forvirret altså. Vil det si at den stasjonære motparten alltid er kraftigere enn sin "bærbare versjon"? Eksempelvis gamle 9600GT som jeg husker både eksisterte for stasjonære og bærbare. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå