geir__hk Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Hei. Har anskaffet nytt hovedkort og oppgradert en gammal maskin. På det nye hovedkortet så er det flere usb-tilkoblinger (4+5 pinner som er loddet på hovedkortet) på hovedkortet enn på det gamle. Så jeg tenker det hadde vært fint å utvide med flere usb-porter bak på kabinettet. Men det er et problem: Jeg hasr ikke USB braketter liggende. Ikke klarer jeg å finne dem i noen norske nettbutikker. Kansje det ikke heter "USB braketter" for alt jeg vet. Det pleier å følge med HK - usb braketter for tilkobling av ekstra usb-porter i ledige slots på kabinettet. Jeg har et stort kabinett, så jeg har plenty med ledige slots. Så spørsmålet mitt er: Hvor kan jeg få tak i slike usb braketter? Bilde: Lenke til kommentar
Ranglefanten Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Noe slikt? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=335104 Lenke til kommentar
007CD Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Dealextreme har noen USB Brackets, 2 og 4 porters: http://www.dealextreme.com/p/4-port-usb-rear-bracket-adapter-for-desktop-computer-15cm-cable-50769 Men her til lands er det tørt, antar populariteten til disse har dødd ut i den siste tiden. 1 Lenke til kommentar
Ranglefanten Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Fant i en norsk butikk: http://xhandel.no/index.php?product_name=2-Port+USB+Rear+Bracket+Adapter+for+Desktop+Computer+%2815CM-Cable%29&site=produkt_info&produkt_id=170273&aff_id=5&utm_source=kelkoono&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=2-Port+USB+Rear+Bracket+Adapter+for+Desk Så ut som en litt jalla butikk though... 1 Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 18. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2011 Hm, 79 kroner for en brakett. Jalla-butikk, jaja. Vedder på at microplex violle hatt dette til salgs dersom de ikke var oppspist av netshop Men takk for hjelp. Kanskje det blir noe jalla-kjøp Lenke til kommentar
BAT Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Multicom har ihvertfall 1 type inne. Link 1 Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 18. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2011 Den utgaven fra dealextreme må jeg si fristet mest pga den har 4 utganger, og jeg sitter med 3-4 ledige usb-pinner på hovedkortet. Så er det jo et spørsmål om totalprs mhp frakt. Forresten: er det noen som vet (evt kvalifisert gjetning) korrekt terminologi (norks eller engelsk ord) for denne usb-kontakten som sitter på hovedkortet? Lenke til kommentar
BAT Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 (endret) I hovedkort manualen min så heter det USB connector 10-1 pin Edit: Rettet trykkleif Endret 18. mai 2011 av BAT 1 Lenke til kommentar
007CD Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Totalprisen fra DealExtreme med frakt er den du ser. Disse gutta har GRATIS frakt, men du må regne med å vente ca 1 måned eller noe da disse kun sender avgårde pakker med ledig kapasitet på fly. Så når de får det, er dessverre uforutsigbart. 1 Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 18. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2011 Da blir det nok pakke fra Dealextreme. Passer jo egentlig bra (pris vs. fraktbetingelser) siden det ikke er noe krise uten denne braketten. Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Da blir det nok pakke fra Dealextreme. Passer jo egentlig bra (pris vs. fraktbetingelser) siden det ikke er noe krise uten denne braketten. Jeg har 2 stk her du kan få men de er med firewire kontakter på som kan fjernes, det er 2 stk usb kontakter på begge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå