Gå til innhold

(SPOILERTRÅD) Game of Thrones - For oss som har lest bøkene || IKKE bruk sitering av brukere utenfor tråden

Anbefalte innlegg

Det er et godt poeng. Går ut i fra at de hadde duer i fra Kings Landing til basene utenfor Riverrun. Kanskje ryktet sprer seg og Jamie får vite det slik? Er jo en rimelig drøy avstand for rykter å gå da, men det er sikkert handelsmenn som reiser frem og tilbake. "Ryktene" om dragene til Daenerys nådde jo også helt frem til Westeros.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er jo en messenger fra Bracken(?) som til slutt finner ham, så de har åpenbart sendt en ravn (Duer? Amatører!) til Brackens, som så har sendt en rider for å finne ham. 

Dette er faktisk ikke så rart i bøkene, ravner blir trent til alltid å finne hjem igjen, så blir de sendt av gårde (i bur) til steder som trolig trenger å få tak i dem før eller senere. Alle sender naturligvis ravner til Kings Landing og sine liege lords. 

Temmelig logisk spør du meg, men med tanke på at en ravn er en engangsgreie som så må transporteres til fots/med båt tilbake igjen for å reloades til neste beskjed så virker det som om det er et system modent for effektivisering ;)

Lenke til kommentar

Så de to siste episodene i går. At Barristan dævva på den måten er ikke greit. Var litt gåsehud og litt kjeften på gulvet, for det var uventa. Han er jo rambo med gråe hår, faen, jeg likte han!

Tyrion reiste vel ikke gjennom Valyria i bøkene, det var vel nedover Rhoyne? Og Valyria i bøkene er vel fortsatt en suppe av magi og kaos, så spent på hva de møter på. Dragen var vel Drogon, så ikke noe nytt sånn sett?

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som fikk litt vibber til at de har tatt deler av Jon Conningtons karakter/story og gitt til Jorah i stedet? Da tenker jeg spesifikt på det at i bøkene redder han Tyrion fra å drukne på et sted befolket av "stone men" som var beskrevet veldig likt som det vi fikk se i serien, og at han selv blir smittet av greyscale der.

Lenke til kommentar

Ja. Jeg har veldig de vibbene. Begynte faktisk å skrive et innlegg om det i går selv, men ble distrahert av noe annet midtveis.

Forskjellen foreløpig er at Jorah er på vei østover og Connington har reist vestover. Det er mye som slås sammen til ett i TV-serien. Jeg tenker også litt på sykdommen "Pale Mare"/"Bloody flux" (Dysenteri?) som har en viss betydning for historien i Mereen. Jeg tviler på at de vil begynne å blande inn en ny sykdom i TV-serien, men tror så gjerne at de lar det bryte ut en epidemi av greyscale istedenfor, muligens da startet av Jorah Mormont? Nå som de har viet greyscale såpass mye oppmerksomhet er det i hvert fall tydelig at den vil bli viktig fremover.  Ser de er opptatt av hva greyscale kan bety i den andre tråden også :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nei, det er castingprossessen og alle nye rollene, eller re-castinger står som regel ikke i casting-calls som er i linken ovenfor. 

Som regel har Nina Gold & Co startet castingen for sesong 6 for lenge siden, mens disse er bare de rollene de sliter/starter aktiv casting med. Slik som castingen av Pedro Pascal var så hadde de linet han opp før de startet med den større castingen og sendt ut de første casting-calls for sesongen. Så har mine tvil egentlig at serien bare caster 12 roller for sesong 6. 

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Nei, jeg mener at den casting callen åpenbart er for Euron. 

Ja, men du skrev også at de dropper Victorian og Wethead. Noe de ikke nødvendigvis gjør. De kan både hende rollene allerede besatt, eller blir introdusert etter. Litt avhengig av innspillingtidene.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

What is dead, should fucking stay dead. Synes ikke Greyjoys er spesielt spennende karakterer, hadde håpet at de kuttet de tilnærmet helt, men ser ut som det blir et møte mellom familien Tarly (på vegne av Iron Throne?) og Greyjoys basert på castingen som er ryktet.

Lenke til kommentar

BUT RISES AGAIN, HARDER AND STRONGER!

Victarion er jo så barsk og brutal at jeg ikke fatter hvordan det går ann å ikke like den karakteren? Jeg mener, fyren reddet en haug nydelige jenter, kun for å, noen øyeblikk senere, ofre dem til The Red God. Hvorfor? Fordi å ha to guder på sin side er bedre enn kun én. Og han har en rykende/brennende arm... Man trenger ikke like han, men damn. Man må da innrømme at fyren er et seriøst lokmotiv?

Og broren hans Euron er som det et barn ser for seg at Kaptein Sabeltann er. Pluss mer. En mystisk pirat på en legendarisk skute som er megaskummel. Han temmer havet og erobrer stormer hvor enn han drar og ingen vet hva han kommer til å gjøre. Han sier han har vært i Valyria, han har magiske artefakter og som broren sin er han også en fyr som bare peiser på.

IMO, er de to det største tapet serien kan miste av karakterer. Damn, som jeg vil ha de på skjermen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, jeg mener at den casting callen åpenbart er for Euron. 

Ja, men du skrev også at de dropper Victorian og Wethead. Noe de ikke nødvendigvis gjør. De kan både hende rollene allerede besatt, eller blir introdusert etter. Litt avhengig av innspillingtidene.

Mjah,men jeg tviler. De har tidligere vært glad i å kutte søsken ned til absolutt mimimum, så jeg regner med de gjør det samme nå. Ikke at det er noe galt i det, faktisk er det rart de tok med hele tre Sand Snakes. De kutta Arianne, selvsagt, men...  

Uansett, Wethead er jo bare med i Kingsmootet, som jeg virkelig lurer på hvor Georgie fikk skrivemåten fra... :|

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

hæh? De dropper wethead og bossmann Victarion, men de tar med Euron???

Min magefølelse sier at dette ikke vil være Euron, men en annen rolle, som tar Eurons plass i historien.

Litt sånn som Locke tok plassen til Vargo Hoat.

Endret av Achylles
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...