Gå til innhold

(SPOILERTRÅD) Game of Thrones - For oss som har lest bøkene || IKKE bruk sitering av brukere utenfor tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mest sannnsynligvis kommer de til å fortsette med Game of Thrones siden de har trademarked* det og så introduserer de jo også "A song of Ice and Fire" i introen, så tror nok det blir GoT s2 og ikke Clash.

* Skapt et navn rundt serien ved dette navnet, blir for mye forvirring for de som ikke har stor/noe kjennskap til bøkene å bytte.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

Gledelig å se en spoilertråd for GOT her på Hardware.no! Jeg leste bøkene kort tid etter at de kom ut og det er mye jeg har glemt, derfor har jeg begynt å lese bøkene på nytt (er ca. halvveis i ACOK). Jeg synes forøvrig TV serien er kjempebra. Det er visse ting som kunne vært annerledes eller bedre, men dette begrenser seg stort sett til småpirk.

Lenke til kommentar

Må si jeg reagerte på det jeg også. Skjønner ikke helt hvorfor den scenen var så dårlig klippet, når mange av de andre kampene var mer eller mindre perfekt.

Er helt enig i at scenen var dårlig klippet og tildels mindre bra regissert.

En av grunnene til dette var mangel på tid: Maisie (som spiller Arya) fortalte i et intervju at de måtte skyte scenen raskt fordi de måtte forlate stedet (det var siste dagen de hadde tillatelse til å filme der). Filmcrewet hadde allerede begynt å pakke ned sakene da de drev med filmingen. De hadde rett og slett ikke nok tagninger og vinkler, og det er klart at dette gjør ting vanskeligere for klipperen.

Jeg synes forøvrig Maisie Williams gjør en kjempejobb i rollen som Arya. Hun passer bra i rollen, hun bringer liv i karakteren sin og hun har fullstendig erstattet mitt mentale bilde av Arya.

Heter hele serien (alle sesongene) Game of Thrones? Heter det Game of Thrones Season 2 eller Clash of Kings?

Jeg tviler sterkt på at de vil kalle sesong to for (A) Clash of Kings: HBO har tross alt brukt en del penger på å markedsføre serien som Game of Thrones. Sesong to vil nok sannsynligvis bare hete Game of Thrones: Season 2. Det er viktig for HBO, slik jeg ser det, å utnytte folks assosiasjon med navnet Game of Thrones fra sesong en (gjenkjennelseseffekt), og da er det liten vits i å bruke et annet navn som også kan føre til forvirring.

Lenke til kommentar

Maury nailer jo nesten hva som skjer i episode 9 i den andre tråden ang. Jaime.

Gøy å lese slikt fra folk som ikke har lest boken.

Jeg har også lest en del ufrivillig morsomme teorier fra folk som ikke har lest bøkene. Som f.eks. at Dany spiser drageeggene sine!

Satser på at jeg er klar til å lese ADWD når den treffer hyllene og.

Jeg er klar så snart boken er automatisk lastet ned på Kindle-app'en på min iPad :)

Nå som jeg leser bøkene på nytt så foretrekker jeg faktisk å lese dem 'digitalt'. Da jeg begynte å lese e-bøker så var det litt uvant, men nå foretrekker jeg helt klart å lese bøker på iPad dersom bøkene finnes tilgjengelig i digitalt format. Men for samlingens skyld kommer jeg naturligvis også til å kjøpe ADWD i bokform.

Lenke til kommentar

Interessant valg å la Arya sitte så åpent som hu gjorde (hu gjemte seg jo godt i boka, redd for å bli sett) og la henne bli sett av faren for å la han advare Yoren. Såvidt jeg skjønte det så gjorde Yoren det av helt eget initiativ i boka?

Lenke til kommentar

Interessant valg å la Arya sitte så åpent som hu gjorde (hu gjemte seg jo godt i boka, redd for å bli sett) og la henne bli sett av faren for å la han advare Yoren. Såvidt jeg skjønte det så gjorde Yoren det av helt eget initiativ i boka?

Yoren hadde fått beskjed om at Ned og datteren hans ville komme til han for å dra avgårde, etter hva jeg hadde fått med meg.

Lenke til kommentar

Yoren hadde fått beskjed om at Ned og datteren hans ville komme til han for å dra avgårde, etter hva jeg hadde fått med meg.

Det var vel egentlig snakk om at Sansa og Arya skulle reise på en båt, Ned skulle jo ikke avgårde. Så slik jeg forstår det så kjenner bare Yoren hu igjen og drar hu med seg og som Osse-Mon sier så legger han veldig vekt på å kalle hu "boy" hele tida.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...