Shruggie Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Enig i at Slynt får øksa (/Longclaw), men rart om (You know nothing,) Jon Snow gjør det umiddelbart etter at han blir valgt som Lord Commander - virker litt "My first act as president is to kill the other candidates". Lenke til kommentar
Serjiously Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Ser nesten ikke for meg at de rekker å gjøre Jon til LC i neste episode, selv om dette ville vært det beste sluttpunktet for sesongen. Uansett kommer de nok til å korte ned untvelgelsen litt. Tror ikke de gidder å introdusere kandidatene fra de andre delene av The Wall, og er jo ingen gode igjen i Castle Black heller (unntatt Thorne, hvis han fortsatt lever). Blir vel noe sånt som at Sam har en liten monolog om hvor flink Jon er, og så blir alle enige om at han må være lederen. Forøvrig litt synd at Pyp og Grenn ble drept, likte den delen i boka det han sendte dem vekk for å slippe å ha venner i nærheten. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 15. juni 2014 Del Skrevet 15. juni 2014 Lord Commander by acclamation... Hvis han blir valgt til LC nå så tror jeg at det kommer til å bli litt "plutselig" for mange. Det fungerer dårlig rent dramaturgisk. Lenke til kommentar
covah Skrevet 15. juni 2014 Del Skrevet 15. juni 2014 Litt morsomt dersom L+R=J teorien slår til http://www.vg.no/rampelys/hollywood/game-of-thrones-stjernen-visste-ikke-hva-han-het/a/23231580/ Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 Var slik som jeg tenkte. Hvis Lady Stoneheart er med i serien så vil hun nok debutere i sesong 5 fremfor denne sesongen. Trolig starten. En fin måte å starte en sesong på, ihvertfall for en cliffhanger for første episode til å sparke i gang sesongen. Lenke til kommentar
gard. Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 Synes Lady Stoneheart gjerne kunne endt denne sesongen jeg, satt og ventet på det hele episoden. Utenom det var det en tipp-topp episode! 1 Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 Personlig synes jeg at serieskaperne ødela litt for seg med å vente med Stannis til sesongfinalen nå. Lenke til kommentar
FBEN Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 Nitpicks: - Savner Lady Stoneheart og Coldhands. - Ikke noe Tysha. "wherever whores go", og "Lord Tywin Lannister did not, in the end, shit gold" - Tyrion kverker Shae i selvforsvar, og ikke i sinne. - Tyrion og Jaime skilles som venner. Men en veldig bra gjennomført episode, så da er det bare å vente til neste år igjen Lenke til kommentar
gard. Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 Ser ikke helt for meg hvor Tyrion kunne ha sagt "Lord Tywin Lannister did not, in the end, shit gold", så tipper vi får høre han fortelle det til noen i neste sesong! Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 Lurer på om de bruker Ian Gelder som Kevan Lannister neste sesong, eller re-caster rollen. Var så vidt han sa noen ord i sesong 1 og 2, og ettersom han ikke har dukket opp siden. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 Problemet med at Tysha-historien ikke ble fortalt er jo at nå vet vi at Tyrion aldri finner henne igjen... Ikke at det var stor sjanse for det, men det er jo faen ta meg andre gang i denne sesongen at serien spoiler for bøkene! Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 Ser ikke helt for meg hvor Tyrion kunne ha sagt "Lord Tywin Lannister did not, in the end, shit gold", så tipper vi får høre han fortelle det til noen i neste sesong! Han kunne teatralsk sagt det til seg selv med en dramatisk positur. 1 Lenke til kommentar
FBEN Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 Kommer til å savne Hound og Arya, radarpar #1 Gi Rory McCann en Emmy nå! Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 Ganske ålreit siste episode, og selv om den har sine mangler (som folk har nevnt), ble det jo litt gjennomført med at folk forlater noe (Tyrion, Varys og Arya forlater Westeros, Dany forlater to av dragene og Tywin forlater... vel, livet). Og: Rory McCann/Hound = fantastisk Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 ...andre gang i denne sesongen at serien spoiler for bøkene! Jojen. Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 (endret) En skikkelig bra sesongfinale, men virkelig en del WTF-øyeblikk for oss boklesere. Holdt på å dette av stolen da Jojen døde, og ble skikkelig irritert på at "wherever whores go" ikke var med. Spurte mamma, som er superglemsk, og hun husket godt historien Tyrion fortalte om sitt første ekteskap i sesong 1, så tror ikke folk hadde blitt forvirra over at det ble tatt opp igjen. Det er jo noe som er superviktig for tankesettet til Tyrion fremover, så skjønner rett og slett ikke hvorfor de valgte å droppe det. Var også rimelig overraskende med Brienne, The Hound og Arya, men det funka jo fint for sin hensikt. Satt og ventet på Lady Stoneheart til siste sekund, littt skuffende at det ikke ble med. Ser flere som tror de vil droppe hele historielinja der, det håper jeg virkelig ikke. Nå høres det ut som jeg ikke likte noe med finalen, men det gjorde jeg jo Var for det aller meste bra! Edit: Enda mer pirking. Skulle ønske Dany trodde det var geitebein i starten. Hadde blitt sterkere scene. Endret 16. juni 2014 av HedvigR 1 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 ...andre gang i denne sesongen at serien spoiler for bøkene! Jojen. Neida, det har hele tiden vært klart at Jojen ikke kommer til å overleve, han sier jo selv at han vet når han skal dø, og at hans helseproblemer ikke har noe å si. Han dør bare litt tidligere i serien, men det er ingen spoiler. Nights King, however... Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 Regissør Alex Graves som regisserte sesongfinalen sier at "Lady Stoneheart aldri var på planen i sesong 4". http://insidetv.ew.com/2014/06/16/game-of-thrones-why-no-lady-stoneheart/ Med tanke på at 24: Live Another Day ble filmet ferdig i helga, så virker dette å ha vært planen til Benioff og Weiss hele tida. Ettersom Michelle Fairley tok rollen på sparket etter at Judy Davies hoppa ut, og at hun har det i kontrakten til GoT at hun skal returnere som Lady Stoneheart sikkert. Lenke til kommentar
Achylles Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 (endret) ble skikkelig irritert på at "wherever whores go" ikke var med. Spurte mamma, som er superglemsk, og hun husket godt historien Tyrion fortalte om sitt første ekteskap i sesong 1, så tror ikke folk hadde blitt forvirra over at det ble tatt opp igjen. Det er jo noe som er superviktig for tankesettet til Tyrion fremover, så skjønner rett og slett ikke hvorfor de valgte å droppe det. I tillegg lar de Tyrion drepe i selvforsvar og skilles som venn fra Jamie. Jeg blir ikke veldig forbauset hvis de hopper elegant over hele humør-endringen til Tyrion og lar han beholde sin muntre, munnrappe og sympatiske personlighet gjennom hele sesong 5 også, antageligvis fordi de vil bygge opp så mye sympati som mulig for ham hos publikum. Vet ikke helt om jeg liker det. Jeg satte stor pris på at vi også ble kjent med noen av Tyrions dårligere sider i bøkene. Endret 16. juni 2014 av Achylles Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå