Gå til innhold

(SPOILERTRÅD) Game of Thrones - For oss som har lest bøkene || IKKE bruk sitering av brukere utenfor tråden


Anbefalte innlegg

Det er enkelte i serietråden hvor jeg er sikker på at de "gjetter", dvs de fremsetter en påstand som en gjetning på seriens utfall. Hvorfor?

 

Edit: Hmm, kom på nå at jeg gjorde det selv for en liten stund siden, om enn ikke så bastant. Kan ikke husker hvorfor.

Endret av Sleggefett
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De burde bli enten nordmenn eller noen skikkelig skotske sjømenn!

 

GOT har jo hatt en tendens til å utsette introduksjon av characters til de blir viktige i handlingen. Se Tully-klanen, f.eks, som ble utsatt med over en sesong.

 

Edit: Nei, ISLENDINGER!

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

Blir for mye karakterer for den gjennomsnittelige mann vett. Mine venner som er særdeles lite observante, hadde ikke taklet det.

 

Blir for mye karakterer for mediumet generelt. Det er ikke mulighet til å gi de en god nok introduksjon til at de er verdt å ha på lerretet uten å drepe all progresjon hos alle andre karakterer og det tar seg nok ikke bra ut på TV. For meg som ble deppa av å se et Greyjoy-kapittel i bøkene ser helst at de begrenser Greyjoy-tiden as much as possible.

Lenke til kommentar

Tenk selv, hvilken "sol" kom fra vest og døde i øst? Hvilket "hav" ble beskrevet var i tørke?

Hva var det siste som skjedde med Danny i dance, rett før hun møtte på Khal Jhaqo? Mountains blowing in the wind like leaves er det eneste fra Mirri Maz Duur sin profesi som ikke har skjedd enda (med mindre man velger å overtolke nylige handlinger)

 

;)

Jeg tror at det å kalle det en profeti blir et litt for sterkt uttrykk. Hvis det faktisk er metaforer for f.eks. Quentyn og The ironborn og sånt slik mange tror, så betyr jo det at Khal Drogo vil komme tilbake i samme form som før etter hvert. For det var akkurat det Daenerys ville vite: Når skal Drogo bli som før igjen.

 

Og selv om dette er Fantasy og mye rart kan skje, så ser jeg ikke helt for meg at akkurat det skjer. Disse røde prestene har fått til mye rart, men en haug med aske tror jeg de sliter litt med å få lappet sammen til et levende menneske igjen. Men men ... man vet jo aldri.

 

Jeg velger å ikke legge så mye metaforisk i akkurat dette, annet enn at han kanskje bevisst har villet skape spekulasjoner om det kanskje er metaforisk.

Lenke til kommentar

Mountains blowing...

 

Robert Strong dør, blir brent og asken blir tatt av vinden.

 

Khal Drogos gjenoppstandelse...

 

Siden vi like gjerne er i gang med metaforer: Dany møtte nettopp en annen Khal. De forelsker seg og blir sammen forever.

 

(get hype)

Lenke til kommentar

Mountains blowing = Robert Strong blir brent... virker sannsynlig.

 

Khal Drogos gjenoppstandelse? Mulig det, men ser ikke helt for meg hvordan det skal gjøres på en måte folk "kjøper"

 

Daenerys møter en annen Khal... Greit nok, kan godt hende det, men nå var det ikke det hun spurte MMD om da. Hun spurte: Når vil Khal Drogo bli som han var før. Hun spurte ikke om når hun skulle møte hans "dobbeltgjenger" eller "likemann".

 

Edit: Det med at Robert Strong blir brent virker faktisk dobbelt sannsynlig. Det ville jo også innebære enn viss "poetic justice" for det Gregor gjorde mot Sandor som barn. Forbauser meg ikke om Robert Strong faktisk blir levende brent - eller "udød brent" alt ettersom :)

Endret av Achylles
Lenke til kommentar

Tenker talen til Mirri Maz Dur mest er en svulstig måte å si "når griser flyr" på. Jeg tviler litt på at det er ment bokstavelig.

Det er det jeg tror også... men samtidig holder jeg en knapp på at GRRM med vilje har fått det til å virke som noe mer nettopp for å få folk til å lure på om Khal Drogo kanskje kommer tilbake (selv om han ikke gjør det)

Lenke til kommentar

 

Khal Drogos gjenoppstandelse? Mulig det, men ser ikke helt for meg hvordan det skal gjøres på en måte folk "kjøper"

Daenerys møter en annen Khal... Greit nok, kan godt hende det, men nå var det ikke det hun spurte MMD om da. Hun spurte: Når vil Khal Drogo bli som han var før. Hun spurte ikke om når hun skulle møte hans "dobbeltgjenger" eller "likemann".

Det var ikke ment som to separate punkter fra min side egentlig, men siden resten av "profesien" blir tolket som metaforer og ikke bokstavelig tenkte jeg at det ikke var sikkert Duur mente at Drogo ville komme tilbake, men at Dany ville møte en ny "Drogo". En annen "Khal".

 

Det var dog bare den første ang The Mountain som var noe som kan ligne på seriøs spekulasjon fra min side :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...