Gå til innhold

(SPOILERTRÅD) Game of Thrones - For oss som har lest bøkene || IKKE bruk sitering av brukere utenfor tråden


Anbefalte innlegg

Om Cersei dævver sitter Lannisters igjen med Lancel i den derre kirkevakta og Tommen den blanke på tronen. Om Cersei overlever derimot.. Hu viste vel tegn så vidt jeg husker på at hun fortsatt var litt av seg selv, slik at hun kan sitte i skyggene og dra i trådene.

 

Litt spent på hvem Ser Robert Strong er. The Mountain? Robert? Rett og slett en avskyelighet skrudd sammen med diverse kroppsdeler fra diverse dyr?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, men mener å huske at Robert Strong ble forklart på en måte som tilsa at han var høyere enn The Mountain? Mulig det bare er fordi det er lenge siden jeg så noen forklaring på The Mountain.

 

Hvordan er absolutt et åpent spørsmål, men er vel av samme grunn som at han ble kasta ut av Maester-ordenen(eller hva det nå kalles).

Lenke til kommentar

Føler nok at det garantert er the Mountain, mer enn nok bevis på det for min del. Tror også Cersei overlever i første omgang, men dette er bare spekulasjon. Er også spent på skjebnen til Jon. Finnes en del teorier om at han døde, men blir bringt tilbake av Melisandre, eventuelt at han lever videre i Ghost. Er vel også mulig at han bare overlevde. Litt usikker på hva jeg liker best her, men synes i grunn det er litt kjedelig om for mange karakterer kommer tilbake fra døden (ikke at det er spesielt mange foreløpig, men).

Lenke til kommentar

Det er også en teori ute å går om at idet dette skjedde så warget han (ubevisst) inn i Wun Weg Wun Dar Wun på samme måte som da Bran warget inn i Hodor for å roe han ned. De andre i NW angriper så kjempen for å ha drept han ridderduden og Jon ser det hele fra kjempens synspunkt. Jeg er ikke noe stooor fan av den teorien selv, men det viser jo bredden der ute :p

Lenke til kommentar

Podrick er vel for alt vi vet stein dau? Han og Brienne ble jo hengt, og alt vi har sett etter det er Brienne som henter Jamie.

 

Takker forøvrig for googlinga, da setter jeg The Mountain på han foreløpig. Er nok en god sjanse for at Cersei overlever, spørsmålet er hvor mye makt hun sitter igjen med etter å ha måtte gå/løpe/krype kliss naken og hårløs igjennom hele Kings Landing.

 

En del av Jon vil overleve i Ghost, da de har et semi-warg forhold. Han tar ikke kontroll over Ghost på samme måte som Bran eller andre warger, men drømmene og slikt er jo der, og vi har sett at andre warger(han derre med panterne om jeg husker rett?) som lever videre i andre dyr/mennesker etter å ha død.

 

Håper virkelig at Jon overlever, enten ved at han ligger lenge på sykeleiet eller ved at Melisandre fikser no magi. Både fordi jeg virkelig liker han som karakter, men også pga teorien om opphavet hans.. Den teorien var litt fjern ja Lakus, men for all del - det er GRRM. Så lenge det ikke dukker opp en kar med flosshat, drar ut en kanin og slakter alt er jeg fornøyd.

Lenke til kommentar

I hvert fall ikke i løpet av 2014, var det vel forlaget sa ja. Synd, gleder meg virkelig til den, pluss at jeg blir litt stressa med tanke på tv-serien.

 

Podrick er vel for alt vi vet stein dau? Han og Brienne ble jo hengt, og alt vi har sett etter det er Brienne som henter Jamie.

 

Fikk inntrykk av at Brienne "ropte et ord" (forøvrig en meget merkelig cliff-hanger) under henginga først og fremst for å redde Podrick, ikke seg selv. Så er i alle fall mulig at ha lever.

 

Lurer på om de kommer til å introdusere Hyle Hunt i serien? Etter å ha lest en del spekulasjoner henger jeg meg nesten på at Brienne møter Stoneheart allerede denne sesongen, så er litt usikker der.

Endret av Serjiously
Lenke til kommentar

Littlefinger er kanskje den karakteren jeg liker best i bøkene, mye preget av mystikken rundt han som person. En genial karakter som absolutt har lagt planer og kan gjøre det uventede.

 

Dette får vi også se i serien, men jeg føler at mye av genialiteten til Littlefinger blir satt i skyggen av at planene virker mer "ondskapsfulle". For jeg har ikke så mye sansen for den versjonen av Littlefinger vi ser i serien, det er synd å si det, men slik har det altså blitt.

Jeg ser også at skaperne bruker en del tid på å få frem Varys og Baelish som karakterer som med tiden virkelig er sentrale i historiene, mens i bøkene er de litt mer mystiske. Selvfølgelig forstår jeg at det er en baktanke med dette siden serien heter "A game of thornes" (Og begge to kommer til å bli viktige for slutten), men jeg synest likevel det er litt synd. Akkurat dette synest jeg Varys kommer bra ut av (en fet karakter), men synet mitt på Baelish blir litt annerledes i serien.

Er det flere som er enige?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...