Gå til innhold

(SPOILERTRÅD) Game of Thrones - For oss som har lest bøkene || IKKE bruk sitering av brukere utenfor tråden


Anbefalte innlegg

Det jeg er mest spent på er hvordan de skal fikse duellen, i og med de har brukt altfor lite tid på å bygge opp Gregor Clegane som karakter og rotet mye med castingen til tross for at den opprinnelige skuespilleren ønsket å fortsette. I bøkene har man for lengst bygd opp et hatforhold til karakteren og man håper desto mer at Viper skal vinne samtidig som man er nervøs fordi man vet hvor sterk Gregor er. Hele dette aspektet er jeg redd vil falle bort og at mye av lufta dermed går ut av denne hendelsen.

Endret av Spartapus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Episode 8 heter "The Mountain And The Viper" (jupp, bekreftet at det var en veldig uoriginal tittel som vi diskuterte smått om tidligere), men som sagt kan jo The Mountain dukke opp iløpet av allerede de to neste episodene. Virker ihvertfall slik. Og heller ikke nødvendig at Red Viper dør i episoden heller. Kan skje i sesongfinalen, eller episode 9 og.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Dolkestøtet som du kaller det, blir jo ingenting mot hands of gold... Den scenen kommer til å bli så bra!

Spliden mellom Shae og Tyrion kom i to omganger, og i mine øyne var den første delen mer sjokkerende. Man har fått en følelse av at Shae er oppriktig glad i Tyrion, men så vitner hun faktisk mot ham. Det at hun siden blir funnet i senga til Tywin er nærmest bare en bekreftelse på hvor landet ligger. Men jeg var ikke forberedt på at Tyrion ville ha det i seg å kunne drepe Shae likevel (Eller Tywin for den saks skyld)

Lenke til kommentar

Så det du sier er at ingen vil bli hverken skuffet eller overrasket over at Shae vitner mot Tyrion? ;)

 

Jeg ser selvsagt poenget ditt. Klart hun er i lomma på Tywin/Cersei! Men helt frem til det punktet i rettssaken tror jeg svært mange håpet på at hun ikke var det. (Men jeg tror det har mer med trusler å gjøre enn med løfter om penger)

Endret av Achylles
Lenke til kommentar

Er en del (forståelig) klaging i den andre tråden over scenen hvor Lysa legger ut om forgiftningen av Jon Arryn og det hele. Jer er enig i at oppramsingen hennes føltes nokså påtvunget, og at det burda ha blitt løst på en annen måte, men husker noen av dere hvordan denne informasjonen kom fram i boka?

Endret av Serjiously
Lenke til kommentar

Er en del (forståelig) klaging i den andre tråden over scenen hvor Lysa legger ut om forgiftningen av Jon Arryn og det hele. Jer er enig i at oppramsingen hennes føltes nokså påtvunget, og at det burda ha blitt løst på en annen måte, men husker noen av dere hvordan denne informasjonen kom fram i boka?

 

Nei, og det er ikke så veldig lenge siden jeg leste bok 3-5. Jeg vil gjette at det kommer frem i samtalene mellom LF og Sansa?

Lenke til kommentar

Det kom frem litt annerledes, men annerledes nok til at det i boka gir mening, men i serien virker "heavy handed".

 

I boka klikker Lysa på Sansa og holder henne utenfor "the Moon Door" fordi hun så Sansa og Littlefinger sammen i slottets "godswood". Littlefinger kommer inn og får stanset henne. Det rabler for ustabile Lysa, nå full av sjalusi for Sansa da hun mener Sansa kysset Littlefinger, selv om det faktisk var Littlefinger som kysset Sansa (planlagt?). Så dytter Petyr henne ned, skylder på sangeren og forklarer ditt og datt for Sansa.

 

Så ja. Det er lignende, men mye mer troverdig.

Lenke til kommentar

Det kom frem litt annerledes, men annerledes nok til at det i boka gir mening, men i serien virker "heavy handed".

 

I boka klikker Lysa på Sansa og holder henne utenfor "the Moon Door" fordi hun så Sansa og Littlefinger sammen i slottets "godswood". Littlefinger kommer inn og får stanset henne. Det rabler for ustabile Lysa, nå full av sjalusi for Sansa da hun mener Sansa kysset Littlefinger, selv om det faktisk var Littlefinger som kysset Sansa (planlagt?). Så dytter Petyr henne ned, skylder på sangeren og forklarer ditt og datt for Sansa.

 

Så ja. Det er lignende, men mye mer troverdig.

Sannsynligheten er jo stor for at dette kan skje senere i serien nå, det legges jo fint opp til det med den trusselscenen fra psyko-Lysa feks.

 

Mangler bare 1 stk Marillion, og så er vi i boks.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Rart de gjorde som de gjorde når scenen uansett sannsynligvis blir med senere. Marillion blir dog neppe med, da serieversjonen av ham er i King's Landing med avkappet tunge.

 

Edit: De kan selvfølgelig bruke en annen tilfeldig sanger som kan være syndebukk, men ser ikke for meg at de gidder å bygge opp en karakter.

Endret av Serjiously
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...