Gå til innhold

(SPOILERTRÅD) Game of Thrones - For oss som har lest bøkene || IKKE bruk sitering av brukere utenfor tråden


Anbefalte innlegg

Skuffet over et par endringer de har gjort:

 

1. At det er Bronn og ikke Illyn Payne som trener med Jaime. Kanske irrelevant for noen, men Illyn Payne er jævlig fet.

 

2. At de sender Shae avgårde med båt. Elsket scenen i boka der Tyrion dreper henne. Nå kan det jo fort hende at det dukker opp en twist dog.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skuffet over et par endringer de har gjort:

 

1. At det er Bronn og ikke Illyn Payne som trener med Jaime. Kanske irrelevant for noen, men Illyn Payne er jævlig fet.

 

2. At de sender Shae avgårde med båt. Elsket scenen i boka der Tyrion dreper henne. Nå kan det jo fort hende at det dukker opp en twist dog.

Bronn er blitt såpass populær i serien og Ilyn Payne såpass marginalisert at det er nesten forståelig.

 

2. Det var altfor mye fokus på "did she really get on the boat? ARE YOU SURE". Så jeg tror hun dukker opp noe alà bøkene.

Lenke til kommentar

Skuffet over et par endringer de har gjort:

 

1. At det er Bronn og ikke Illyn Payne som trener med Jaime. Kanske irrelevant for noen, men Illyn Payne er jævlig fet.

 

2. At de sender Shae avgårde med båt. Elsket scenen i boka der Tyrion dreper henne. Nå kan det jo fort hende at det dukker opp en twist dog.

 

Skuespilleren som spilte Illun Payne har fått dødelig kreft og Tywin sa i episoden (om Shae) " bring her to the Tower of the Hand akter the wedding". Jeg tror nok vi får vårt "for hands of gold are always cold but a womans hands are warm
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Veldig bra episode i dag synes jeg. Kommer virkelig klart frem her at de har lagt til og forandret en del ting fra bøkene, men det er de jo fullt nødt til for at tidslinjene skal gi mening for tv-seerne. Synes de gjør en ganske så bra jobb med det og.

 

Eneste jeg var litt skuffa over var scenen med Cersei og Jaime, var den så.. voldtekstaktig i boka? Vet jo selv at Cersei er med på det når jeg leser, men så den sammen med Unsullied-folk som ikke fikk med seg noe som helst samtykke fra Cersei, og som begynte å mislike Jaime igjen.

Lenke til kommentar

Reagerte selv på den delen av scenen. Det er ikke sånn det skjer i boka (det er vel i den scena de møtes for første gang etter at Jaime returnerer til King's Landing) Forøvrig synes jeg at episoden ble preget av mye hopp mellom stedene. Forsåvidt greit det, de måtte vel ta en tur rundt etter fokuset i forrige episode, men synes at ikke alle overgangene var så smoothe. Uansett, så var selve innholdet top notch, som vanlig.

 

Deilig å ha med Littlefinger igjen.

 

Også har vi Pod, da.

Endret av Tomeito
Lenke til kommentar

Spent på fortsettelsen til Dany. Forhåpentligvis et sted serien kan endre kildemateriale til noe bedre.

 

Føler jeg begynte å bli lei ventinga på det store slaget mellom wildlingene og Nights watch, men den scenen hvor vi ser Hivju & Co slakte nesten hele landsbyen hjelper. Føler det fikk litt futt i en oppbygning som har vært ganske slitsom som seer.

Lenke til kommentar

Reagerte selv på den delen av scenen. Det er ikke sånn det skjer i boka (det er vel i den scena de møtes for første gang etter at Jaime returnerer til King's Landing)

 

Og det i seg selv er noe av grunnen til at vi reagerer mer på scenen på skjermen enn i boka. I boka var det liksom gjensynsgleden og mange måneders fravær av hverandre som fikk sin utløsning (bokstavelig talt :) ) På skjermen virker det mer voldtektsaktig nettopp fordi det ikke er første møtet etter at Jamie ble tatt til fange.

 

Ser dette har blitt en stor nyhetssak nå - ikke på grunn av hva som vises på skjermen (verre ting er vel blitt vist der før?) men fordi regissøren selv ikke definerer det som en voldtekt når Cersei etterhvert gir etter.

 

Det at folk i det hele tatt reagerer på scenen er vel fordi det er Jamie som utfører den - Jamie som alle trodde var på vei til å bli en good-guy. Jeg synes folk er hysteriske. Det er utelukkende positivt at karakterer ikke er rendyrket gode eller onde, men er en kompleks blanding av begge deler. Sånn sett har jeg ikke noen problemer med at Jamie plutselig gjennomfører en voldtekt. Det minner oss på at han fortsatt er samme fyren som dytta Bran ut av vinduet. Jeg tror mange trengte den påminnelsen nå.

 

Synes episoden holdt bra nivå og nå skjer det noe på de fleste fronter. Eneste som kanskje var litt unødvendig denne gangen synes jeg var sekvensen med Arya og The Hound - lite fremdrift... Men de 2 er alltid underholdende likevel da. :)

Lenke til kommentar

Det var da voldsomt så åpenlyst de gjorde det med Littlefinger,Sansa og smykket hun fikk av Ser Dontos.

 

Det er visst ikke alle som helt har koblet det til Olenna. Så det var visst ikke alt ved dette som var sååå opplagt likevel? Sjekk andre tråden. Til tross for at noen allerede har påpekt at Olenna må ha stått for forgiftningen så er det visst ikke alle som helt kjøper den versjonen.

Lenke til kommentar

Ser ut som en del tror Olsenbanden (lol, autocorrect på telefonen. Måtte la den stå ) tok en av krystallene på smykket fordi hun fattet mistanke og ville teste det... For min boklesende hjerne er det rart at noen ikke ser hele bildet her når det blir lagt såpass rett ut, men igjen da, det er kanskje fordi jeg HAR lest det allerede.

Lenke til kommentar

Haha, jeg vet. Tenkte å skrive det inn i den andre tråden at det gir jo ikke mening. Hvorfor skulle Olenna tilfeldigvis stjele en smaragd fra smykket til Sansa sånn helt ut av det blå, mens hun snakker om å drepe noen med et brullyp, så ender Joff opp død.

 

EDIT: Når hun i tillegg til det snakker om at Margaery sin posisjon nå er styrket kontra sånn det var med Renly etc etc, og at det ville vært grusomt med Joff.

Endret av AnewZ
Lenke til kommentar

De fortsetter å dytte det inn med t-skje ang Joffreys død. Nå burde det vel være ganske klart? Ellers en god episode. Brienne og Jaime har en gøyal kjemi, synd at deres veier skilles her. Ellers er det som skjer nord for the wall spennende og interessant. Gleder meg til å se hva de gjør ut av dette.

Lenke til kommentar

Vi får virkelig forklaringen på Joffreys død servert på et sølvfat ja. Det er nok ingen som er i tvil lenger nå. :)

 

Likte episoden. Det er jo et poeng at disse endringene blir artige for oss som har lest bøkene også, Er faktisk ikke helt 100% sikker på at både Meera og Jojen overlever det der. Så viktige var de vel strengt tatt ikke i bøkene? Bran derimot...

 

Blir ikke noe Jaime og Brienne fremover nå da så vi får håpe Podrick og Brienne blir bra det og.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...