Gå til innhold

(SPOILERTRÅD) Game of Thrones - For oss som har lest bøkene || IKKE bruk sitering av brukere utenfor tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

“Always keep your foes confused. If they are never certain who you are or what you want, they cannot know what you are like to do next. Sometimes the best way to baffle them is to make moves that have no purpose, or even seem to work against you. Remember that, Sansa, when you come to play the game.”

-Littlefinger

 

1. Han tjener penger.

2. Han fjerner Sansas ektemann, som åpner veien til "The North" igjen.

3. Sitatet.

Lenke til kommentar

Om noen har glemt det så var det nemlig et hårnett og ikke et smykke som inneholdt giften i bøkene.

 

Jepp, og det var vel Olenna som ga henne det. Det virker som at de gir LF/Dontos mer skyld i serien enn det har fått i bokserien. Aldri om LF/QoT ville gitt Dontos ansvaret om å overbevise Sansa om at hun bare må gå med det smykket.

Lenke til kommentar

åh, endelig! har venta på Joffreys død lenge nå,

 

scenene med Ramsay og Theo/Reek er veldig bra, men jeg synes det er litt merkelig å se de nå, i stedet for å lese de i flashback, men skjønner at det må gjøres slik. Det er bare litt merkelig/vanskelig å diskture det med ikke-boklesere uten å avsløre for mye.

 

Jeg har bare sett episoden en gang, men synes å huske fra boka at det var "two jousting dwarfs", deriblant Penny som er i følge med Tyrion senere?.altså, jeg la ikke merke til om noen av dvergene var ei dame?

Lenke til kommentar

Håper egentlig at serien skeier helt av i forhold til bøkene. Kvaliteten er såpass høy på serien og de senere bøkene et virrvarr av skrivesperre og idètørke, det kan gi oss bokfolk også en fantastisk serie å følge med på som ikke er bundet like sterkt av bøkene.

 

Har ikke helt den samme fantilnærmelsen her som med annen litteratur som har blitt tilpasset film, tror det rett og slett bare har noe med at kvaliteten er så sykt høy, at jeg bare setter pris på avvik fra bøkene.

Lenke til kommentar

Hvor mange her likte ikke hele opplegget i Meereen egentlig? Jeg ser at veeeldig mange på nett klager over hele den situasjonen der.

 

Selv synes jeg ikke den var suuuperspennende, men den var interessant nok for min del. Det å erobre er noe helt annet enn å styre, noe Dany merket. Spesielt når de du har erobret ikke liker deg. Må jo også ha vært et mareritt for GRRM å få den knoten (høhø) til å gå opp, mtp karakteren som skal dukke opp der osv. Så alt i alt så var det ikke den sterkeste delen av bøkene IMO, men forstår ikke hatet.

Lenke til kommentar

Jeg synes hele tidslinja til Daenerys dro veldig ut i tid. Det var liksom null progresjon. Jeg jubla når hun forsvant ut i ødemarken med Drogon. Endelig skjer det noe liksom...

 

Men joda jeg tror nok du har mye rett i at GRRM ville at hun skulle lære seg forskjellen på å styre og erobre før hun dro over mot Westeros, jeg synes bare det stagget historien hennes veldig.

Lenke til kommentar

Helt enig. Mereen skulle egentlig være noe som skjedde mellom bøkene, slik at når vi kom tilbake til det hadde hun allerede lært å styre en bystat. Regner med at greia med Drogon og ørkenen var der vi kom inn igjen.

I stedet ble hele greia den lengste og kjedeligste delen av bøkene BY FAR!

Lenke til kommentar

De trenger jo ikke dele tv-serien på samme måte som bøkene heldigvis.

Er glad det ikke er meg som skal sitte og holde styr på progresjon i ene historien vs de andre.

 

Er så himla fort gjort å sende en person litt for langt frem i tid for deretter å oppdage at han/hun må "sendes bakover" i tid for at tidslinjen skal kunne møte en annen persons tidslinje. Men merker jo at de har løsninger på mye sånt da. For eksempel var jo Jaime til stede når Joff døde. Han rakk jo ikke å få med seg the purple wedding i bøkene.

Endret av Achylles
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...