Gå til innhold

(SPOILERTRÅD) Game of Thrones - For oss som har lest bøkene || IKKE bruk sitering av brukere utenfor tråden

Anbefalte innlegg

Etter en episode er jeg ikke sikker på Skrein vs Huisman, men han viste tendenser med blomsten... Ellers var første episode solid og god. Ikke fantastisk, men standarden er definitivt satt for det som forhåpentligvis blir en heidundrades bra sesong. Oberyn er bra casta!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke det egentlig er noen grunn til at noen fra Westeros skal snakke med aksent nei.

Essos blir noe annet, men i Westeros er det vel blitt samme språket over hele linja etter hvert? Ulike dialekter er selvfølgelig naturlig, men dialekt og gebrokkent er ikke det samme.

Episoden var grei i henhold til forventningene.

Likte castingen av særlig Oberyn og Styr. Er fortsatt skeptisk til Huisman

Endret av Achylles
Lenke til kommentar

Det er unødvendig paranoia fra folk som ikke tenker logisk. Det er ikke som at HBO hadde spytta inn noen milliarder i produksjonen av serien for en historie de ikke kunne fullføre. Serieskaperne D.B. Weiss og David Benioff er ihvertfall to mennesker utenom George som vet hvordan ting ender til slutt. Og skulle serien trappe over bøkene, sowhat?

Koser meg med serien selv om jeg vet hvordan ting slutt, eller når serien tar snarveier/endringer. Har ingenting å si. Og slik serien går kommer HBO til å fullføre denne serien uten tvilt til historien er fortalt. Dette er en serie så stor at HBO kommer til å leve fett på rettighetene mange tiår i framtiden. De ler hele tiden banken, og med flere episoder vil de le ekstra godt.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Altså, slik ståa er nå snakker vi syv sesonger, da slutter serien før bøkene. Heldigvis vil det være så jævlig annerledes enn bøkene på det punktet at jeg kan nyte begge fullt ut.

Det er hva jeg tror/håper også. Egentlig er det så mange mulige twists man kan gjøre på avslutningen av denne serien (Da snakker jeg både om boka og TV serien) at det er slett ikke sikkert TV-serien ender i nærheten av hvordan bokserien ender en gang. De vil nok ikke bryte helt med forfatterens tankemønster men man kan ende opp med noe ganske annerledes uten at det bryter helt.

Lenke til kommentar

Hver gang jeg ser noe sånn så tenker jeg: "Det måå være en bokfyr som prøver å leke ignorant", men det har vel kommet en god del hint i serien også nå :p Så får vel vi ta det som bekreftelse på teorien som kanskje er den mest etablerte "sannheten" i Ice and Fire.

Lenke til kommentar

Jeg elsker at de gjorde det på Community.

Leste ikke bøkene før mellomrommet mellom sesong 1 og 2 selv, og tenkte fram den teorien på grunn av den scenen mellom Robert og Ned på stolene på gresset i sesong 1.

Hey, nøyaktig samme her, inkludert å lese bøkene etter S1.

Lenke til kommentar

Jeg tipper vi aldri får et klart svar. GRRM kommer ikke til å avslutte dette med at Jon og Daenarys gifter seg og tar over Westeros, det er åpenbart, men nå som Jon (kanskje) er død og Dany blir mer og mer offensiv ser det ut som om Dany ikke en gang kommer til Westeros, så jeg tipper nå at all bets are off.

Lenke til kommentar

Det er sant. og også når man tenker på det at landet er blitt befolket tre ganger (ulike folkeslag)

Ikke egentlig. Westeros kan sammenlignes med Storbritannia, som først ble befolket av britene (the first men), så invadert og overtatt av angelsaksere (the Andals), og til slutt fikk en overklasse av normannere (the Targaryans). Engelsk har likevel vært det dominerende språket over hele landet i svært lang tid, selv om forsåvidt keltiske språk fortsatt er i bruk her og der. Lignende eksempler ser man også fra f.eks. Spania.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...