Philophobe Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 DEt er jo noe av det mest fantastiske med hele serien! Den er utrolig på det viset: Hvem som helst kan dø, når som helst Den store styrken til serien er jo at den er så uforutsigbar, men det er ikke uten ulemper. Han bruker mye tid på å bygge opp karakterene, og når han dreper dem må han "begynne på nytt". Det gjør at jeg syns historien mister litt fokus til tider, spesielt i A Feast for Crows. Men jeg gleder meg som en unge til A Dance with Dragons. 12 Juli er merket i kalenderen Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Jeg skal stå utenfor outland når de åpner Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 hehehe.. Nei, frekventerer ikke butikken fullt så mye Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 2. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2011 (endret) Spoilerish bilde fra en episode som ikke er airet enda. Hvilken episode kan dette være? Ep8 eller ep9? Edit: Linken under bildet gir en del info, i alle fall. http://www.westeros.org/GoT/Gallery/Entry/2124/ Endret 2. juni 2011 av Friksjon Lenke til kommentar
Licht Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 (endret) Får bare 403 forbidden når jeg prøver å se bildet. Hvis det er henrettelsesscenen (basert på tekstbeskrivelsen) så kan jeg ikke forestille meg at den er noe tidligere enn episode 9, sannsynligvis 10. Synes det er morsomt at de snakker om hvem som har mest ryggrad i den andre tråden ... Tenk så skuffet de blir når Ned dør, og de ryggradsløse "vinner" (midlertidig). På den annen side, Barristan - som de ikke nevner i det hele tatt, noe som for oss som har lest bøkene virker rart - begynner jo å demonstrere ryggrad i praksis rundt da, så. Endret 2. juni 2011 av Zealuu Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 2. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2011 Masse tekst i spoiler. At the time this was aired, we were asked not to speak much about this scene, because it was something they wanted to keep under wraps for awhile. Since GRRM and the producers spoke a little bit about it at TCA, however, I suppose I can discuss what I know. Yes, that’s the Mad King, Aerys II Targaryen, and yes, this flashback is provided to us by way of a nightmare in which Ned dreams back to the brutal murder of his father and brother at Aerys’s command. Now, I remain of the mind that this person here is Sean Bean, either dreaming himself as being present, or possibly suffering with or suffering in the place of his brother as Lord Rickard is killed, but it’s possible this is some other actor who’s playing Brandon. The other thing, of course, is that from the last I heard (back in December), the producers were not sure that this scene would actually make the final cut. I’m not sure that this has, in fact, changed. So consider it an example of “what may be” rather than anything set in stone. (And yes, before you ask, I know the identity of th actor playing Aerys. He’s not a well-known actor. He does, however, very much look the part from the head shot I saw.) I’ll add that this would be a “new” flashback in a sense—we never learn the details of Rickard’s and Brandon’s deaths until A Clash of Kings, and then it’s simply told to us by a witness—but it’s filling in Jeg lurer egentlig på om serien mister seere etter at Ned dør, i tillegg til Khal Drogo. Kommer til å bli mayhem i den andre tråden når de dør. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 (endret) I forhold til spoilerteksten, så var jo forsåvidt dette noe jeg tenkte på i forhold til den generelle "no flashbacks"-policyen, at Neds feberdrømmer (som jo er en del av boken også, men da dreier det seg primært om Tower of Joy) ville være et akseptabelt sted å ha en slags semi-flashack. Men jeg lurer litt på hvor de skal plassere den scenen, siden feberdrømmene forekom da Ned var neddopet etter trefningen med Jaime, og det er jo en stund siden nå. :| Høres uansett ut som en morsom scene å få realisert. Så får vi jo håpe at folk ikke dropper serien tvert fordi Ned og Drogo dør såpass tidlig. Jeg merket selv i AFfC at jeg ble litt lei av at folk hele tiden dør, slik at man må begynne på nytt med nye karakterer. Det er jo for all del realistisk i forhold til den voldelige og uforutsigbare virkelighetene til folkene, og bra for å holde spenningen vedlike, men likevel ... Litt slitsomt i lengden. Håper i det lengste på at GRRM holder Arya, Tyrion, Jon og Dany i live, da. Endret 2. juni 2011 av Zealuu Lenke til kommentar
Turbosauen Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Må finne meg en eller annen som ikke har lest bøkene å se ep 9 sammen med bare for å se tryne når visse ting skjer. Iron Isles location sanynligvis funnet. Bilde: Artikkel Og hilsen fra godeste GRRM: "-- writing the first draft of my script for episode nine of season two of the HBO series GAME OF THRONES, "Blackwater," and damn, but this one is a bitch of an adaptation, the original author made the damn battle way too big and too expensive," Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 2. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2011 Iron Isles ser bra ut. Må nesten finne meg en å se episoden med jeg og, men er søren ingen av mine nærmeste venner som ser på serien. Har en, men han er i garden. Kommer vel med en eller annen status på facebook. Gjorde det samme etter kroningen til Viserys. Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Lurer på om de bruker en slags viking-inspirasjon for Iron Isles-gjengen, siden de fyker rundt i langbåter og herjer, voldtar og dreper landkrabber. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Jeg kan egentlig ikke se noen større likhetstrekk utover at de er sjørøvere og kommer fra nord. Jeg var inne på tanken selv men jeg synes ikke Ironborn minnet svært mye om fortidens skandinaver. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Langbåtene og at de liker å plyndre/røve (men det gjør jo ca. alle i ASoIAF) kan godt vikinginspirerte, det samme med at de operer med en "moot" for å ta betydelige avgjørelser - men hele opplegget med The Drowned God og sånt er nokså originalt. Jeg kan iallefall ikke komme på noen analogier i andre, virkelige religioner, men så har jeg bare studiepoeng i de abrahamske. Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Jeg tenkte ikke på de som lik vikinger i begynnelsen. Annen religion og slikt. Men på samme måte som vikingene bor de på en sted med mye fjell og stein, og ikke så mye frukbar jord, så de MÅ ut og plyndre. De er også de mest hardføre folkene i Westeros virker det som, noe en stereotyp viking skulle være. Men vi får se. Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 De måtte ikke raide, de valgte det fordi det var en fetere og mer badass livsstil. Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Kjapt spørsmål før jeg tørr å lese noe her, spoiles det om bok 2 og ut også? Lenke til kommentar
Licht Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Vi diskuterer under forutsetning av at man enten har lest alle fire bøkene som er ute, eller iallefall ikke har noe i mot det når referanser til senere hendelser dukker opp. Så du får lese på eget ansvar om du bare har lest den første. Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Da dropper jeg det, bare nettop begynt på bok 2. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Mindre dramatisk enn jeg hadde håpet på da Barristan gikk, men de gjorde vel på sett og vis opp for det med litt ekstra Drogo-action. Savnet også at Arya traff Yorgen, men det må vel skje i neste runde. Lurer på om folk er så fokuserte på krigsemnningen at de overser helt muligheten for at Drogo plutselig dør. Blir morsomt å se når det skjer. Kanskje episode 10 slutter med likbålet hans og klekkingen av eggene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå