Achylles Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Vi får vente å se. Jeg håper jeg tar feil for å si det sånn. Og jeg har vært generelt positiv til de castingene som er blitt gjort til nå, men er litt småskeptisk til castingen av Oberyn også faktisk... Ellaria derimot er bullseye - tror jeg! Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Er egentlig ikke skeptisk til Oberyn. Det eneste grunnen til at folk er skeptisk til karakteren er på grunn av hudfargen, for som skuespiller er han ganske så grei. Jeg sier ikke at det var mitt førstevalget, men jeg ser ærlig talt ikke oppstyret for Pedro Pascal er mørkere i huden enn de fleste på GoT, og er sør-amerikansk. Pluss at du ikke vet hvor mye som legges på under innspillingen. Ellaria-castingen er mer 100% riktig. Tenkte litt på hun skuespilleren på grunn av alle Rome-skuespillerne som kom inn i sesong 3. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 De setter opp settet til kanskje en av sesongens største scener. http://winteriscoming.net/2013/07/day-24-set-building-in-dubrovnik/ Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 1. august 2013 Forfatter Del Skrevet 1. august 2013 Joseph Gatt castet. Styr? Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 The Albino. Han var jo med i Banshee, på Cinemax som er en kanal som er eid av HBO så ikke utroverdig akkurat. Lenke til kommentar
Achylles Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 Styr! Helt klart! Passer som hånd i handske (selv om jeg lurer fælt på hvilken rolle Styr får i sesong 4 siden han ikke var med blant dem som klatret over muren i sesong 3) Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 (endret) Kan hende han er Victarion? Men Styr er et logisk valg ja edit: Fyren ser jo ganske svær ut. Kan det hende at han blir nye Mountain? Endret 2. august 2013 av Valkyria Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 Styr skulle originalt være med i sesong 3, men ble kutta ut. Har også vært flere audition-tapes fra skuespillere som gjør noen strofer som Styr i vår. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 Er det ennå ikke noe nytt om hvordan de skal løse floken med Gregor Clegane? Jeg er litt nervøs for at de skal lande på en skikkelig dårlig løsning og fullstendig punktere spenningen i den mest intense duellen i hele serien. Lenke til kommentar
Achylles Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 Vel de kulissene som ble postet for en stund siden (med hint om en duell) tyder på at en duell i det minste skal filmes. Synes ikke den scenen ville gitt noen mening uten The Mountain og hans innrømmelse av hva han gjorde med Elia (og "Aegon"), men jeg kunne akseptert at vi ikke får se ansiktet hans pga visiret på hjelmen. Og scenene med ham i Harrenhall er det nok mye mulig at de vil kutte uansett, selv om det også er synd. Lenke til kommentar
Jaukim Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 (endret) Jeg har lenge hatt lyst til å begynne med bøkene men har et spørmål til dere; hvor vanskelig eller lett er det å lese den engelske versjonen? Jeg vil si at jeg er "normalt" god i engelsk, men det er sikkert noen ord jeg kommer til å stusse på. Leser alle den på engelsk? Hvor bra oversatt er den norske versjonen? Jeg ser jo at de engelske bøkene er mye billigere, også i norske nettbutikker (så der er jo en fordel) Endret 11. august 2013 av Jaukim Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Såvidt jeg vet er kun bok 1 oversatt til norsk. Jeg vil anbefale å lese på orginalspråket, da mye av hinting og ordspill kan forsvinne 1 Lenke til kommentar
Jaukim Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 ok, takk, jeg får prøve meg på det da Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 11. august 2013 Forfatter Del Skrevet 11. august 2013 Og norske oversettelser av stedsnavn og lignende såvidt jeg har fått med meg, grøss. De er ikke spesielt tunge å lese på engelsk heller, så om du er normalt god i engelsk så er det det jeg vil anbefale. 1 Lenke til kommentar
Jaukim Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Da bestilte jeg de 5 første bøkene i pocket utgave, sammen med hobbiten og ringenes herre bøken på cdon.(På engelsk såklart) 1 Lenke til kommentar
nybb Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 Såvidt jeg vet er kun bok 1 oversatt til norsk. Jeg vil anbefale å lese på orginalspråket, da mye av hinting og ordspill kan forsvinne Faktisk så er det seks bøker ute på norsk. T.o.m Blood and Gold (Blod og gull) Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 Blood and Gold? Bok 3: Del 2 Lenke til kommentar
lilleru Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 (endret) Rettere sagt bok 3, A Storm of Swords Endret 12. august 2013 av lilleru Lenke til kommentar
FBEN Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 De norske titlene. 1. I Vargens Tid, Kampen om Jerntronen 2. Kongenes Kamp, Dragenes Dronning 3. Stål og Snø, Blod og Gull 4. Kråkenes Gilde, ? Nå har jeg bare smuglest litt i de norske utgavene, men det jeg har lest var ganske ok. Eneste er oversettelser av stedsnavn som skurrer "litt" når du er vant til de engelske navnene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå