Gå til innhold

(SPOILERTRÅD) Game of Thrones - For oss som har lest bøkene || IKKE bruk sitering av brukere utenfor tråden

Anbefalte innlegg

Vi får vente å se. Jeg håper jeg tar feil for å si det sånn. Og jeg har vært generelt positiv til de castingene som er blitt gjort til nå, men er litt småskeptisk til castingen av Oberyn også faktisk... Ellaria derimot er bullseye - tror jeg! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er egentlig ikke skeptisk til Oberyn. Det eneste grunnen til at folk er skeptisk til karakteren er på grunn av hudfargen, for som skuespiller er han ganske så grei. Jeg sier ikke at det var mitt førstevalget, men jeg ser ærlig talt ikke oppstyret for Pedro Pascal er mørkere i huden enn de fleste på GoT, og er sør-amerikansk. Pluss at du ikke vet hvor mye som legges på under innspillingen.

Ellaria-castingen er mer 100% riktig. Tenkte litt på hun skuespilleren på grunn av alle Rome-skuespillerne som kom inn i sesong 3.

Lenke til kommentar

Vel de kulissene som ble postet for en stund siden (med hint om en duell) tyder på at en duell i det minste skal filmes.

Synes ikke den scenen ville gitt noen mening uten The Mountain og hans innrømmelse av hva han gjorde med Elia (og "Aegon"), men jeg kunne akseptert at vi ikke får se ansiktet hans pga visiret på hjelmen.

Og scenene med ham i Harrenhall er det nok mye mulig at de vil kutte uansett, selv om det også er synd.

Lenke til kommentar

Jeg har lenge hatt lyst til å begynne med bøkene men har et spørmål til dere; hvor vanskelig eller lett er det å lese den engelske versjonen? Jeg vil si at jeg er "normalt" god i engelsk, men det er sikkert noen ord jeg kommer til å stusse på.

Leser alle den på engelsk? Hvor bra oversatt er den norske versjonen?

Jeg ser jo at de engelske bøkene er mye billigere, også i norske nettbutikker (så der er jo en fordel) :)

Endret av Jaukim
Lenke til kommentar

De norske titlene.

1. I Vargens Tid, Kampen om Jerntronen

2. Kongenes Kamp, Dragenes Dronning

3. Stål og Snø, Blod og Gull

4. Kråkenes Gilde, ?

Nå har jeg bare smuglest litt i de norske utgavene, men det jeg har lest var ganske ok. Eneste er oversettelser av stedsnavn som skurrer "litt" når du er vant til de engelske navnene :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...