''' Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Har vi egentlig en diagnose på Joff? Mener å huske han ble diagnostisert som cunt av Dr. Bronn. Ingen kjent kur. 4 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Det er et under at ingen har "hjulpet" han på et tidligere tidspunkt. Selv familien hans har lyst til å "hjelpe" ham på dette tidspunktet Men Tywin ser faktisk ut til å prøve å hjelpe, da. Såh. ... Noe som får meg til å tenke på: Det er fantastisk hvordan Tyrion og Cersei virker "voksne" i de fleste scener -- men så når de er i møte med Tywin, så kan man "se" at de er uerfarne broilere i "spillet". Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Mener å huske han ble diagnostisert som cunt av Dr. Bronn. Ingen kjent kur. Jeg tror at Bronn faktisk kunne kurert ham i løpet av et par år om de ble låst inne sammen. Om ikke en permanent kur blir iverksatt de første par dagene da. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Men Tywin ser faktisk ut til å prøve å hjelpe, da. Såh. Tywin hjelper bare seg selv (eller familien da, som han liker å kalle seg). Cersei virker ikke veldig voksen, synes jeg, men det er sikkert fordi jeg er farget av bøkene. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Jeg, som trebarnsfar, forstår egentlig Tywin litt: Barn, fram til de er et sted mellom 35 og 50, vet ikke engang sitt eget beste i halvparten av sine valg. (Fedme? Mangel på trening? Dårlig kosthold? Mangel på sparing til dårlige tider? Dårlig selvdisiplin?) Vi kan jo se hva Tywin faktisk sliter med: -En datter som elsker sin bror og som har innavlet barn med sin bror -En sønn som har fått barn med hans datter -En sønn som "drepte hans kone da han ble født" -- og som atpåtill er en dranker og gnom (han har bare nylig blitt slik vi kjenner ham...) ... Uten Tywin ville Lannisterene opphørt å eksistere i løpet av to til tre uker. Lenke til kommentar
''' Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 (endret) Uten Tywin ville Lannisterene opphørt å eksistere i løpet av to til tre uker. Det stemmer jo ikke, jf hele handlingen i A Feast for Crows Endret 10. juni 2013 av Grønnsyre Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Det stemmer jo ikke, jf hele handlingen i A Feast for Crows Var Tywin død da? Det visste jeg ikke. Lenke til kommentar
''' Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Var Tywin død da? Det visste jeg ikke. ...nei vel? Leste du teksten eller så du bare på bildene? Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Poenget er heller: Når han er BORTE-BORTE. Ikke lengre en hestetur unna. Lenke til kommentar
kristwa Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Han refererer til bok 4, og der skal det mere til enn en hestetur for å bringe Tywin tilbake... 2 Lenke til kommentar
Freidig Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Ble litt skuffet over at vi ikke så Lady Stoneheart men det er vel i kortene fremover i neste sesong, men ellers en fin sesongavslutning. Irriterer meg litt at det er så lenge til neste. Lenke til kommentar
nybb Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Altså, jeg er sjeleglad for at Lady Stoneheart ikke ble introdusert nå. Det hadde vært alt for tidlig imo. Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 11. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2013 Blandede følelser ang det. Hadde vært en veldig grei cliffhanger, men samtidig altfor tidlig. Lenke til kommentar
Freidig Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Jeg tenkte på cliffhangeren jeg altså. Bare at vi så at hun dro opp øya eller noe. Det hadde vært tidlig ja, men jeg er utålmodig så.. Lenke til kommentar
Achylles Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Blandede følelser ang det. Hadde vært en veldig grei cliffhanger, men samtidig altfor tidlig. Fremdeles fullt mulig å ha henne som cliffhanger i siste episode av sesong 4 (men da bør nok ikke cliffhangeren være at hun åpner øynene, for det ville vært litt for søkt, så lenge etterpå) Husker ikke nøyaktig men det var vel enten i epilogen til bok 3 eller i prologen til bok 4 at Lady Stoneheart ble introdusert i bøkene? (hvis du ser bort fra det at Nymeria dro liket av Cat opp fra elven i en av Aryas "drømmer") og ettersom sesong 4 skal ta for seg resten av bok 3 så passer jo timingen bra. Men jeg murrer litt over hvordan de skal håndtere det at Jaime og Brienne faktisk ankommer Kings Landing før bryllupet til Joff og Margaery. Det blir veldig feil. Som Kings guard er det jo Jaimes oppgave å sørge for Joffreys sikkerhet, følgelig vil det også her være Jaimes "skyld" at kongen dør. I boka var han ikke til stede og kunne derfor heller ikke bebreides for det. Og Brienne får faktisk møte Sansa? Dumt, men akkurat den tror jeg faktisk de kan klare å ro i land ganske greit. Sansa kjenner jo ikke Brienne og har ingen grunn til å stole på henne. Dessuten er det vel tvilsomt om Tywin og Joff ville ha sendt Sansa avgårde med Brienne uansett hva Jaime måtte mene om det? Sist men ikke minst: Brienne får jo også vite at både Robb og Cat er døde, og det forandrer jo en del på premissene for oppdraget hennes. 1 Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Virker egentlig bare rart at de lot de ankomme kings landing allerede nå. Noen som skjønner hvorfor eller har en teori for denne omskrivningen? Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Hei. Har nettopp kjøpt meg første bok etter å ha sett på serien. Hva er det jeg kan forvente og er det mye fra serien som ikke har blitt tatt med fra boken ? Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 11. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2013 Lady Stoneheart er i epilogen til ASOS. Mener det blir for sent å vise i sesongfinalen av S4, men vi får se. Ang Jaime i KL var det en som skrev en lang (fornuftig) post om det på reddit, prøver å finne den igjen nå. Lenke til kommentar
DexterMorgan Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Hei. Har nettopp kjøpt meg første bok etter å ha sett på serien. Hva er det jeg kan forvente og er det mye fra serien som ikke har blitt tatt med fra boken ? Forvent jævlig mye bra underholdning! Begynner å bli mer og mer som ikke er med i boka. Men seriøst, hold deg unna denne tråden, med mindre du har lest alle bøkene. Ellers blir du fort spoila... Lenke til kommentar
Error Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Stannis er så teit i denne sesongen Har ingen hjerne og løper bare etter Melisandre som en 14-år gammel gutt full av hormoner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå