Gå til innhold

(SPOILERTRÅD) Game of Thrones - For oss som har lest bøkene || IKKE bruk sitering av brukere utenfor tråden

Anbefalte innlegg

Likte Daario, selv med utseendemessig feil. Det var noe som skurret dog angående Second Sons, måtte sjekke opp dette og fant ut at de har fusjonert Second Sons og Stormcrows.

Jeg husket at det var to ulike gjenger med leiesoldater, og at Daario var leder av den gjengen som skiftet side (Stormcrows var det vel?) mens Mero var leder for den gjengen som drakk seg fulle på en hel vogn med vin (som var en gave - med baktanker - fra Daenerys)

Det at de bestemte seg for å slå dem sammen kan komme til å by på litt hodebry for dem senere når de egentlig trenger å ha dem på to steder på en gang - en gjeng hos Dany og en hos Brown Ben Plumm som Tyrion og Jorah etter hvert vil bli en del av. Tipper de kommer til å løse det ved å la Daario (og hans second sons) forlate Dany på et eller annet tidspunkt, selv om han egentlig ikke gjorde det i bøkene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angående tjukkasen Tarly som la kniven igjen; kanskje dragonglass blir ubrukelig etter at man har drept en white walker med den?

Noen som sa at det var forklart i boken, men jeg husker ikke. Hva var grunnen til at Sam la igjen kniven?

Lenke til kommentar

Ikke noen viktig detalj mener jeg, men Grenn forsøkte å plukke opp dragonglass kniven etter at Sam hadde drept white walkeren med den, men han klarte ikke fordi den var blitt iskald. Jeg vil tro at det bare er forbigående og at den får normal temperatur igjen etter hvert?

Lenke til kommentar

Jeg husket at det var to ulike gjenger med leiesoldater, og at Daario var leder av den gjengen som skiftet side (Stormcrows var det vel?) mens Mero var leder for den gjengen som drakk seg fulle på en hel vogn med vin (som var en gave - med baktanker - fra Daenerys)

Det at de bestemte seg for å slå dem sammen kan komme til å by på litt hodebry for dem senere når de egentlig trenger å ha dem på to steder på en gang - en gjeng hos Dany og en hos Brown Ben Plumm som Tyrion og Jorah etter hvert vil bli en del av. Tipper de kommer til å løse det ved å la Daario (og hans second sons) forlate Dany på et eller annet tidspunkt, selv om han egentlig ikke gjorde det i bøkene.

Daario tilhører Stormcrows, ja. Det er når slike detaljer dukker opp og skurrer med hukommelsen at jeg skjønner at det begynner å bli en stund siden jeg leste bøkene.

Lenke til kommentar

Lurer på hvordan serien hadde vært hvis de hadde kjørt "Band of Brothers"-stil denne sesongen. Altså, kun fokus på ett område per episode. Tror det kunne fungert. Måtte riktignok vært kreative i Theon-episoden, men ser for meg at Robb, Arya, Jaime, Dany og Jon-episodene hadde blitt fantastiske.

Endret av OKMarius
Lenke til kommentar

Episoden måtte gått ut på at Theon "mistet" seg selv. Måtte vært endel tortur, men kunne også fokusert på å vise hvordan han aldri har fått skikkelig tilhørighet til noe. (Flashback til Greyjoy rebellion, der han mister brødrene og blir forlatt av faren. Flashback til oppdiktede scener der han er hos Starks og innser at heller ikke de er familie, osv). Mye som kunne blitt gjort. Så kunne episoden slutta med at han gav opp seg selv, gav seg over til Ramsay, og ble Reek. Tror faktisk det kunne fungert når jeg tenker over det, og ville gjort det mye større når Theon finner seg selv igjen et par sesonger senere.

Endret av OKMarius
Lenke til kommentar

Okey, jeg ler inni meg av den andre tråden. Ikke kan jeg si noe heller, siden folk er for tykk i pappen til å skjønne at en nylaget bruker som kun har postet en post, hvor han forteller hvem som skal dø, og når, kanskje er en troller.

Men fyfaen, hvor er moderatorene? Posten burde vært nede for lenge siden. Syns synd på de som får spoilet dette.

Lenke til kommentar

Helt enig, men litt av skylden må legges på olestokk, som faktisk tok med seg innlegget til en ny side. Gud så dumt gjort.

Det er sant, og han som påpekte det med ny bruker. Men det er heldigvis borte nå. Gleder meg stort til reaksjoner i den tråden der neste mandag, så håper minst mulig blir spoilet.

Lenke til kommentar

Av en eller annen grunn forestiller jeg meg at det kommer til å bli en svær 4chan-operasjon eller noe om å spamme Red Wedding-spoilers overalt på sosiale medier og diskusjonsforum i løpet av uken.

Lenke til kommentar

Men fyfaen, hvor er moderatorene? Posten burde vært nede for lenge siden. Syns synd på de som får spoilet dette.

Tipper det er en blanding av 1. folk er ikke online alltid og 2. mange moderatorer har ikke lest ASoIaF og er livredd for spoilers selv.

Lenke til kommentar

Mer imponerende responstid på moderatorene der gitt. Men seriøst, noe burde gjøres. F.eks at man ikke får postet i tv-serier før man f.eks har 50-100 poster eller noe sånt. Så slipper man at brukere som "Robbdør" spoiler alt.

Lenke til kommentar

Er det noen som har kjøpt noen bilder til å henge opp av GoT? Kanskje ikke rett sted å putte spørsmålet, men jeg prøver. Har kjøpt en plakat, men ville gjerne hatt noen bilder. Trenger ikke være kjempe store. Jeg har søkt på ebay, men finner bare plakater. Kan jo være at jeg bare har litt trangt for det.

Jeg dekorerer om rommet igjen, og jeg vil vekk fra James Dean og Marilyn Monroe.

Lenke til kommentar

Kan du ikke bare søke på nettet, finnes sikkert en del bilder som er fri til bruk? :) Og så ta digital print hos en fotosjappe. Spørs selvsagt på hva slags bilder, når jeg tenker meg om. Finner sikkert en del på Google Images.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...