Gå til innhold

(SPOILERTRÅD) Game of Thrones - For oss som har lest bøkene || IKKE bruk sitering av brukere utenfor tråden

Anbefalte innlegg

NÅ SPOILA DU HELE LES MISERABLES FOR MEG

Tenkte å fyre inn og poste denne (http://imgur.com/a/5HSId#0) i den "vanlige" tråden for de som ikke har lest bøkene, men i frykt for å bli lynsjet og kjeppjaget i all evighet siden kanskje etter deres meninger det finnes spoilere i noe av teksten på bildene står jeg over.

Skjønner paranoiaen de har, men det får være grenser ett par ganger..

Endret av The Doctor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes Maisie Williams er glimrende som Arya, og hun har jo fått mye positiv omtale også, men når jeg leser i den andre tråden ser jeg mange har fått hva jeg vil kalle et feil inntrykk av karakteren Arya slik hun er i bøkene.

Blir hun for snilt fremstilt i TV-serien i forhold til i bøkene? Er det i så fall med vilje, for at vi skal beholde vår sympati for henne? Synes GRRM klarte greit å la oss beholde sympati for henne i bøkene til tross for at hun hadde sine mørke sider.

Lenke til kommentar

Likte episoden godt, og det var fint hvordan de løste scenen hvor Jaime fortalte om opphavet til navnet sitt. Ser ut til at de tenkte at de måtte minne folk på Jorah Mormont med tilbakeblikket i starten, og dermed blir jo scenen mellom ham og Selmy mer spennende (husker ikke om Selmy vet om Jorah eller ei). Skulle forsåvidt likt å se Arya noe mer kynisk, mtp hennes senere utvikling. Mener å husker Qyburn som noe annerledes, husker ikke hvordan. Kampen mellom Hound og Dondarrion var også kul.

• Liker 1
Lenke til kommentar

God episode syntes jeg.

Jeg har egentlig ikke tenkt så mye på det med Arya ift bøkene. Syntes at ting stemmer overens. Men dere kan være inne på noe, når dere sier at hun er mørkere i bøkene. Det syntes jeg forsåvidt hun er. Jeg liker i hvert fall både Arya i bøkene og i serien.

Lenke til kommentar

Ang Arya så viste hun seg jo faktisk fra en litt mørkere side i siste episode når hun ikke godtok "dommen" til the hound og ønsket ham død. Det er sånne ting jeg tenker på. samt det at hun ikke har like mange liv på samvittigheten i TV-serien som det hun hadde i bøkene.

Lenke til kommentar

Ang Arya så viste hun seg jo faktisk fra en litt mørkere side i siste episode når hun ikke godtok "dommen" til the hound og ønsket ham død. Det er sånne ting jeg tenker på. samt det at hun ikke har like mange liv på samvittigheten i TV-serien som det hun hadde i bøkene.

Ja, absolutt. Den ser jeg. Hun blir jo mørkere hun også. Men som jeg så i starten, så syntes jeg ikke Arya var en mørk person der. Men hun utvikler seg til å bli.

Hun hadde vel like mange på lista i episoden som var i går? I hvert fall ift hvor langt vi er? Eller bomma jeg nå?

(tror jeg må åpne hbonordic igjen, og se den igjen....)

Lenke til kommentar

Må også legge til at jeg syntes det er synd at i sesong 1 så fikk vi ikke se flashbacket med The Mad King. Siden det allerede var filmet, men det ble droppet. Men så har jeg jo sett det for meg flere ganger, men hadde vært veldig underholdende.

Lenke til kommentar

Mente det ikke slik, bare sånn for de som ikke var klar over at bildet lå ute ;)

håper de lager "bakomfilm" eller pre-serie av Robert's rebellion.

Men jeg skjønner ikke hvorfor de måtte gjøre om på Robb sin historie, han hadde jo tenkt å dra hjem, ikke ta Casterly Rock.

Endret av kaize
Lenke til kommentar

håper de lager "bakomfilm" eller pre-serie av Robert's rebellion.

Men jeg skjønner ikke hvorfor de måtte gjøre om på Robb sin historie, han hadde jo tenkt å dra hjem, ikke ta Casterly Rock.

Om han hadde reist hjem, hvorfor i alle dager skulle de trenge Frey sin hjelp da, da?

Lenke til kommentar

Tror jeg har blitt litt bortskjemt med GoT.. Uansett hvilken TV-serie jeg setter meg ned og ser på gir meg bare en tanke "Damn, GoT er så mye mer actionpacked, velskrevet, bedre spilt av skuespillere etc. etc." Har en snikende mistanke om at den første TV-serien jeg noen gang satt meg ned for å se var den beste som noen sinne har blitt laget

Edit: Robb med null problemer å ta over nord..? Bolton+Frey har vel større hær enn Robb har, og Ironborn har fått blod på tann de også. For ikke å snakke om Tywin som er keen på å tafse på ulvekjøtt. Robb hadde blitt knust mellom de tre fiendene. Hadde vel klart å ta Winterfell (noe som er verdiløst etter brannen), men ville neppe klart å holde det.

Endret av Error
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...