nybb Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 Enig, føler at det blir litt meningsløst å plassere dem i serien nå. Er spent på å se hvordan det blir løst. Lenke til kommentar
Schweigaard Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 Er ikke umulig, men jeg husker ikke at det ble nevnt eksplisitt. Er kanskje den mest logiske sammensvergelsen når jeg tenker over det, eller i hvert fall at Lady Olenna sto bak mordet. Giften lå i Sansa sitt hårnett, som hun fikk av Dontos (Littlefinger), og som Olenna ba om å få fikse på rett før brullypet. Kan virke som det er Garlan Tyrell som plantet giften i selve begeret, siden han var den Tyrellen som var nærmest Sansa. Lenke til kommentar
Achylles Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 Nei.. Det får jeg ikke til å stemme. Hvorfor skulle Garlan bruke gift som våpen. Han er jo faktisk ridder, og ganske så dyktig med sverdet. Giftmord er under hans verdighet. Jeg tror helt bestemt at Olenna tok giften ut av hårnettet OG puttet den i glasset. Og ettersom Maergery drakk av samme beger vil jeg gjette på at i det minste hun, kanskje hele house Tyrell, visste om hva som skulle skje... Og når Lenke til kommentar
Schweigaard Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 Jeg håper heller ikke det var han. Han framstod jo faktisk som en veldig snill og alright type. Men det er jo det som er greia med alle Tyrells - de fremstår som snille, men er egentlig like ambisiøse som Lannister-gjengen. Kanskje med unntak av Loras, som ser ut til å bry seg mer om personal glory enn huset sin fremgang. At han er ridder sier jo ingenting. Serien har jo lært oss at riddere stort sett er drittsekker. Begeret var gigantisk, så det kan ikke ha vært Olenna som satte giften oppi uten å ha blitt oppdaget, i bøkene er hun veldig lav. Hun ga giften videre til noen andre etter hun fikset på Sansas hårnett. Alt tyder på at det er Garlan, som var den Tyrellen som satt nærmest. Kanskje det var derfor han var så snill med Tyrion, fordi han hadde dårlig samvittighet for at han kom til å få skylden? Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 Vel, hva gjør ikke en bror for å beskytte sin lillesøster Lenke til kommentar
Thommesen Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 Loras er en av favorittene mine i bøkene, mye, som AnewZ hinter her, pga av at Loras er akkurat som Jame var. Dessverre er Loras i serien, alt annet enn den subtile homofile, fremtidige Jame. Jeg har til en hver tid, siden jeg kjøpte Feast i 2005, merket av avsnittet hvor Loras og Jame snakker etter at Loras vant en tourney. Et helt fantastisk kapitell, som demonstrerer hele karakterutviklingen til Jame i løpet av 4 bøker, ved bruk av seg selv og sin unge etterligning. Lenke til kommentar
Zarfax Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 Veldig enig i den. Loras i serien er en småchubby kjip karakter i motsetning til i boka. Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 Slank deg din feite faen. 1 Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 Han er ikke i nærheten av å være tjukk, men jeg er enig i at Loras blir feilaktig fremstilt som en blautfisk i TV-serien. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 (endret) Er det egentlig kjent hvem som skal spille Titans Bastard? Edit: Fant det ut. Blir Mark Killeen. Endret 24. april 2013 av Maury Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Pause mellom episode 8 og 9 på to uker. Er memorial weekend. Lenke til kommentar
Freidig Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Pause mellom episode 8 og 9 på to uker. Er memorial weekend. Kjedelig. Regner med at det blir mye action i episode 9 i år og. Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 26. april 2013 Forfatter Del Skrevet 26. april 2013 Blir nok RW, tipper jeg. Kommer til å bli ramaskrik. Lenke til kommentar
Thommesen Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Kanskje. Cast & crew har hintet noe fælt, synes jeg. Halve forumet er dessuten spoilet, men jeg vil tro scenen vil være svært dramatisk uansett. I boka tenkte jeg "yess, fuck you Cat. Dø!". Så kom Zombie-Cat, og jeg tenkte bare "fuck you, George. Fuck you." 1 Lenke til kommentar
nybb Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Virker som om Lysas død vil bli flettet inn i denne sesongen. Lenke til kommentar
Freidig Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Blir nok RW, tipper jeg. Kommer til å bli ramaskrik. Regner med det jeg også egentlig. Lenke til kommentar
lilleru Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Skulle ikke bok 3 bli til to sesonger? Eller har de gått bort fra det? Lenke til kommentar
nybb Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 De har nok ikke gått bort fra det. Det virker bare som om de trekker inn elementer fra Dance og Feast, Som f.eks Theon/Reek. Lenke til kommentar
FBEN Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Theon er vel med så folk som ser serien ikke skal glemme han regner jeg med. I bøkene så er han jo ikke med igjen før i Dance. Så to+ sesonger uten Theon blir vel litt mye. De kommer vel til å blande Feast og Dance også, så det blir mer flyt i historiene. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 (endret) Nå har bøkene uansett så mange år på baken og historien så velkjent at man knapt kan unngå å bli spoilet med mindra man murer seg inne og ikke går inn på noen nettfora. Det blir som om noen skulle "spoilet" meg før premieren på den nyeste Les Miserables-musikalen med å si at Javert tar selvmord eller at Marius og Cossette blir sammen. Vel, nesten. Vi vet at Javert tar selvmord akkurat som vi vet at Julius Caesar blir knivstukket og Henrik VIII tar livet av konene sine, det interessante er hvordan nye filmatiseringer velger å tolke og fremstille det. Det er der spenningen ligger, og det er det ingen som kan spoile. Endret 27. april 2013 av Spartapus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå