Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

(SPOILERTRÅD) Game of Thrones - For oss som har lest bøkene || IKKE bruk sitering av brukere utenfor tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Klarer å se for meg et par som kan spille Red Viper selv.

Enda mer spent på castingene til sesong 3 enn jeg var til sesong 2. I grunn var det bare Brienne, Stannis og Davos jeg var så særlig spent på. Nå har vi ihvertfall Edmure, Blackfish, Mance, Beric, Queen of Torns, Darrio, Reed-søsknene, Tormund, og Vargo Hoat.

Re-castingen av Jaqen H'ghar er i grunn den castingen som har overrasket meg mest i sesong 2. Hva med dere?

Lenke til kommentar

Veldig fornøyd med alle i S2, spesielt Gilly og Ygritte. Margaery har jeg vel nevnt hele tiden at jeg var uenig i, men de har valgt å supplere henne med en ambisjon og sluhet som jeg ikke leste i bøkene.

For S3 er det vel naturlig at Queen of Thorns blir en av de tradisjonelle engelske Grand Old Ladies, men jeg tenkte faktisk på Betty White her om dagen - not a bad choice! Tormund kan godt bli han norske karen, ja... Styr kan bli en morsom gjesterolle for en del character actors, men jeg er for dårlig med navn til å gjette...

Daario Naharis derimot, blir spennende. Denne sesongens Jaquen på en måte, selv om det er mulig de venter med Astapor til S4. Jeg tror kanskje de dropper Astapor og Yunkai og "slår de sammen" til èn by som hun tar over og blir i. Max to. Virker enklest, selv om de har en tendens til å misforstå konseptet forenkling...

Lenke til kommentar

Er ikke dødd nok folk i sesong 2 til at de skal få plass til så mange nye :wee:

Tror det er ganske godt bevist nå at bøkene rett og slett ikke lar seg overføre til TV-serie (slik GRRM jo satset på at de ikke ville kunne bli).

Alt for mange karakterer og paralelle historier, er jo etterhvert blitt så mange at selv bokformatet har problemer med å holde tritt.

Derfor greit de tar seg endel kreativ frihet, selv om det hele blir litt mindre rikt. Kan uansett tenke meg at cliffhangeren var en stor "holy shit!" for alle som ikke har lest bøkene.

Sesong 2 er ikke like sterk som den første, men syntes den har holdt det godt. Noen feilvalg med hvilken scener som er valgt ut og litt for mye monologer fremfor dialoger, men mye herlig snacks i løpet av sesongen.

Syntes selv Robbs historie bare burde blitt kuttet, slik den ble i bøkene (kom plutselig med en kone) - tiden kunne blitt brukt til nye karakterer. Eller?

Men å bygge han opp slik gjør jo at RW blir enda mer dramatisk, jeg gleder meg til å se når det skjer med min bedre halvdel (som ikke har lest bøkene). :)

Lenke til kommentar

Noen som tør å lage en liten aproxliste med når vi får se store events i s3 og s4? :)

S3E7: RW

S3E10: Joffrey

S4E4: Tywin

S4E5: Battle at Castle Black.

Kjempelenge siden jeg har lest bøkene, så husker ikke helt, men tror dere dette ville vært på jordet?

Lenke til kommentar

Tviler sterkt på at Tywin dør så tidlig som S3E01. Ser for meg at det minst ikke kommer før slutten av sesongen, og at de kanskje venter med drepingen av Joffrey til neste sesong. Ikke alt kommer så fort i tv-serien som i bøkene. Enda har ikke Tywin`s Saviour of The City-tittel blitt smurt godt nok inn på Tyrion, eller har han gifta seg med Sansa. Alt det skjer ikke på en episode. Ting trenger tid for å bli bygget opp til et punkt der slik virker mer forståelig at skjer.

Hadde vært kult om Joffrey dør tidlig i sesong 4. At han dør i slutten av sesongstarten, også bryter helvete løs med at alle tror det er Tyrion o.s.v. i etterfølgende episoder.

Lenke til kommentar

RW må i grunn ikke skje så tidlig.

Er mer på lengde med Shruggie at det er penultimate-episoden for sesong 3 (nest-siste, ala hva som skjedde i sesong 1 og 2). Det er en altfor stor greie. Kanskje får den såpass fokus at hele episoden er slutten av oppbygningen til hendelsen skjer, så er neste episode taklingen av utfallet. Ser for meg at produsentene kanskje vil takle det med å legge inn hints her og der, eller kanskje også vise alt hvordan det planlegges mellom Frey-Tywin-Bolton.

En ting som er ganske sikker ihvertfall, RW er ikke i sesongfinalen. Og på grunn av pause er det neppe i sesongfinalen RW er. Derfor er episode 9 i sesong 3 trolig da RW skjer.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Jo, det er egentlig veldig viktig. Hvis ikke blir det ikke samme "victorien" at de defeater Robb hvis deres egen konge akkuratt har dødd også. Sånn jeg ser det hvertfall. Det hadde vært syyykt kult om de dro den helt i S03E10 og kjørte på med alt i Kings Landing, fra Joffreys bryllup til Tywins død.

Lenke til kommentar

Er veldig vanskelig å si altså, fordi 1-3 er liksom alt for tidlig til å ha RW, 8-10 virker litt for sent, og 4-7 er bare... for lite spesielle til å kunne ha en så stor event :p men jeg setter mine kroner på episode.. 6!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...