Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

(SPOILERTRÅD) Game of Thrones - For oss som har lest bøkene || IKKE bruk sitering av brukere utenfor tråden

Anbefalte innlegg

@AnewZ: du fikk med deg at vi er i spoilertråden nå? Til den første paragrafen, du må omformulere deg, skjønte ikke helt hva du mener.

Gjorde ikke det nei! Trodde det var den vanlige ja. Om du leser første paragraf å tenker at jeg trodde at dette var den tråden uten spoilers, så burde det være ganske klart hva jeg mente.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror jeg og, etter dronningens lille tale på det kammerset er det lite som holder henne tilbake der.

... annet enn at hun sa at hun skulle bli, faktumet at hun vil bli behandlet flott av Stannis, som så ut til å vinne på det tidspunktet og ansvarsfølelsen hun har for byens innbyggere. Dessuten lukket Sandor Clegane døren etter seg, så det så ikke ut som om han trodde at hun ville være med.

Den andre tråden ass. Ser hva de vil se.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Begynner å glede meg til sesongavslutningnen nå :D

Men jeg har bare en ting jeg begynner å lure på. Hvordan skal de fortsette storyen til Arya? Tenker da på det at hun kommer seg over havet. I boka fikk hun jo den mynten og ordene "valar morgulis" fra Jaqen, og det har hun jo ikke i serien. Og det var vel det som sørga for at hun kom seg med et skip.

Lenke til kommentar

Begynner å glede meg til sesongavslutningnen nå :D

Men jeg har bare en ting jeg begynner å lure på. Hvordan skal de fortsette storyen til Arya? Tenker da på det at hun kommer seg over havet. I boka fikk hun jo den mynten og ordene "valar morgulis" fra Jaqen, og det har hun jo ikke i serien. Og det var vel det som sørga for at hun kom seg med et skip.

Jaqen er fortsatt med i ep10, så hun får nok høre det da samt mynten i sesongavslutningen ;)

Lenke til kommentar

En litt morsom sak jeg leste på en blogg nå:

Hvor stort er Westeros og Essos ift USA og Storbritania? Se selv!

ASoIaF+World+Map+Size+Comp.png

Some interesting points: Skagos is the same size as Ireland, so not the tiny little island readers may be expecting from its size on the map. And Dany's journey in A Game of Thrones alone (not to mention the north-west length of Westeros) spans a greater distance than the east-west width of the United States. Also, the North is so huge it can swallow up the entire British Isles several times with room left over. And Catelyn's travels in A Clash of Kings were the equivalent of crossing Texas and back again with surprisingly little trouble.

Så da vet vi det, karakterene reiser virkelig store distanser.

Kilde: http://thewertzone.b...red-to-usa.html

• Liker 3
Lenke til kommentar

Noen ville teorier jeg har hørt

1. Doreah flyktet med hjelp av "Whitebeard". Denne tror jeg er riktig. Teorien kan også innebære at de tok dragene med seg, og har gjemt seg i tårnet.

Et intervju med Alfie Allen skal langt på vei ha bekreftet at denne er rikitg (ihvertfall at Barristan er med).

2. Cleftjaw er Roose Boltons sønn. Denne var godt begrunnet, om jeg husker rett, men tror ikke på det et sekund.

Også denne kan gå inn, utrolig nok. Basert på at de ikke har presisert at de skal caste Ramsay Snow i sesong tre, og et promobilde for sesongavslutningen. It still makes no sense, though.

Lenke til kommentar

Tviler sterkt på det med Dogmar.

Tror Ramsay vil bli castet til sesong 3.

Håper inderlig at Selmy kommer tilbake, han er en av mine favorittpersoner. Er i grunn generelt glad i Lord Varys og Selmy på grunn av de søker noen "snille", rettferdige eller gode mennesker til å herske over Westeros. Samtidig er også Stannis, Arya, Dany og Tyrion favorittene mine blitt med serien og bøkene den siste tiden.

Lenke til kommentar

Litt off topic: The dragon has three heads. Hvem tror dere de tre er?

Jeg tror det er Danaerys, Jon Snow og player to be named later. Aegon er for åpenbart, og er bare inne dersom alle må være Targaryens. (Jon Snow er som kjent sønn av Rhaegar og Lyanna Stark.)

Det kan jo være en fjerde Targaryen, men _tre_ ukjente Targaryens hadde vært litt smør på klisjeflesket.

En mulighet er Bran. Jeg håper på den selv, men jeg tviler.

Lenke til kommentar

Hva synes dere om scenen i Winterfell? Det kan virke som om Cleftjaw ikke er Ramsay, men at gjengen med Ironborn har fått tilbudet Robb og Roose Bolton snakket om i forrige episode. De kan dra hjem, så lenge Theon overleveres til Ramsay. Men tror ikke så mange av de som ikke har lest bøkene skjønte et fnugg av dette, ettersom Winterfell ble brent i tillegg. De vet jo ikke at Boltons har skumle planer. Derfor oppstår det også forvirring om hvorfor Bran og Rickon bare dro sin kos, når Winterfell var omringet av tilsynelatende vennlige styrker.

Lenke til kommentar

Jepp, jeg synes ikke de forenklet noe som helst. Blir kjedelig for ikke-lesere å vente et år på å få oppklart noe de kanskje ikke skjønner noe som helst av.

Hva er forresten status for Riverrun og beleiringen der? Robb brøt ikke beleiringen i sesong 1, og er fortsatt ute i villmarka i sesong 2. Vi har heller ikke sett noe til Edmure eller andre Riverlords, utenom Walder Frey. Beleirer Jaimes hær fortsatt Riverrun, og hvorfor har Robb i så fall ikke gjort noe med dette? Det slaget i starten av sesong 2 var vel mot den nye hæren Stafford Lannister hadde samlet, så vidt jeg kunne skjønne. Brienne fortalte jo dessuten Stark-mennene hun og Jaime støtte på at de var på vei TIL Riverrun, så Robbs hær er tilsynelatende lenger vest. Hvor?

Hvis Robb har brutt beleiringen og knust Jaimes hær, hvorfor dasser han fortsatt rundt ute i villmarka? Hvis han ikke har brutt beleiringen, hvordan kan HBO i så fall forklare det?

Må innrømme jeg ikke husker helt hva som skjedde i starten av sesong 2, men Riverrun-situasjonen i tv-serien forstår jeg ikke. Er det jeg som har gått glipp av noe elementært, eventuelt husker veldig dårlig?

Lenke til kommentar

Du påpeker den store svakheten med TV-serien; man har brukt lite tid på de militære aspektene og fokusert mest på dialoger som utvikler karakterene. Så lite tid at man rett og slett mister oversikten over hva som skjer på den fronten, til tross for at den er så avgjørende for den overgripende historien. Hvis det kommer en director's cut av denne serien håper jeg de legger inn flere scener som viser bevegelsene i Robbs krigføring.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...