Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

(SPOILERTRÅD) Game of Thrones - For oss som har lest bøkene || IKKE bruk sitering av brukere utenfor tråden

Anbefalte innlegg

Noen ville teorier jeg har hørt

1. Doreah flyktet med hjelp av "Whitebeard". Denne tror jeg er riktig. Teorien kan også innebære at de tok dragene med seg, og har gjemt seg i tårnet.

2. Cleftjaw er Roose Boltons sønn. Denne var godt begrunnet, om jeg husker rett, men tror ikke på det et sekund.

Angående Tyrion, så tror jeg ikke han blir mutilert (det kan umulig være et virkelig ord), men som deg at han blir skadet. Nok til å svime av noen dager.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utblåsning til side, tror dere vi får se Jaqen skifte annsikt? Det er jo kjent at Jaqen sannsynligvis er den samme personen som vi møter kort i Feast sin prolog eller epilog. Serien får jo makt til å bekrefte/avkrefte dette om vi får se begge scenene.

I hvilken sammenheng var det Jaqen kom inn der?

Lenke til kommentar

Regnet ikke med dette var noe folk la merke til. Måtte faktisk plukke opp boka å sjekke. Altså Jaqen skifter annsikt i Clash (?), så i prologen til Feast møter vi Pate, som blir drept av en mann som sier han er "No one. Truly". Denne mannen er beskrevet akkurat som Jaqen var etter at han hadde endret annsikt. Mannen tar så identiteten til Pate, og det er altså denne mannen Sam the Slayer siden møter. Interessante greier egentlig. Hva tenker dere?

Lenke til kommentar

Enig, men håper Tyrion i det minste får LITT arr i ansiktet. Uansett er jo Tyrion beskrevet som langt hesligere utseende i boka enn han faktisk er i serien, så poenget med hvor fæl Tyrion ser ut har de i grunnen gått litt bort ifra i tv serien.

Barristan Selmy ja... Er spent på hvordan de løser den. :) hendelsen med jaqen fra prologen til AFFC tviler jeg på at de vil vise i det hele tatt. De er sparsommelige med å introdusere nye uviktige rollepersoner såpass langt inn i serien, av forståelige grunner. Folk ville bare blitt forvirra av det.

Lenke til kommentar

hendelsen med jaqen fra prologen til AFFC tviler jeg på at de vil vise i det hele tatt. De er sparsommelige med å introdusere nye uviktige rollepersoner såpass langt inn i serien, av forståelige grunner. Folk ville bare blitt forvirra av det.

Nå misser du kanskje poenget her. Mannen er tildelt både en prolog, og en epilog. Om han da ikke er viktig ville det vært forferdelig dårlig forfatterskap, og overhodet ikke i stil med Martins andre prologer/epiloger, som vanligvis har et klart budskap. Serieskaperne D&D vet jo mer eller mindre hvem som er viktig for det helhetlige plottet, og kan dermed enten bekrefte eller avkrefte om karakteren som Martin selv har lagt opp til å være viktig, faktisk er det.

Det er selfølgelig mulig at de tar en spansk en, og ikke viser scenen, eller skjuler annsiktet slik som i sesong en, men gjør de sakene sine riktig får vi et svar.

Edit: og de er nok ikke imot å holde på en såpass populær karakter som Jaqen, selvom de må skifte skuespiller. Dette er selfølgelig mange sesonger fram i tid, og hele det kjente hendelseforløpet + det som muligens kommer i Winds of Winter vil nok bli dyttet inn i et fåtall episoder. Hele greia er jo i kjernen til Sam Tarly sin storyline i bøkene per dags dato.

Endret av Thommesen
Lenke til kommentar

Angående Jaqen og håret hans.

Har tenkt på det der med behovet andre Targaryens har for å farge det for å kunne leve "undercover". Får meg til å lure litt på om Jaqen også evt kan være en Targaryen, bortsett fra at jeg ikke helt klarer å se hvem som i så fall kan være foreldrene hans. Kunne evt. vært en bastard også selvfølgelig (Edit: Spesielt siden han ikke mestrer språket i Westeros særlig godt)

Angående det med at de ikke følger bøkene veldig nært så har jeg også tenkt tanken at muligheten er til stede for at vi knapt vil kjenne oss igjen, men jeg kan ikke komme på en eneste endring de har gjort som det ikke er mulig å ro inn igjen på et senere punkt i serien. Et lite unntak er jo at de har kverka et par folk som enda ikke er døde i bøkene, bl.a. Irri samt en av bloodriderne til Dany, men siden GRRM er såpass tungt involvert i TV-serien har han nok gitt dem et lite vink om at disse ikke vil bli viktige senere i bøkene.

Endret av Achylles
Lenke til kommentar

Er vel ganske tydelig ut i fra siste episode (som ikke handlet om Robb i det hele tatt), og traileren til neste, at det ikke blir noe Red Wedding i denne sesongen.

Hva angår selve Blackwater-episoden, synes jeg den var fantastisk (med unntak av et par ting).

wildfire.jpg

Lenke til kommentar

Så nettopp denne ukens episode, med stor skuffelse :nei:

Noen som vet om Tyrion Lannister faktisk dør? Har søkt litt på nettet, og ifølge bøkene blir han hardt skadet, men våkner opp senere med en nese mindre og stygge arr. Blir sykt skuffet hvis han ikke er med videre i tv-serien... Han er uten tvil den mest underholdende karakteren :mellow:

Endret av MadSkyMusic
Lenke til kommentar

Er vel ganske tydelig ut i fra siste episode (som ikke handlet om Robb i det hele tatt), og traileren til neste, at det ikke blir noe Red Wedding i denne sesongen.

Ja. Er enig i det nå ja. Har ikke sett traileren enda men uansett er fremdriften i historien til Robb for treg til at det kan bli noe RW. Kanskje det blir introduksjon av Edmure i begynnelsen av sesong 3 da og at ting skjer mer slik som det faktisk var i bøkene.

(Edit: Tastefeil)

Endret av Achylles
Lenke til kommentar

Jaqen er en Faceless Man. You see?

Jo, men det er jo en religiøs "sekt" som hvem som helst kan bli med i, så beviser vel ingenting hverken ene eller andre veien? Men en hvilken som helst faceless man med litt skills kan jo tydeligvis gjøre det samme som Jaqen (altså endre utseende på både hår og ansikt) så blir kanskje litt vel søkt ja.

Jeg husket ikke Jaqens opprinnelses-sted tidligere men har nå sett at han kommer fra Lorath (rett øst for Braavos). Ikke akkurat noen indikasjon på at han er en Targaryen det heller nei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...