Gå til innhold

(SPOILERTRÅD) Game of Thrones - For oss som har lest bøkene || IKKE bruk sitering av brukere utenfor tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skrev at jeg IKKE savnet Jojen og Meera, men ellers gode poenger du kommer med. At Talisa er Jeyne har jeg ikke tenkt på en gang. Hmmm... Det er ikke umuli. :hmm:

Oh, hoppte av en eller annen grunn over "ikke" (nok fordi jeg savner de, og trodde alle gjorde det :p) - så leste jeg ikke resten av det å startet å svare, hehe!

Lenke til kommentar

Hvis det blir sånn at Robb gifter seg i RW kjøper jeg den ikke. Hvordan skal de da kunne forsvare at Walder Frey gjør det han gjør?

Jeg synes det legges opp til at det er nettopp det som vil skje. Hva mener du med at de må forsvare at Walder Frey gjør det han gjør? Det var jo nettopp bryllupet mellom Jeyne og Robb som førte til at Frey gjennomførte RW. Det eneste som vil være annerledes enn i boka er at her vil muligens hendelsen skje i Robb sitt eget bryllup istedenfor i Tully sitt bryllup, motivasjonen til Freys for å gjøre det er fortsatt den samme: At Robb brøt sitt løfte om å gifte seg med en Frey.

Jeg er egentlig mer spent på hvilken rolle Roose Bolton i så fall vil ha i RW ettersom han enda ikke har rukket å havne i den klemma han var i i bøkene hvor han måtte velge å svikte Robb og inngå en ny allianse med Lannisters/Freys.

Lenke til kommentar

Skuffet over hvor lite folk tror på at det er Bran og Rickon som hang der..

Når jeg leste så var det et av de absolutt store øyeblikkene hvor jeg bare måtte kaste bort boka å slå i veggen. (Lå på en kaserne atm å vekket hele rommet)

Men det varte jo i 2-3 min før jeg måtte lese videre!

Lenke til kommentar

Det er naturlig. Folk fikk se to brente lik men de fikk aldri se at Bran og Rickon faktisk ble fanget og drept, og i filmens verden betyr det så og si alltid at karakterene vil vise seg å ha overlevd. Det er noe av problemet med at filmskaperne resirkulerer de samme dramaturgiske virkemidlene; etterhvert kjenner man dem igjen og vet mer eller mindre hva som skal skje.

Lenke til kommentar

Nja, tror nok seerne skal bli overrasket et par ganger. Tenker på RW og når Tyrion farter rundt bla. Men enig ang. Bran/Rickon, de gjorde det litt for lett - hvertfall siden de nevnte det med orphan boys. Hadde de ikke sagt det, så er det større sjangs for at folk hadde trodd på det.

Lenke til kommentar

RW var Tywin sin idè. Du husker jo at Tyrion ble ganske snurt når han hørte om det, da skjønte han hva Tywin ikke lot han få vite.

Joda, helt klart. Men motivet for å ville være med på å gjennomføre det for Freys sin del var todelt: Robb giftet seg (attpåtil med en "fiende") samt også et ønske om å endre rangordningen i the Riverlands (Å overta Tully sin posisjon som herrer i The Riverlands). Har ingen problemer med å se Frey sine motiver for å la seg overtale av Tywin (som fremdeles kan vise seg å ha spilt en rolle her i TV-serien også) Synes motivene er de samme i serien som i boka, men skittent spill er det uansett da.

Kan være enig i at ting skjer litt fort i TV-serien. Men er det ikke sånn med hat at det koker som verst de første dagene etter at hansken er kastet?

Lenke til kommentar

Jeg er en ivrig GoT-seer, som leste de første bøkene da de kom ut for en rekke år tilbake (jeg leste igjennom dem på nytt, sammen med A Dance With Dragons like før og etter sesong 1 gikk på lufta ifjor).

Fikk meg med denne artige nyheten om at Kristofer Hivju har bekreftet at han er en kandidat for en rolle i GoT:

http://www.adressa.no/kultur/article1825059.ece

http://www.dagbladet.no/2012/05/18/kultur/film/kristofer_hivju/tv/game_of_thrones/21661650/

Hadde vært kjekt med flere nordmenn på plass i GoT :)

Lenke til kommentar

Første titt på Blackwater slaget.

En betydelig andel av budsjettet for sesong 2 gikk nok med i den episoden der :)

Ser frem til episode 9, ikke bare på grunn av slaget, men også fordi manuset er skrevet av GRRM selv (han skrev etter min mening en av de beste episodene i sesong 1).

Lenke til kommentar

Jeg vet egentlig i det hele tatt ikke hvor viktig Rickon er, og om han vil få noen større rolle i bøkene fremover så det kan hende det ikke er noe stort plothull å la ham reise nordover eller evt andre avvik fra bøkene.

Rickon ble viktigere i Dance, men ser ikke ut som han dukker opp før i neste bok, så personlig tror jeg det blir et problem om han drar nordover. Men kan jo hende de møter Jojen og Meera på veien i sesong 3 og da kan de jo fortsatt skille lag.

Lenke til kommentar

Jeg leste nettopp RW kapittelet, og selv om jeg er fly forbanna på Martin som tar seg frihet til å

drepe Robb & Catelyn

så kan jeg ikke si noe annet enn at jeg gleder meg til det kommer på TV. Bare for å se hvor sjokkerte følgerne av serien blir.

Endret av DexterMorgan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...