Gå til innhold

(SPOILERTRÅD) Game of Thrones - For oss som har lest bøkene || IKKE bruk sitering av brukere utenfor tråden

Anbefalte innlegg

Hm, ganske liten rolle.

Winter Is Coming: Wow. A great addition. I loved her in The Tudors. If this is the kind of name they can get for a relatively small role (this season at least), I’m really psyched to see who they get for Stannis and Melisandre. Welcome to the cast Natalie!
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha, nei, det har jeg ikke. :p

Bare litt overrasket over at ett så "stort" navn får en så liten rolle.

Edit: Men for all del, kan godt hende GRRM / David Benioff og Dan Weiss vil gi henne mer tid på skjermen enn det hun fikk i boken.

Endret av Friksjon
Lenke til kommentar

EDIT: Vet ikke om jeg har lest noe bekreftelse på Brienne sin casting, men uansett det har ikke noe betydning og betyr ikke automatisk at Stannis er funnet. Selv om det jo nok er det, bare at det er ikke kommet fram eller annonsert enda.

15. juni:

BL: The second thing I want to ask is whether the actress that was chosen to play Brienne or the actresses that auditioned for the role were fitting enough to the description of the character in the books? I mean, she is not a beauty?

GRRM: The actress that is cast to play Brienne is terrific. I think the fans will be very pleased with her.

Note: I think the only reason we did not get any casting clues about her is because they are currently negotiating the deal with the actress.

Det siste der er bare spekulasjon da, men kan ikke se noen grunn til å holde nyhetene tilbake til filmingen begynner i juli hvis kontraktene er i boks? Tipper vi får nyheter på løpende bånd nå de neste 2-3 ukene.

Lenke til kommentar

Note: I think the only reason we did not get any casting clues about her is because they are currently negotiating the deal with the actress.

Det siste der er bare spekulasjon da, men kan ikke se noen grunn til å holde nyhetene tilbake til filmingen begynner i juli hvis kontraktene er i boks? Tipper vi får nyheter på løpende bånd nå de neste 2-3 ukene.

Negotiating betyr ikke at det blir en avtale i boks. Det er veldig mange som dropper ut midt i forhandlingene for tiden.

En del som har droppa ut av piloter under forhandlingene i år allerede. F. eks Marisa Tomei fra piloten til Aaron Sorkin på HBO. Kyle Chandler fra piloten basert på tegneserien "Powers" på kabel-tv kanalen FX.

Å igjen, bare fordi noen blir casta til en rolle betyr ikke at vi automatisk får vite det. Det kan hende at skuespillerne ikke blir annonsert før mye seinere, som forklart tidligere i tråden.

Synes ikke hun som skal spille unge frøken Tyrell var like knock-out-pretty som hun burde være, eller ser ung nok ut. Hnf.

Ikke jeg heller, hvertfall så langt jeg har lest og forestilt meg karaktern. Hun er vel bare 16 eller noe sånt i Clash of Kings? Uansett de har jo gjort forandringer i aldern på seriene allerede med Dany, hun gikk fra å være en 16-17åring i bøkene til 18-20år på serien.

Lenke til kommentar

Uansett de har jo gjort forandringer i aldern på seriene allerede med Dany, hun gikk fra å være en 16-17åring i bøkene til 18-20år på serien.

Dany var 13 da hun ble giftet bort til Drogo.

Natalie Dormer er 29 år, Margaery Tyrell var 15 år når hun dukket opp i Song of Ice and Fire. I serien tipper jeg karakteren er rundt 20 år. Dormer ser ung ut for alderen.

natalie_dormer_1920_1200_aug022009-500x315.jpg

Er Margaery Tyrell i det hele tatt nevnt i TV-serien? Synes å huske Robert Baratheon nevnte henne i boken en stund før hun dukket opp siden han var interessert i det meste på to bein som så bra ut.

Lenke til kommentar

Mener å ha lest at de skifta alderen på en del av karakterene fordi George "angret" litt på hvor ung mange av de var i starten og ville gjøre om det. Samt at det er enklere å jobbe med voksne kontra barn.

Dany var vel 13, Jon og Robb 14 / 15. Men i serien er de i alle fall 16-17.

Lenke til kommentar

Jon og Robb er vel 18 i serien, mener de hadde en liten del hvor det ble forklart at Jon hvertfall ble det og derfor han ble sendt til The Wall i serien. Ingen blir uansett ikke sendt til The Wall før de blir menn.

Det er hvertfall bra for tv-utgaven at aldern er satt opp på et par av karakterne. Gir litt mer frie tøyler rundt de karakterne enn hvis de hadde holdt samme alder fra bøkene.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Mener å ha lest at de skifta alderen på en del av karakterene fordi George "angret" litt på hvor ung mange av de var i starten og ville gjøre om det. Samt at det er enklere å jobbe med voksne kontra barn.

Dany var vel 13, Jon og Robb 14 / 15. Men i serien er de i alle fall 16-17.

Det er riktig at Martin skulle ønske at han gjorde karakterene eldre. Dette på grunn av at han ikke gjorde bykset fremover i tid, som han hadde planlagt helt fra starten, og dermed ikke fikk barna opp på den alderen de "skulle være" i bok tre.

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar

Fra ett annet forum, så får vi se hva folk her mener.

Dette er iallefall min personlige mening.

Oversatte mesteparten, noen ting er fremdeles på engelsk, hodet mitt er litt tregt idag.

Edit: Er det Alastor som har endret trådtittelen? (Spoilertråd) i tittelen er flyttet, jo. Postet i feil tråd nå. :p

Direction, Editing, Writing & Cinematography Awards:

Beste episode:

Episode 6

Beste scene:

Ned's henrettelse

Verste scene:

Drikkelekene med Shae, Bronn og Tyrion / Littlefinger på horehuset. Greier ikke bestemme meg.

Beste linje:

"He was no dragon. Fire cannot kill the dragon. " - Episode 6, Daenerys Targaryen

Verste linje:

Ubestemt

Favorittscene / skudd

Tyrion urinerer utenfor The Wall / Tyrion ser ned fra cellen sin i The Eyrie

Acting Awards:

Beste skuespiller

Sean Bean som Eddard Stark

Beste skuespillerine

Emilia Clarke som Daenerys Targaryen

Beste unge skuespiller

Jack Gleeson som Joffrey Baratheon

Beste unge skuespillerinne

Maisie Williams som Arya Stark

Beste skuespiller i birolle

Charles Dance som Tywin Lannister / Nikolaj Coster-Waldau som Jaime Lannister

Beste skuespillerinne i birolle

Maisie Williams som Arya Stark

Verste skuespiller

Gethin Anthony som Renly Baratheon

Verste skuespillerinne

Sibel Kekilli som Shae

Best Adapted Character: (Skuffende at jeg snakker bedre engelsk enn norsk)

Tyrion Lannister spilt av Peter Dinklage

Worst Adapted Character: (Skuffende at jeg snakker bedre engelsk enn norsk)

Cersei Lannister spilt av Lena Headey

Miscellaneous:

Beste kamp / slåsscene

Ned vs. Jaime

Beste sexscene

Dany oppå Drogo

Best visuelle effekter

Dany sine drager

Beste kostymer

Littlefinger / Varys

Beste musikk

Finale-soundtrack

Endret av Friksjon
Lenke til kommentar

Torsdag 21 juli er noen av casten på Comic-Con, og produsentene med GRRM som host/moderator.

Håper dette panelet kommer ut på nett, noe ikke alle gjør.

Game of Thrones | Cast: Emilia Clarke, Peter Dinklage, Kit Harington, Jason Momoa, Nikolaj Coster-Waldau; Producers: David Benioff, D.B. Weiss; Special Guest Moderator: Author George R.R. Martin

Lenke til kommentar

Jenta som spiller dany ser ikke akkurat ut som dany om man ser på andre bilder av henne heller. Sånn btw :-).

Jeg skulle sitere, ikke plusse... Bah, touchskjerm. :p Uansett, illustrasjoner og fanart er basert på den knappe beskrivelsen fra bøkene (ung, pen, fiolette øyne, sølvfarget hår), og de to siste kanskje ville krasjet litt med resten av det visuelle uttrykket. De gjenstående kriteriene klarer Emilia Clarke med glans, og hun klarer også å spille en overbevisende Dany.

Regner med damen de har funnet for å spille Margaery også er en dyktig skuespiller, men hun er definitivt den casting-avgjørelsen jeg er mest skeptisk til så langt. Hun er ikke spesielt pen - run-of-the-mill skinny blonde girl - og ser ti-femten år eldre ut enn rollefiguren sin.

Lenke til kommentar

Jenta som spiller dany ser ikke akkurat ut som dany om man ser på andre bilder av henne heller. Sånn btw :-).

Jeg skulle sitere, ikke plusse... Bah, touchskjerm. :p Uansett, illustrasjoner og fanart er basert på den knappe beskrivelsen fra bøkene (ung, pen, fiolette øyne, sølvfarget hår), og de to siste kanskje ville krasjet litt med resten av det visuelle uttrykket. De gjenstående kriteriene klarer Emilia Clarke med glans, og hun klarer også å spille en overbevisende Dany.

Regner med damen de har funnet for å spille Margaery også er en dyktig skuespiller, men hun er definitivt den casting-avgjørelsen jeg er mest skeptisk til så langt. Hun er ikke spesielt pen - run-of-the-mill skinny blonde girl - og ser ti-femten år eldre ut enn rollefiguren sin.

Poenget mitt var mer det at Emilia Clarke ikke akkurat har sølvfarget hår eller ser ung og pen ut på bildene:

http://www.google.no/search?q=Emilia+Clarke

Og at vi dermed kanskje kan bli overrasket i denne omgang også :). Jeg er optimist!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...