The Doctor Skrevet 21. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2011 Mark Strong blir det ikke. Han kan ikke spille langvarig. Strong er "Hollywood"-skuespiller, og har ikke mulighet for en rolle som er i den mengden som Stannis er tilstede i bøkene hvertfall. Var det som slo meg og, at han ikke ville tilbake til TV skjermen og at han nå har fått flere store titler myntet på seg i Hollywood produksjoner. Synes Christopher Eccleston eller Rufus Swewll f. eks blant annet kunne passet bedre med det bilde jeg har av Stannis i hodet. Sewell er jeg igrunn ikke negativ til, har ikke sett noe av han heller som jeg kommer på i farten. Det samme gjelder Eccleston, men Eccleston > Sewell utseendemessig på måten jeg har sett for meg Stannis. Titus Welliver som allerede er en HBO-veteran og brilliant skuespiller vil jeg gjerne skal få rollen. Han kan passe også med aldern, og jeg skulle ønske det var flere amerikanere i casten. Titus Welliver har allerede vist han kan snakke irsk-engelsk. Welliver hadde vært bra, men jeg har vanskelig å se for meg han som skallet, gnisser tenner og ett "hardt" ansikt. Uten tvil en god skuespiller og ett kjent ansikt. "Stannis is a large man, like his brothers, with a bald head and a shadow of a beard across his large jaw. He grinds his teeth regularly. A brooding, humorless man known for a hard and unyielding sense of justice, he is obsessed with slights real and imagined." Er det noen liste over "mulige kandidater", eller er dette navn du bare plukker fritt fra hodet? Er bare nyskjerrig og har null peiling på skuespillere som ikke er max kjendiser såeh.. Welliver har jeg sett blitt nevnt en del nå i de siste dagene, men Eccleston og Sewell har det vært spekulert i en stund. Gikk også rykter om Gerard Butler som stannis også, men dette avkreftet HBO. http://winter-is-coming.net/2011/02/casting-season-two-stannis/ Ser de nevner Richard Armitage på den listen og som har spilt i blant annet Robin Hoob, men listen er fra februar. Armitage er også castet i Captain America og The Hobbit. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Nei, ingenting er bekrefta. Men det er temmelig 100% sikkert at det ikke blir Mark Strong. Fordi Strong er Hollywood og nesten a-skuespiller når det kommer til skurkeroller om dagen. Å gå til tv vil bare være et skritt ned i karrieren hans. Lenke til kommentar
DisplayName123 Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Ser ikke hvordan "large jaw" stemmer særlig godt overens med Eccleston. Sånn i forhold til Sewell. Han er for smal i forhold til hvordan jeg ser for meg Stannis i alle fall. Men det er jo helt klart vanskelig å se for seg når de enda ikke er riktig frisert. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Jeg er mest spent på castingen av Brienne. Jeg blir DRITSKUFFA om de caster en "babe" eller en "hollywood-ugly" dame i rollen.. Finn en muskuløs dame fra WBA, som er skikkelig kamerasky, så har man henne Podrick er jeg også veldig spent på. Ser..erm..Mylady! Tror de begge blir introdusert i S2E1 Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Ser ikke hvordan "large jaw" stemmer særlig godt overens med Eccleston. Sånn i forhold til Sewell. Han er for smal i forhold til hvordan jeg ser for meg Stannis i alle fall. Men det er jo helt klart vanskelig å se for seg når de enda ikke er riktig frisert. Det er jo alltids en mulighet at en slik detalje ikke blir tatt med i vurderingen for en skuespiller til rollen. Uansett fra i dag kan vi luke vekk Christopher Eccleston, da han har sagt ja til en BBC mini-serie med blant annet Stephen Fry så han blir opptatt hvertfall for sesong 2 av Game of Thrones. Så han ender hvertfall ikke opp som Stannis. Personelig vil jeg ha Zeljko Ivanek som Roose Bolton. Passer rollen godt, god skuespiller og vært på godfot med HBO i mange år. La han slutte å få drittjobber etter hans gode roller i Oz og Damages, så han ikke ender opp i dritt som The Event og Heroes igjen. Lenke til kommentar
Turbosauen Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Jeg er mest spent på castingen av Brienne. Jeg blir DRITSKUFFA om de caster en "babe" eller en "hollywood-ugly" dame i rollen.. Finn en muskuløs dame fra WBA, som er skikkelig kamerasky, så har man henne Podrick er jeg også veldig spent på. Ser..erm..Mylady! Tror de begge blir introdusert i S2E1 Angående Brienne så burde jo denne gi deg ro i sjela (offisiell casting breakdown): [bRIENNE TARTH] FEMALE. Age: 20s. A skilled warrior in service to Renly Baratheon. Larger and stronger than most men, we first meet Brienne when she wins a tournament, defeating the famed Loras Tyrell. Big-boned and plain faced, she has an awkward personality, but is also honest and loyal. She is derisively known as “Brienne the Beauty”… RECURRING. (Season Two: 6 episodes/Season Appearances: Multiple Season) Must be a MINIMUM of 5’10″. Do NOT submit actresses that look like models. We are looking for a big, WARRIOR-TYPE woman that’s more MANLY than womanly. Brienne er forøvrig casta, men de venter med å gå ut med navn til kontrakten er underskrevet. Har du lest bøkene Maury? Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Jeg leste ferdig Game of Thrones på lørdag, er et stykke inn i bok 2. Har planer om å lese bøkene ferdig iløpet av sommeren. Minus kanskje Dances With Dragons. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Angående Brienne så burde jo denne gi deg ro i sjela (offisiell casting breakdown): [bRIENNE TARTH] FEMALE. Age: 20s. A skilled warrior in service to Renly Baratheon. Larger and stronger than most men, we first meet Brienne when she wins a tournament, defeating the famed Loras Tyrell. Big-boned and plain faced, she has an awkward personality, but is also honest and loyal. She is derisively known as “Brienne the Beauty”… RECURRING. (Season Two: 6 episodes/Season Appearances: Multiple Season) Must be a MINIMUM of 5’10″. Do NOT submit actresses that look like models. We are looking for a big, WARRIOR-TYPE woman that’s more MANLY than womanly. Brienne er forøvrig casta, men de venter med å gå ut med navn til kontrakten er underskrevet. Har lest den, men jeg er bekymret :S Hun er jo ikke pen, hun har utstående tenner, stygg nese og rar ansiktsform... Bare øynene hennes er nydelige. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 (endret) Og Tyrion ser ut som et misfoster i ansiktet ifølge boka.. De valgte å ta en kortvokst med normalt utseende istedenfor, men vi elsker jo skuespillern . Så tror Brienne skal bli bra uansett jeg. Endret 24. juni 2011 av Alastor Lenke til kommentar
Schweigaard Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 (endret) Har lest den, men jeg er bekymret :S Hun er jo ikke pen, hun har utstående tenner, stygg nese og rar ansiktsform... Bare øynene hennes er nydelige. Hvorfor bekymret? Det står jo at de leter etter en big-boned skuespiller som skal være mer "manly" enn "womanly". De ber jo også om å ikke søke på rollen dersom man så pen ut. Er det så viktig at tennene står ut f.eks? For meg blir det viktigst at hun har "Brienne-fysikken". Er storfornøyd med castingen til sesong 1, så er ikke i det minste nervøs til neste sesong. Tror nok de nailer de fleste. Endret 22. juni 2011 av OKMarius Lenke til kommentar
Licht Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Personelig vil jeg ha Zeljko Ivanek som Roose Bolton. Passer rollen godt, god skuespiller og vært på godfot med HBO i mange år. La han slutte å få drittjobber etter hans gode roller i Oz og Damages, så han ikke ender opp i dritt som The Event og Heroes igjen. Støtter den. Fyren lyser kjiphet. Likte også casting-callet for Brienne, spent på hvem de finner. Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Og Tyrion ser ut som et misforster i ansiktet ifølge boka.. De valgte å ta en kortvokst med normalt utseende istedenfor, men vi elsker jo skuespillern . Så tror Brienne skal bli bra uansett jeg. Nå sies det vel bare at ansiktet hans er litt inntrykt? Fikk i alle fall ikke inntrykket av at han så helt jævlig ut i trynet, men kan hende jeg overså en del siden jeg hadde sett hvordan han ble vist i serien. Nesa hans ser dog litt inntrykt ut øverst. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Og Tyrion ser ut som et misforster i ansiktet ifølge boka.. De valgte å ta en kortvokst med normalt utseende istedenfor, men vi elsker jo skuespillern . Så tror Brienne skal bli bra uansett jeg. Nå sies det vel bare at ansiktet hans er litt inntrykt? Fikk i alle fall ikke inntrykket av at han så helt jævlig ut i trynet, men kan hende jeg overså en del siden jeg hadde sett hvordan han ble vist i serien. Nesa hans ser dog litt inntrykt ut øverst. I quote: Grotesque. Ordet brukes om han flere ganger. Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 22. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2011 Jeg er mest spent på castingen til Stannis jeg. Når er det vi kan forvente å få navngitt noen som har blitt castet for sesong 2, egentlig? Når de begynner filmingen, når skuespillerne har skrevet kontrakter? Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Og Tyrion ser ut som et misforster i ansiktet ifølge boka.. De valgte å ta en kortvokst med normalt utseende istedenfor, men vi elsker jo skuespillern . Så tror Brienne skal bli bra uansett jeg. Nå sies det vel bare at ansiktet hans er litt inntrykt? Fikk i alle fall ikke inntrykket av at han så helt jævlig ut i trynet, men kan hende jeg overså en del siden jeg hadde sett hvordan han ble vist i serien. Nesa hans ser dog litt inntrykt ut øverst. I quote: Grotesque. Ordet brukes om han flere ganger. Ah, da så! Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 (endret) Jeg er mest spent på castingen til Stannis jeg. Når er det vi kan forvente å få navngitt noen som har blitt castet for sesong 2, egentlig? Når de begynner filmingen, når skuespillerne har skrevet kontrakter? Iløpet av månden tror jeg hvis de velger å bruke han tidlig i sesong 2., eller tidlig neste måned hvis de også velger å bruke han tidlig i sesong 2. Men igjen, de kan klare å legge skjul på det så da kan det ta litt tid, eller bare vente på et photo fra noen som spionerer på settet. Det er gangske standard blitt til piloter at casten ikke blir forhandlet fram til før uka før piloten blir spilt inn. Mulig også for lignende her før episoden han entrer er. EDIT: Vet ikke om jeg har lest noe bekreftelse på Brienne sin casting, men uansett det har ikke noe betydning og betyr ikke automatisk at Stannis er funnet. Selv om det jo nok er det, bare at det er ikke kommet fram eller annonsert enda. Endret 22. juni 2011 av Maury Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 (endret) Jeg husker ikke detaljerte beskrivelser av karakterene likevel (som øyenfarge etc.), og jeg har et mentalt bilde av de fleste karakterene som sikkert ikke stemmer helt med bokbeskrivelsen. Mange av karakterene i sesong 1 har vært ganske langt fra det jeg forventet (Catelyn, Lysa, Renly, Loras, for å nevne noen), men slik er det alltid, og det er helt greit, så lenge de minner om orginalen. Det er bedre at de prioriterer gode skuespillere enn amatører som ligner mest mulig. Er spent på hvordan Tyrion blir seende ut etter han blir skadet. Endret 23. juni 2011 av Aurvan Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Catelyn er vel den jeg synes er dårligst castet... Uten at det betyr mye. I siste episode fikk jeg opp øynene for Emilia Clarke, hun eide klimakset syntes jeg! Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Jeg var fornøyd med castingen av Catelyn. Jeg liker henne akkurat like lite som i bøkene. Tyrion finnes ikke stygg i TV-serien. Han er en dverg, men jeg har sett en god del dverger og denne fyren er kanskje den kjekkeste jeg har sett. Er også spent på Brienne. Her er det lett å feige ut og bare velge en stor dame med et pent ansikt. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Natalie Dormer skal spille Margaery Tyrell. http://insidetv.ew.com/2011/06/23/game-of-thrones-casting/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå