Alastor Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 Hvem burde spille Davos da? Om de har planer om å caste han og gi han en rolle? Lenke til kommentar
Licht Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 Så nettopp Assemble-videoen. Stakkaren er jo rystet, blir morsomt å se om han mente alvor med at han dropper serien om Drogo dør. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 Kan jo hende han faktisk har lest bøkene, og spiller for å få views. Lenke til kommentar
stx765 Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 http://gameofthrones.no/nyheter/hva-kan-vi-vente-oss-i-sesong-2/ Robb og Jaime får altså en mer fremtredende rolle i TV-seriens sesong 2 enn i bok nummer to. Jeg er rimelig spent på hvordan HBO sakte men sikkert vil jobbe med å endre seernes syn på Jaime. I boken er den langt mer sympatiske fremstillingen av ham avhengig av tankereferater og flashbacks. Flashbacks er en god mulighet, og noen skrekkelige scener hvor Aerys dreper Rickard og Brandon Stark, planlegger å ødelegge King's Landing med wilfire og mishandler sin kone uten at the Kingsguard kan foreta seg noe, vil nok vekke sympati for at han drepte svinet. Men ellers? Kan det som er tankereferat i boken innplenteres i TV-serien, for eksempel i dialog med Brienne? Vi har jo naturligvis også scener hvor Jaime handler svært sympatisk, blant annet da han stopper Geitas menn fra å voldta Brienne, og redder henne fra å bli drept av bjørnen. Vel, etter å ha skrevet dette ble jeg plutselig ikke lenger så bekymret for at det skal være vanskelig å endre seernes syn på Jaime. Men tankereferatene er fortsatt et problem - de er jo essensielle. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 Hvem burde spille Davos da? Om de har planer om å caste han og gi han en rolle? Kan jo umulig droppe han, han blir jo tross alt King's hand etterhvert. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 Dialogen mellom Catelyn og Jaime i fangehullet i Riverrun vil nok være en nøkkelscene i forhold til Jaime og hva folk vil synes om han . Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 17. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2011 Går mye spekulasjon rundt på andre forumer og kommentarfelt at det vi ser Robb kutte mot i previewen kan være Jaimes hånd. Håper ikke det skjer enda. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 Jeg håper de ikke går så langt fra manuset Lenke til kommentar
Licht Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 Er jo ikke utenkelig at de dropper Vargo Hoat og The Bloody Mummers/The Brave Companions for å spare på antallet karakterer.. ? Synes uansett det virker rart, både logikken i at Robb reduserer verdien på gisselet sitt, og at å droppe Vargo Hoat roter til Arya sin historie. Lenke til kommentar
stx765 Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 (endret) Jeg synes det virker urealistisk i og med at det forandrer historien i for stor grad. Det vil gi Jaime god grunn til å hate Robb og Starks generelt (og dermed forandre karakteren), det gjør Jaimes og Briennes reise mindre innholdsrik, og Catelyn ville neppe funnet på å "bytte" en lemlestet Jaime mot Sansa/Arya (ettersom hun fort kunne fått lemlestede døtre i retur) osv. Edit: Jeg tror for øvrig ikke vi skal legge for stor forventing til slike preview-klipp. Det Robb hogger mot kan være en padde for alt vi vet. Endret 18. juni 2011 av -Q- Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 18. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2011 Blir helt tullete og tenker litt for mye på hva som skjer på skjermen når jeg ser slike previews, så jeg tror jeg setter meg til ro med at han bare slår mot noe, en trestubbe eller lignende i rent raseri. Det roter som sagt til veldig mye og. Lenke til kommentar
Vinterfall Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Herlig episode nå, men er skuffa over at Dany beholdte håret sitt. Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 20. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2011 En snau måned til neste bok kommer ut, så da er det noe å fylle inn tiden med mellom disse 10 månedene til sesong 2. Jeg ser mer og mer for meg Mark Strong som Stannis, han hadde vært det optimale til den rollen. Liker også at de puttet inn deler fra ACOK i denne episoden, Hot Pie er fantastisk castet Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Tar sjansen på å smelle meg inn her uansett. Er ca midt i ACOK nå og om jeg ikke fikk total nerdgasm fra serien så har bøkene virkelig sparket inn. Likte Hot Pie scena, og Yoren virka mye skumlere enn jeg hadde forestilt meg, tenkte egentlig at han var litt mer som Jory. Men kom det fram i episoden at arya skulle hoppe av i Winterfell? Eller er det en dialog senere? Fikk i alle fall inntrykket av at Arya skulle til the Wall sammen med resten. Ellers så synes jeg det er stas at Gendry får en såpass sentral rolle såpass tidlig. I bøkene kunne vi ikke fått et like enkelt inntrykk av at det var han, men siden vi allerede har sett han på skjermen er det ikke vits å gjemme han. (Håper dog det ikke kommer drøssevis med spoilere for resten av bøkene, får prøve å dodge spoilere) Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 (endret) Han dukker nok ikke opp før i neste sesong tipper jeg. Men at han dukker opp, det er jeg ganske sikker på. Ingen Podrick i sesong 1, nei. Højdare i siste episode: -Renly Baratheon anser Joff som uekte, og blir den andre kongen av krigens fem konger. Det skjedde vel mer off-screen, men virker som Renly har begynt å samle troppene. -Robb Stark ankommer Riverrun (hvordan?) og blir utropt til den tredje kongen i krigen. Var de i Riverrun? Så mer ut som en midlertidig leir. Han ble i alle fall utropt til konge. -Jon Snow forlater The Wall, men blir stoppet av sine nye brødre Det var med. Hadde derimot ikke forventet at de reiste nord for Veggen i sesong 1, men bra kliffhænger. -Dany tar livet av det som er igjen av Drogo, akkompagnert av fanboi hylekoret Check. -Dany brenner heksa, Drogo, egga, og seg selv på bålet. Tror siste scenen før rulleteksten blir Dany som kommer ut av flammene, uten hår, naken og med tre drager rundt seg. Ja, var vel mer eller mindre slik det sluttet. Hadde kanskje forventet en mer "action-fylt" sekvens med flammer og drager rett før rulleteksten (husker ikke helt om flammene hadde brent ned i boken), men den funket likevel. Likte også at vi fikk se at Cersei ligger med andre menn i Lannister-familien, og at Pycelle er mer enn han gir seg ut for å være. I bok-serien får vi vel ikke vite at han ofte har unge kvinner med seg i sengen før Tyrion kommer til hoffet. Endret 20. juni 2011 av Aurvan Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 20. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2011 Har ikke sett noe hylekor angående Drogo sin død her på forumet, men det er vel ramaskrik fra ende til annen på diverse andre fora. Forventet også en noe mer actionfylt scene med Dany, dragene, bålet og det hele. Jeg satt og ventet på at hun ikke skulle ha hår, jeg. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Ganske som forventet episode det der, nå er det bare å tvine tommler til A dance with dragons kommer på døra. Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 21. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2011 I frykt for å poste i den andre tråden, så må jeg si at jeg ventet på en liten scene med Stannis i slutten der, men i og med at han ikke er castet (?) ble det ikke sånn. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Stannis blir castet nå om dagen. De må ha skuespillern klar fra og med juli. Så hvem det blir kommer nok ut snart. Mark Strong blir det ikke. Han kan ikke spille langvarig. Strong er "Hollywood"-skuespiller, og har ikke mulighet for en rolle som er i den mengden som Stannis er tilstede i bøkene hvertfall. Synes Christopher Eccleston eller Rufus Swewll f. eks blant annet kunne passet bedre med det bilde jeg har av Stannis i hodet. Titus Welliver som allerede er en HBO-veteran og brilliant skuespiller vil jeg gjerne skal få rollen. Han kan passe også med aldern, og jeg skulle ønske det var flere amerikanere i casten. Titus Welliver har allerede vist han kan snakke irsk-engelsk. Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Er det noen liste over "mulige kandidater", eller er dette navn du bare plukker fritt fra hodet? Er bare nyskjerrig og har null peiling på skuespillere som ikke er max kjendiser såeh.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå