Gå til innhold

(SPOILERTRÅD) Game of Thrones - For oss som har lest bøkene || IKKE bruk sitering av brukere utenfor tråden


Anbefalte innlegg

Nei, Joffrey går vel først, men jeg kan ikke forestille meg at noen vil savne ham. Kanskje Tywin varer til neste sesong, men jeg må innrømme at jeg nå ble litt usikker på hva sesong 4 skal handle om dersom de skal strekke den ut til å dekke resten av ASoS. Det er jo en del igjen - Dany tar Yunkai og slår seg ned i Meereen, angrepet på The Wall og Stannis som dukker opp, bryllupet og forgiftningen av Joffrey, Oberyn Martel og Clegane, Tyrion som kverker Tywin - men er det nok til å fylle ti episoder?

 

Rett på meg hvis jeg roter med hva som skjer i hvilken bok her. Har ikke lest de første tre om igjen, bare AFfC og ADWD når de kom (og føler de ikke helt holder mål, men det er jo en annen diskusjon).

 

Jaja. Den som lever får se. :p

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Man må også innrømme at både Ned og Robb er/var nokså fargeløse karakterer sammenlignet med resten. Rent kunstnerisk taper man ingenting på at de forsvinner.

 

Tapet ville ikke opplevdes som så betydningsfulle om karakterene var nokså fargeløse.

 

Liker GOT-ansvarliges referanse til Hector (Troy-sagaen). Idealismens plass for å skape balanse vises på en uhyre god måte.

 

Veldig sterk og god episode. Enda mer blodig enn bokversjonen (Jeyne Westerling/Talisa var jo ikke tilstede der). Nok en "tråkk på sommerfugl" som skal bli spennende å se hvordan den løses i TV-versjonen.

Lenke til kommentar

Nei, Joffrey går vel først, men jeg kan ikke forestille meg at noen vil savne ham.

Vil savne ham på en måte, mest pga. skuespilleren. Han er jævlig flink til å få meg til å hate ham!

 

Gleder meg til å se reaksjonen til mora mi når hu ser nyeste episoden i kveld ;)

Lenke til kommentar

Nei, Joffrey går vel først, men jeg kan ikke forestille meg at noen vil savne ham. Kanskje Tywin varer til neste sesong, men jeg må innrømme at jeg nå ble litt usikker på hva sesong 4 skal handle om dersom de skal strekke den ut til å dekke resten av ASoS. Det er jo en del igjen - Dany tar Yunkai og slår seg ned i Meereen, angrepet på The Wall og Stannis som dukker opp, bryllupet og forgiftningen av Joffrey, Oberyn Martel og Clegane, Tyrion som kverker Tywin - men er det nok til å fylle ti episoder?

 

Rett på meg hvis jeg roter med hva som skjer i hvilken bok her. Har ikke lest de første tre om igjen, bare AFfC og ADWD når de kom (og føler de ikke helt holder mål, men det er jo en annen diskusjon).

 

Jaja. Den som lever får se. :p

 

I tillegg til det du nevner så har du jo Arya sin reise til Braavos, Sansa til Vale og det som skjer der, Bran skal videre nordover, Jon med battle at Castle Black og avstemmingen til lord commander samt diverse med Jaime og Cersei i KL. Jeg forventer vel egentlig også at de introduserer Dorne neste sesong, og kanskje til og med tar med Kingsmoot på Iron Islands om det er tiltenkt å være med i serien. Burde være nok til å fylle 10 episoder uten at "hovedkarakterene" kommer noe særlig lengre enn slutten av ASoS.

Endret av Alesle
Lenke til kommentar

Er det noen som har kjøpt noen bilder til å henge opp av GoT? Kanskje ikke rett sted å putte spørsmålet, men jeg prøver. Har kjøpt en plakat, men ville gjerne hatt noen bilder. Trenger ikke være kjempe store. Jeg har søkt på ebay, men finner bare plakater. Kan jo være at jeg bare har litt trangt for det.

 

Jeg dekorerer om rommet igjen, og jeg vil vekk fra James Dean og Marilyn Monroe.

 

Du kan jo ha et samlebilde med alle hovedpersonene -- og så henge en bred rød sprittusj i en snor ved siden av?

Lenke til kommentar

I tillegg til det du nevner så har du jo Arya sin reise til Braavos, Sansa til Vale og det som skjer der, Bran skal videre nordover, Jon med battle at Castle Black og avstemmingen til lord commander samt diverse med Jaime og Cersei i KL. Jeg forventer vel egentlig også at de introduserer Dorne neste sesong, og kanskje til og med tar med Kingsmoot på Iron Islands om det er tiltenkt å være med i serien. Burde være nok til å fylle 10 episoder uten at "hovedkarakterene" kommer noe særlig lengre enn slutten av ASoS.

 

Høres forsåvidt ut som en sannsynlig plan, problemet jeg ser for meg da blir hvordan de skal flette resten av AFfC og ADWD inn i de neste sesongene uten at det samtidig føles like tregt og dårlig pacet som de bøkene gjør, og hva de da eventuelt gjør om de tar igjen bøkene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke før etter Joffrey vel, om jeg har tidslinjen riktig i hodet?

 

Du har riktig. Tyrion må jo bli beskyldt for PW osv før det skjer. Håper også at Dorne-folka blir castet til neste sesong, blir MEGET skuffet om ikke the mountain og prince skal fighte.

Lenke til kommentar

Høres forsåvidt ut som en sannsynlig plan, problemet jeg ser for meg da blir hvordan de skal flette resten av AFfC og ADWD inn i de neste sesongene uten at det samtidig føles like tregt og dårlig pacet som de bøkene gjør, og hva de da eventuelt gjør om de tar igjen bøkene.

 

Jeg forventer at mye av AFfC og ADWD vil bli kuttet vekk, som du sier så går det til tider veldig tregt i de bøkene, noe som egner seg svært dårlig på TV (det gjør det vel egentlig også i bokform...). Tar de igjen bøkene så vil det selvfølgelig være litt uheldig, men HBO har vel kjøpt rettighetene til hele historien slik at de ikke vil være avhengige av at bøkene er gitt ut for å kunne sende serien. Serieforfatterne hadde vel også et møte med GRRM tidligere i år hvor de diskuterte hva som kom til å skje i TWoW for å om nødvendig planlegge for det.

 

Du har riktig. Tyrion må jo bli beskyldt for PW osv før det skjer. Håper også at Dorne-folka blir castet til neste sesong, blir MEGET skuffet om ikke the mountain og prince skal fighte.

 

Det viker i det minste som om Red Viper skal være med i neste sesong ;).

Endret av Alesle
Lenke til kommentar

Det var episoden sin det. Likte Walder Frey, frekk som han skal være. Red Wedding var også finfint gjennomført. Episoden ble litt "ødelagt" av at jeg satt og ventet på at det skulle skje, tenkte bare at Jon, Bran og co og Dany skulle bli ferdig. Noe som er synd fordi det også totalt sett var en god episode. Gleder meg til å snakke med alle vennene mine angående episoden, de fleste har spekulert men ikke tatt det som skjedde her.

Lenke til kommentar

Daario får jeg ikke helt til å like. Ja, han skal være sleezy og slæsk, men det er grenser for hvor endimensjonal man kan være.

 

Nå liker jeg ikke måten han er skrevet på i boken og interaksjonene med Daenerys heller, men det er nå en annen sak.

 

Ellers var episoden konge. Red Wedding ble alt jeg håpet på og mer, spesielt med Talisa og Robb sin koseprat rett før "shit went down". Første gang jeg synes Talisa faktisk gir noe dypere mening bortsett fra "firm tits and a nice fit"

 

Håper vi får se WolfRobb neste episode

Lenke til kommentar

Nå liker jeg ikke måten han er skrevet på i boken og interaksjonene med Daenerys heller, men det er nå en annen sak.

 

Daario er en av flere karakterer jeg ikke blir klok på. Han har virket trofast mot Daenerys så langt i bøkene, men jeg har en magefølelse på at det ikke vil vare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...