Gå til innhold

[Løst] Kjøpe ny bærbar - N53SN vs G53SW vs ?

Anbefalte innlegg

Hei,

Kjøpte en ny bærbar for litt siden, men ble ikke fornøyd med ytelsen i spill. Ikke så rart da det var en ganske low-end bærbar.

Nå har jeg sett på diverse pcer og kommet frem til 2 aktuelle foreløpig.

Asus N53SN

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=629064

Asus G53SW

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=635668

Jeg heller mot N53SN, da denne ser bedre ut og blir enklere å ta med seg rundt. Det jeg tviler på ved denne, er GPU som er en GT550 fra GeForce. Vil den holde til maksing av grafikk i de fleste spill?

Tenker f.eks Age of Conan, Crysis 2, Battlefield 3?

Tar også imot andre anbefalinger som kan yte like bra eller bedre. Hjelp! \o/

- Hestvik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

GT 550M kan ikke makse grafikken på de spillene du nevner, i hvert fall ikke i skjermens oppløsning.

GTX 460 burde klare alle de nevnte spillene maxet eller nesten maxet.

Men likevel er GTX 460M et klart kraftigere skjermkort enn GT 550M, så hvis du har ambisjoner om en bærbar som kan klare alle dagens spill med høye innstillinger på grafikken, og med høy oppløsning, og samtidig være nogenlunde sikret at den klarer de fleste av de kommende spillene ditto, så bør du gå for Asus G53SW av de to. Alternativet i 15-tommersklassen er Multicom Kunshan P150 eller MSI GT680R, de har også GTX 460M.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

HElt klart G53 hvis du spør meg. Etter min erfaring med N53 og etter tester av G53 på nettet.

Synes N53 er en bra maskin, bortsett fra tastaturet, den krever tilvenning.

Hvis det er snakk om å spare noen kroner så er N53 en god bærbar.

Men hvis jeg kunne ha valgt en gang til så hadde jeg gått for G53/G73..

Mvh

Lenke til kommentar

Ser selv også etter litt lesing at N53SN kan være et uheldig kjøp! Mange feil som er registrert av brukere rundt omkring :/

Blir nok så jeg går for G53, selv om den ser ut som fronten på batmobilen! :)

Takker for alle innspill, G53 skal nok holde til mitt bruk!

Lenke til kommentar

Ser de har utsatt dato på N53SN nå også.

Jeg planla å kjøpe en N53SN, og har ikke sett så mange negative reviews. Men å vente 3 uker ekstra veit jeg ikke om jeg gidder. Jeg ser deluxe versjonen med 16gb ram fortsatt står at skal komme inn i mai, men jeg vet ikke helt om jeg stoler på det.

Hvor har dere sett negative tilbakemeldinger på N53SN?

Lenke til kommentar

Jeg planla å kjøpe en N53SN, og har ikke sett så mange negative reviews. Men å vente 3 uker ekstra veit jeg ikke om jeg gidder. Jeg ser deluxe versjonen med 16gb ram fortsatt står at skal komme inn i mai, men jeg vet ikke helt om jeg stoler på det.

Hva i huleste skal du med 16gb ram i den maskinen?

Lenke til kommentar

Hva i huleste skal du med 16gb ram i den maskinen?

Jeg skulle få den før, har null interesse av 16gb ram ;)

Men jeg har bestilt et annet system istedet (multicom, kosta 12k istedet for 9k, men blir bedre hardware).

Lenke til kommentar

Valget har falt på Asus G53SW, men sitter her og leter på priser og fant dette:

Komplett: 9.995,-

mot

DustinHome: 8.589,-

http://www.dustinhome.no/pd_5010546080.aspx

Hva er egentlig forskjellen på de to bortsett fra mengde RAM de kommer installert med?

I tillegg er det en Hybrid HDD på maskinen fra Dustin, mens Komplett kun har en standard 500GB.

Er det noen annen betydelig forskjell på de, siden prisen er 1.500,- i forskjell?

Og kommer maskinene med 1 eller 2 rom for HDD? Tenker på å handle inn en liten SSD som skal kjøre OS mens den andre tar seg av spill o.l. Edit: Fant ut at den kommer med 2 plasser, så den problemstillingen er løst. :)

Endret av Hestvik
Lenke til kommentar

Valget har falt på Asus G53SW, men sitter her og leter på priser og fant dette:

Komplett: 9.995,-

mot

DustinHome: 8.589,-

http://www.dustinhome.no/pd_5010546080.aspx

Hva er egentlig forskjellen på de to bortsett fra mengde RAM de kommer installert med?

I tillegg er det en Hybrid HDD på maskinen fra Dustin, mens Komplett kun har en standard 500GB.

Er det noen annen betydelig forskjell på de, siden prisen er 1.500,- i forskjell?

Og kommer maskinene med 1 eller 2 rom for HDD? Tenker på å handle inn en liten SSD som skal kjøre OS mens den andre tar seg av spill o.l. Edit: Fant ut at den kommer med 2 plasser, så den problemstillingen er løst. :)

Det står på dustin at den kommer med vanlig harddisk, men det stod det da jeg bestilte min G73JW også. Og da jeg fikk maskinen så viste det seg at det var hybrid i den.

Så jeg hadde kjøpt fra Dustin.no :)

Lenke til kommentar

Beklager at jeg maser noe sinnsykt nå, men ser på i7 modellene av G53 og G73. Hvor stor er forskjellen på den fysiske størrelsen på de to? Har vanskeligheter med å se for meg størrelsen i hodet!

Om man setter G73 opp mot G53, vil man da se en betydelig forskjell? Begge er jo relativt digre fra før med en høyde på henholdsvis 5 og 5.7 cm.

Kort og enkelt, burde jeg vente på i7 versjonen av G53SW kommer på lager, kjøpe G53SW med i5, eller gå for i7 modellen av G73? Prisen har ikke så altfor mye å si så lenge det ikke overstiger 12.000.

- Hestvik :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...